To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Mały pakiet na wysokie napięcie, czy zaspokoi potrzeby?
glebor - Sob 28 Maj, 2016 Temat postu: Mały pakiet na wysokie napięcie, czy zaspokoi potrzeby? Witajcie. Ponieważ ja zawsze buduje pakiety o pojemności 30Ah na 48V i te 70km jakoś daje radę zrobić mam do was pytanie:
mam 2 pakiety przygotowane dla kumpla i nie wiem, który wybrać.
Rower będzie latał około 40-45km/h.
Kumpel jest raczej nie złym bakerem i daje radę wycisną te 25-30km/h stałej prędkości bez silnika.
Jeden pakiet jest na ogniwach sony 20S2P 72V 6Ah (60A continuos discharge) ~ 430Wh
Drugi pakiet zrobiłbym mu na 48V 15,5Ah na NCR 18650A ~ 720Wh. wydajność ogniw tylko 2C.
I nie wiem, co mu zaproponować, aby był zadowolony?
Silnik do tego zestroiłem mu super lekki bionx generacji C całe koło waży 4kg a silnik bezprzekładniowy
Sterowniki mam 2 jeden na 30A 12 fet; drugi 9fet na 22A.
Tak sobie myślę, czy ten 30A przy 15Ah panasonikach niee będzie za mocny.
Szwagier - Sob 28 Maj, 2016
Wiem tylko, że ten słabszy sterownik da radę bujnąć rower do 45km/h.
Rower żony napędza zestaw 12S LiPo i sterownik 17A i na pełnej baterii idzie ponad 4 dychy (silnik przekładniowy). Jak sobie kolega dopedałuje, to tym bardziej nie będzie problemu.
Nie wiem, ile czasu tę prędkość utrzyma - Li-Iony mają miększą charakterystykę rozładowania niż lipole...
glebor - Sob 28 Maj, 2016
Te wysoko prądowe lecą do 3,5V na cele przy 30A discharge i trzymają to prawie do końca - czyli praktycznie jak li-po.
Panasoniki lecą z 4,2 do 3,9 potem liniowo i trzymają dość dobrze do 3.1 potem ostro w dół leci napięcie. Jak są złużyte, widać, że charakterystyka leci liniowo do niższego napięcia, wtedy RW jest większa niż być powinna
Chciałem mu zestroić przede wszystkim jakiś zestaw, żeby na parę lat starczyło bezawaryjnie a znając wymagania raczej przekładniowego zajeździ CO prawda przekładnia lepiej rusza na niższym prądzie, ale co do bujania i vmaxa chyba będzie podobnie...
Teren raczej płaski, jakieś ścieżki nieutwardzone czasami itp.
Szwagier - Sob 28 Maj, 2016
To lepiej załóż mocniejszą baterię. Apetyt rośnie w miarę jedzenia...Bateria to najdroższy komponent - lepiej kupić raz a dobrze. To mine zdanie
|
|
|