To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Pierwszy e-Bike, założenia, kalkulatorek i masochizm

WojtekErnest - Śro 23 Maj, 2018

Takie balansery wstawia się w czasie ładowania ale w czasie eksploatacji czy rozladowania juz niekoniecznie, bo będą niepotrzebnie obciązały pakiet w czasie spoczynku .
Natomiast jesli jest konieczne balansowania az prądem 3A, bo tak są nierówne segmenty ogniw, to proponuję najpierw naprawic/wymienic najsłąbsze ogniwa a nie ciagle balansować.
Nie walczmy ze skutkami ale eliminujmy przyczyny problemów.

wichura - Śro 23 Maj, 2018

nie nie, na stole mi takie wyniki wychodziły jak podłączyłem na sztywno zasilacz o regulowanym prądzie/napięciu - podczas balansowania baterii najwięcej jak zmierzyłem (pierwsze pełne ładowanie) to poleciał prąd ok 1A.
po 3 cyklach ładowania i jazdy rowerkiem - to prąd waha się w okolicy 0,5~0,8A w szczytowych momentach ( a często latam z miernikiem do baterii podczas ładowania ) :)
Co do odcinania zasilania przy rozładowanym aku - jak na razie nie udało mi się zejść z obecnym driverem silnika nawet do 3,4V na jakiejkolwiek sekcji... niestety, nie jest on najwyższych lotów i potrafi się "przydławić" przy kilku minutach stałego obciążenia i gwałtownym przekręceniu manetki, przyspiesza ale bardzo słabo. trzeba mu odpuścić na kilka sekund i ma się na powrót pełną moc na kole.
obecny stan licznika to 240km przejechanych tylko na prądzie! (bo nie mam połączonej korby z kołem ;) )

wichura - Sob 09 Cze, 2018

a oto obiecane zdjęcia:
całokształt:


akumulatorki lutowane, poklejone tasmą bezbarwną :D


silnik i jego "fantastyczne" mocowanie z manualnym napinaczem, Ver.1 obecnie opuszczony do minimum, bo mam napinacz pneumatyczny


Napinacz z kawałka profilu 20mm x 20mm i siłowniku maski z bmw e32


cały mechanizm napędowy, wraz z wolnobiegiem - Ne martwię się o zerwanie, akusy są zbyt słabe by dac pełen 1kW na silnik ;) - duże straty energii na przełamanie oporów wszystkiego


Awaryjny system rozpinania manetki - kopnij nogą a wszystko się rozepnie ;)
musiałem w ten sposób to wykonać, miałem kilka prób budowy sterownika na mosfetach, ale paliły się nagminnie i silnik startował pełna mocą (zwarcie wewnątrz mosfeta) i mimo sterownika który już trochę zjeździł, nadal mam obawy, ze coś mu odwali i puści pełną moc na koło ;) fakt, hamulce sa w stanie wyhamować, nawet te stare V-Brake (nowe klocki i oczyszczona pow felgi jedynie)


prędkość max zarejestrowana wczoraj wieczorem na spacerku po miescie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group