To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Elektryczna Panda

Zbyszek Kopeć - Nie 23 Sie, 2009

PRIUS na napędzie EV może jechać tylko 2 km i to ostrożnie.
W zasadzie w PRIUSIE napęd EV pełni funkcję "elektryczego" koła zamachowego.

Anonymous - Nie 23 Sie, 2009

rarek napisał/a:
jasne, że używki.

Hmmm a sprzedający przyznał się, czemu sprzedaje te aku? :) Bo to chyba nie jest normalne.

rarek napisał/a:
wkrótce się przekonam czy da się na nich jeździć/
A dlaczego buforowej. Prous poza tym, że jest hybrydą można go używać jako EV

Nie bardzo można. Wersja sprzedawana w Europie ma przycisk EV mode, ale służy on wyłacznie do powiadomienia systemu "potrzebuję tylko przestawić samochód na inne miejsce parkingowe, więc nie włączaj silnika". Bez tego system rozpocznie procedurę przygotowania silnika spalinowego do uzycia, polegającą na włączeniu i zagrzaniu silnika i katalizatora.
W wersji USA nie było tego przycisku. Zasięg tylko 2km, prędkośc do 20mph, słaby ten EV.
No i aku Priusa są zaprojektowane do pracy w zakresie 30-80% SoC. Wyjście poza zabije te aku szybko. Dlatego pisałem że to są buforówki nie deep cycle.

rarek - Nie 23 Sie, 2009

Cytat:
Hmmm a sprzedający przyznał się

Zawsze wietrzysz jakiś podstęp??!
znalazłem rozbieralnie toyot i mieli kilka szt. priusow lacznie z aku we wszystkich celach napiecie bylo identyczne (do 0,01 V wg mojego miernika)
wypróbuje je w lekkkim rowerze i zobaczę ile wytrzymują głębokich cykli.
Jeśli sie to okaże prawdą będę stratny pare cel. Reszte przeznacze na prace buforową do wiatraka. Cena była ok wiec, aż takiej tragedii nie będzie. Jednak pozostaje przy dobrej myśli. Możesz podać źródło swej wiedzy na temat tych aku? Tyb NiMH z założenia nie nadaje się do pracy buforowej. Czyżby spece z tojki i panasonica aż tak się nie znali?!
:shock:

Anonymous - Pon 24 Sie, 2009

rarek napisał/a:
Zawsze wietrzysz jakiś podstęp??!

Bezustannie. Nie raz zabrakło mi wazeliny :(

rarek napisał/a:
znalazłem rozbieralnie toyot i mieli kilka szt. priusow lacznie z aku we wszystkich celach napiecie bylo identyczne (do 0,01 V wg mojego miernika)
wypróbuje je w lekkkim rowerze i zobaczę ile wytrzymują głębokich cykli.
Jeśli sie to okaże prawdą będę stratny pare cel. Reszte przeznacze na prace buforową do wiatraka. Cena była ok wiec, aż takiej tragedii nie będzie. Jednak pozostaje przy dobrej myśli. Możesz podać źródło swej wiedzy na temat tych aku? Tyb NiMH z założenia nie nadaje się do pracy buforowej. Czyżby spece z tojki i panasonica aż tak się nie znali?!
:shock:

Buforowej w sensie buforowania obiążeń w napędzie, nie okazjonalnego rozładowania do zera przy wiszeniu na 100%SoC między tymi zdarzeniami.
Że widziałeś równe napięcia to nic dziwnego. Te ogniwa pracowały daleko od 0 i 100% SoC i mają specjalny BMS, który wyrównuje napięcia przy każdym poziomie SoC, ZTCW potrafi transferowac ładunek między ogniwami.

rarek - Wto 25 Sie, 2009

Hmm a cóż to za cudowny BMS który potrafi balansować ogniwa połączone szeregowo przy pomocy tylko jednej pary przewodów :?:
a może przy pomocy tego czujnika temperatury?!
Możesz podać trochę wiecej info?

Anonymous - Wto 25 Sie, 2009

rarek napisał/a:
Hmm a cóż to za cudowny BMS który potrafi balansować ogniwa połączone szeregowo przy pomocy tylko jednej pary przewodów :?:
a może przy pomocy tego czujnika temperatury?!
Możesz podać trochę wiecej info?

A możesz cyknąć fotkę?
Nie ma nic co by monitorowało stan pojedynczych ogniw w pakiecie?

Anonymous - Wto 25 Sie, 2009

Taką baterie można kupić na allegro za 1500 zł, kupiłeś taniej Rarek?
Według opisu poniżej pojemność wychodzi gorzej niż Pb, 30 Wh/kg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prius

rarek - Wto 25 Sie, 2009

Slawek, ciut wiecej niz 1/2 tej ceny
rarek - Wto 25 Sie, 2009

przewazyl bardzo maly wplyw na pojemnosc przy rozladowaniu w ciagu 1/2h
olowiane raczej sie nie nadaja do takiej pracy

"The specific energy density for NiMH material is approximately 70 W·h/kg (250 kJ/kg), with a volumetric energy density of about 300 W·h/L (360 MJ/m³)."

rarek - Wto 25 Sie, 2009

yarross, - tak to wyglada
http://en.wikipedia.org/w..._Battery_01.JPG

Anonymous - Czw 27 Sie, 2009

Były już baterie Li z laptopów, mogą być teraz NiMH z Prius’a.
Taki zestaw w sam raz dla motocykla.
Masz tą baterie 288V ?

rarek - Czw 27 Sie, 2009

z takim wysokim napieciem to tylko w opisie spotkalem.
z praktyki ludzie tez nie spotkali tak duzych
priusie sa 2 pakiety
9 szt
i 19 szt
Nie wiem na jaki rynek poszly wyzsze napiecia
moze tylko w marketingu :!:

rarek - Czw 27 Sie, 2009

Slawek napisał/a:

Taki zestaw w sam raz dla motocykla.


Masz jakis pomysl na E motocykl??
mi sie podoba taki
http://bi.gazeta.pl/im/4/6388/z6388644X.jpg

moznaby niezle zamieszanie zrobic na zlocie zapalonych spalinowcow elektrycznym choperem :lol:

Anonymous - Pon 31 Sie, 2009

rarek napisał/a:
yarross, - tak to wyglada
http://en.wikipedia.org/w..._Battery_01.JPG

Słabo widać, myślałem że rozebrałeś i zrobisz foty.
Aku w hybrydach pracują permanentnie w stanie PSoC i się rozbalansuja po jakimś czasie na bank. Normalnie wsadza się tam BMS którego głownym zadaniem jest wyrównywanie ogniw.
Teoretycznie można bez tego, co jakiś czas trzeba naładowac do fulla i zrobić ładowanie wyrównawcze, ale w hybrydzie słabo to widzę - przez jakiś czas efektywnie nie masz aku, może akurat jak ostro jedziesz po mieście :)
Założę się, że gdzieś ten BMS musi(musiał) być i ma(miał) dostęp do każdego ogniwa osobno. Stawiam na szali czteropak Żubra albo Lecha:)

Zbyszek Kopeć - Pon 31 Sie, 2009

Miałem już kilka takich w naprawie.
Jak pamiętam, to co pewną ilość ogniw jest kontrola (chyba z doładowaniem wyrównującym, a głównie sprawdzającym, żeby ewentualnie odciąć całość, czyli zgłosić się do serwiu).
Trzeba pamiętać, że ta ilość aku. jest tylko na ok. 2 km jazdy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group