To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Samochody SAM - Przejechać tysiąc kilometrów za złotówkę?
Przemek - Czw 02 Cze, 2016 Temat postu: Przejechać tysiąc kilometrów za złotówkę? Brawo chłopaki, mam nadzieję ze jak dokończą studia to nie wyjadą z tej naszej "krainy dobrobytu"
http://www.rmf24.pl/nauka...yna,nId,2211921
Anonymous - Czw 02 Cze, 2016
Wodór, to ślepa uliczka.
Chyba, że przejdą na napęd rakietowy
Przemek - Pią 03 Cze, 2016
eee, dlaczego ślepa?
Anonymous - Pią 03 Cze, 2016
Z racji właściwości gazu, jakim jest wodór, jego produkcji, dystrybucji i przechowywania.
Przemek - Pią 03 Cze, 2016
a ja myślę że to jednak dopiero początki wodoru, być może w niedalekiej przyszłości wystarczy wlać wodę destylowaną do zbiornika i elektroliza będzie przeprowadzana na bieżąco w "kompaktowym" silniku wtedy odpadają stacje tankowania jak i zbiorniki, paliwo będzie spalane na bieżąco, kiedyś czytałem o takim czymś, w USA stworzył to gościu który nie wiadomo dlaczego parę tygodni później zaginą
madejp - Pią 03 Cze, 2016
Przemek, Jak masz energię do elektrolizy, to po co ją zużywać do elektrolizy zamiast od razu wpakować w silniki?
Zeeltom. E... właściwości wodoru powodują jedynie, że nie jest łatwo, ale powoli posuwają się do przodu z jego wykorzystaniem. Z akumulatorami też łatwo nie jest, ale jakoś powoli do przodu idzie.
Anonymous - Sob 04 Cze, 2016
Łatwo nie jest i nie będzie.
Nadal twierdzę, że to ślepa uliczka.
Po co trwonić energię na tworzenie wodoru, zamiast tą energią ładować pojazdy?
Przemek - Sob 04 Cze, 2016
nie znam się na bilansie energetycznym elektrolizy wodoru, ale na mój "rozum" aby rozdzielić jedną cząstkę wody na tlen i wodór potrzeba x energii elektrycznej, moje pytanie jest następujące - spalając tą jedna cząstkę ile uzyskamy energii ? wydaje mi się ze więcej niż zużyliśmy do rozpadu cząstki wody, a więc czy spalanie wodoru może podtrzymywać elektrolizę? i czy będzie z tej reakcji odpad w postaci energii elektrycznej czy wręcz przeciwnie energia będzie musiała być dodatkowo dostarczana by przeprowadzać elektrolizę?
Anonymous - Sob 04 Cze, 2016
Przemek napisał/a: | ...wydaje mi się... |
I tu jest gwóźdź programu
gienek333 - Sob 04 Cze, 2016
Tu jest trochę info http://ogniwa-fc.pl/Ogniw...20historia.html .
Z tego co mi wiadomo, to Grove był sędzią, a cały pomysł polegał na tym, że połączył szeregowo cztery ogniwa, a jego poprzednicy próbowali z jednym.
irrs - Nie 05 Cze, 2016
@Madejp.
Mozemy przyjac, ze elektroliza zachodzi nocą i ciągnie z kontaktu
madejp - Nie 05 Cze, 2016
@iris ale czemu mnie to tłumaczysz, przecież to Przemek chciał tankować wodę.
@Przemek - dlaczego wydaje Ci się, że wydziela się więcej niż energii przy spalaniu niż włożyliśmy do rozdzielenia cząstek (elektrolizy)? Prawo zachowania energii już nie działa?
Szwagier - Nie 05 Cze, 2016
Wszystko racja, ale...
Cytat: | Po co trwonić energię na tworzenie wodoru, zamiast tą energią ładować pojazdy? |
Jest to pytanie w stylu: po co wymyślać ogniwa fotowoltaiczne, zamiast jeździć na promienie słoneczne? We wszystkim tym przecież chodzi o nośnik energii, a właściwie "przenośnik" i magazyn. Jak energię pozyskać, zgromadzić i móc użyć z zadaną, możliwą do regulacji mocą, później.
Anonymous - Nie 05 Cze, 2016
Bo panele są pod ręką, a wodór lata po Kosmosie?
irrs - Nie 05 Cze, 2016
@madejp
Masz racje, ale nie do końca, bo jeśli energia jest z kabla, to jeśli by ją pchać w silnik, to zabraknie kabla. Ale generalnie to masz racje.
|
|
|