To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - podłączenie halli - problem

Szmugli - Sob 14 Maj, 2016
Temat postu: podłączenie halli - problem
Cześć, mam problem którego rozwiązania na forum nie mogę znaleźć. Mianowicie wszystko "ładnie pięknie", ale po podłączeniu halli i odpaleniu sterownika koło wchodzi od razu na max obroty ( nie mały kawałek trawnika wyrwałem włączając ;/ ), manetka i nic innego nie reaguje.
Po odłączeniu halli wszystko działa "jak należy".

Co to może być ?
(Fakt że silnik kupiłem z forum używany, niby igła a potem się okazało że spalony i przewijany, do tego chyba nie a dobrze bo v-max jak w 500W a ten ma 3000 nominalnie, oś krzywa itd, pewnie też coś z czujnikami nie gra, ale gość który go sprzedał nie raczy odpisać...)

MixhaL - Sob 14 Maj, 2016

napisz od kogo kupiłeś żeby się inni wystrzegali tego użytkownika
Adam Wysokiński - Sob 14 Maj, 2016

Czyli w trybie bez czujników normalnie jeździsz?
Pokaż silnik i sterownik

Anonymous - Sob 14 Maj, 2016

A co mają wspólnego halle w silniku z wchodzeniem na pełne obroty?
Jeśli nawet tak jest, to świadczy o ich prawidłowym działaniu.
Według mnie nic, tu trzeba szukać usterki w sterowniku.

atomek1000 - Sob 14 Maj, 2016

Jeżeli halle sa źle zamontowane to będzie sterownik otrzymywał złe sygnały. Polecam jeszcze sprawdzić samo nauką sterownika -> 2 białe kabelki trzeba złączyć razem i uprzednio zamocować rower na jakimś stojaku bo zacznie sam kręcić kołem jak włączysz stacyjke.
Anonymous - Sob 14 Maj, 2016

Może tak być, ale gdy manetka jest na zero, to powinien stać w bezruchu, a nie samoczynnie ruszać, bo nie powinien dostawać żadnego napięcia na cewki.
Głupie ruchy powinny wystąpić dopiero po dodaniu "gazu".

Szmugli - Sob 14 Maj, 2016

Po odłączeniu halli, silnik pracuje normalnie, manetka działa, regen działa i wszystko inne, natomiast nie wiem czy poprawnie z racji "oszukanego" silnika.
Silnik to crystalyte 4080 a sterownik taki jak w nexunie gt1500.
Podłączałem halle bo chcę mieć watomierzu prędkościomierz - któy rzecz jasna nawet podczas "zapierdalania" koła nie wskazywał żadnych informacji
Spróbuję z samonauką, ale po włączeniu stacyjki od razu rusza z kopyta, cięzko będzie stwierdzić czy ona wtedy działa.
Najpierw jednak muszę dosztukować nakrętki na ośkę bo jak testuje w powietrzu to lubi wypaść z widełek, nakrętki które dostałem z silnikiem są bez gwintu, a oś skrzywiona w środku przez co koło lata prawo/lewo góra/dół :sad:

Anonymous - Sob 14 Maj, 2016

W takim razie dalej bym się w to nie pchał. Szkoda kasy.
madejp - Sob 14 Maj, 2016

Może sprawdź czy na zasilaniu halli nie ma zwarcia. I w ogóle na kablach halli.
Anonymous - Sob 14 Maj, 2016

A od kiedy to zwarcie na hallach kręci silnikiem?
Czytam i nie wierzę, że takie bzdury piszecie.
Czy halle dobre, uszkodzone, zwarte, silnik nie ma prawa się kręcić bez ruszenia manetką. Co innego silnik DC, ale ten nie ma halli.
Zacząłbym o pełnej diagnostyki silnika.
Czy nie ma zwarcia między stojanem silnika i cewkami, czy nie ma przebicia między cewkami, a przewodami od halli i miedzy przewodami halli a stojanem. Potem 5V na halle i sprawdzenie, czy podają prawidłowe napięcia na każdej fazie, przy kręceniu kołem.
Jak tu będzie dobrze, to bez względu na położenie halli w silniku koło nie ma prawa ruszać bez ruszenia manetką. Jeśli rusza, to jest jakiś błąd w połączeniach do sterownika, może zwarcie między 5V halli i sygnałowym manetki, lub uszkodzony jest sterownik.
Nie szukajcie dziury w całym.
To tyle z mojej strony.

madejp - Sob 14 Maj, 2016

zeeltom, idea jest inna. Jeśli manetka i halle są zasilane z jednego obwodu 5v, to przy zwarciu spadnie napięcie na tym obwodzie, ale nie do 0, jeśli są dość długie kable, albo to zwarcie ma jakąś rezystancje. A przy obniżonym napięciu wszystko może działać ale ADC wariuje i może odczytywać za duże napięcie z manetki.
Pamiętaj, że my tu wymyślamy rady wg opisu objawów. Po prostu wymyśliłem scenariusz, który do tego pasuje - jest mało prawdopodobny, być może wogóle nie ma prawa zajść (nie znam schematu ani parametrów elementu sterownika), ale bardzo łatwo go sprawdzić, więc napisałem.

Adam Wysokiński - Sob 14 Maj, 2016

Zmierz napięcie na wejściu sygnału z manetki jak podłączone są halle.
Szmugli - Pon 16 Maj, 2016

Jutro powinny dojść nakrętki to będę mierzył po kolei wszystko zaczynając od samo nauki sterownika.

Użytkownik forum który mi ten bubel sprzedał nie raczy odpisać od kilku ładnych dni, mimo że codziennie się tu loguje - co z nim zrobić ?

Adam Wysokiński - Pon 16 Maj, 2016

Regulamin chyba nic nie przewiduje
Anonymous - Pon 16 Maj, 2016

Zanim odpalisz samo naukę, sprawdź dokładnie silnik zgodnie z moim opisem powyżej.
Jeśli będzie coś nie tak z silnikiem, to załączenie samo nauki ci nic nie da.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group