To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy fabryczne - Sparta Batavus z systemem ION

tnowakow - Pią 14 Paź, 2016

Witam
otwieram wszystkie pliki,
ale za słaby elektronik jestem żeby coś takiego zrobić samemu
dlatego pytałem czy ktoś z forum już robił taki sterownik
pozdrawiam

Witt - Wto 06 Gru, 2016

Mam pytanie do tych co rozbierali Topruna, jak tam realizowany jest assist? wspomaganie.
Czy tam jest jakiś czujnik napięcia hamulca? Spadłem z krawężnika swoim rowerem (z jednorzędowym wolnobiegiem) coś zawyło i teraz, jak przekroczę 3-5km/h to sam przyśpiesza do 25km/h. Zaś wspomaganie dziala, w starym trybie ale muszę bardzo mocno przyśpieszyć, mocno nacisnąć pedały. Wtedy włączy się stary tryb. Po prostu zrobił mi się tempomat, niby fajnie. Ale w tym trybie zjadł mi całą baterię w jedną stronę:(

tomson - Czw 22 Gru, 2016

Ja zamówiłem pcb zobaczymy czy dojdzie wer sch1 .Zainstalowałem Atmel studio7.0 ale nie wiem który plik projektu uruchomić.Mam rower Batavus Padova silnik wizualnie wygląda podobnie ale kolega co uruchomił mógłby coś opisać

Doszły w końcy PCB do sterownika moża coś zacząć dalej działać

tomson - Sob 18 Lut, 2017

W końcu udało się polutować płytkę od modyfikacji sterownika silnika Sparty







I zatrzymałem się na kompilacji programu może ktoś pomoże

kris85 - Śro 20 Gru, 2017

Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh.
tnowakow - Nie 31 Gru, 2017

tak, blokuje się
i z tego co wiem jedyny serwis we Wrocławiu rower ma być dostarczony w całości

Tsport - Śro 24 Sty, 2018

kris85 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy sterownik w tej baterii się blokuje przy próbie wymiany ogniw ? Chcę wymienić ogniwa na takie same, tzn rozmiar D nimh.


A czy nie można spróbować podmiany podpinając zasilacz laboratoryjny lub inne zasilanie n"na lewo" ?

chrusc - Pią 26 Sty, 2018

Witam.
Właśnie bawię się tyi bateriami. Na 4 szt. 2 zablokowane. Samo odpięcie ogniw nie blokuje sterownika - fabrycznie wyposażone w zewnętrzny bezpiecznik pomiędzy ogniwami a elektroniką jeżeli dobrze pamiętam na "+". W pakiecie brak balansera jedynie złapany jeden przewód "na 12volcie" prawdopodobnie do kontroli napięcia w połowie i na tej podstawie wykrywa rozjechanie napięć na ogniwach. Sterowniki zalane masą, jeden rozdłubałem, budowa na atmedze, piny do programowania dostępne - teoretycznie brak przeciwskazań do zmiany softu. Jestem jednak "za cienki bolek w te klocki" pesel robi swoje a nie mam czasu i chęci na naukę. Może ktoś popracuje i udostępni owoc pracy (w co szczerze wątpię) programator nie gryzie z rezultatu skorzystały by miliony.

kpikula - Śro 06 Cze, 2018

Chciałbym wymienić same ogniwam , układu elektronicznego- nie ruszam
pytanie - zablokuje sterowanie?Obędzie się bez serwisu i podpięcia pod komputer?

Siedun - Pon 03 Cze, 2019

Witam wszystkich. Mi udało sie przerobić w Batavus Ion baterie z niklowych na litowe jonowe. I sterownik jest bardzo łatwo odblokować po zablokowaniu. Pojemność spokojnie można zwiększyć do 18ah, a nawet do 24ah. Potrzebuje tylko informacji jakim kablem i jakim programem można połączyć się z płytą baterie?
slow - Pon 03 Cze, 2019

tomson, To jakaś alternatywna płytka?
Podłącza się ją do oryginalnej płytki z driverami?
Mam taki silnik. Gdzie można o tym poczytać?
Jaki konkretnie masz problem z tym Atmel Studio?

Siedun - Wto 04 Cze, 2019

Trochę zdjęć
szupek - Wto 04 Cze, 2019

@Siedun, Możesz napisać coś więcej o odblokowaniu?
Dobrze zrozumiałem, że masz pakiet 6s6p? Nie chciałeś 7s?

Siedun - Śro 05 Cze, 2019

A więc, pakiet 6s dobrze mieści się gabarytowo jak zbędny plastik wytnie się. Wszystko zależy o preferencji, fantazji i potrzeb może być też zrobiony w rękawie wielowastrwowym. Taki pakiet daje się naładować w max 25,2v później zabezpieczenia załączają sie, a rozładowanie ma chyba w granicach 18v. Pakiet niklowy działa w zakresie Od 20v do 24v. Logicznie jest myślenie że pakiet litowo jonowy powinien być dołączany gdy jest rozładowany poniżej 20v, a najlepiej jak na mniej aby równomiernie naładował sie. Bo sterownik nie widzi konfliktu i jest adaptacyjny . Czyli jak podłączysz pakiet litowy o napięciu 22v do sterownika i naładujesz do 24v to będzie działać w zakresie 22-24v. Kolejny krok to taki szary kabelek z rezystorem chyba 920ohm który był oryginalnie w pakiecie Niklowym podłączony w połowie, między 10 a 11 ogniwem. Tam jest napięcie od 10v gdy pakiet rozładowany, 12v gdy naładowany pakiet. Bez jego nie będzie działać ładowanie. Czyli w litowo jonowym pakiecie trzeba go podłączyć też w połowie, między 3 a 4 ogniwem. Na płycie bms pisze napięcie 11,1v. Sumując pakiet poprawnie powinien być podłączony, a później naładowany by sterownik zaadaptował się. Na liczniku będzie pokazywać najpierw całkowity przebieg a następnie przebieg baterii w km.

Ps. Jak się da zmniejszyć napięcie zabezpieczające sterownika z 20v na 18,5v to około 15% zwiększy się zasięg, a górę podnieść z 24 na 25v to kolejne 10%, pakiet litowo jonowy będzie wtedy pracował w 95% swojej pojemności. Ładowarka zostaje ta sama. Nic w niej nie trzeba zmieniać.

szupek - Śro 05 Cze, 2019

No włąśnie w pełni nałodowany pakiet 20 ogniw nimh to nie 24, ale coś bliżej 28V, dlatego zamiennikiem bardziej niż 6s będzie pakiet 7s. Problemem przy 7s będzie pomiar napięcia w połowie. Nie wiem czy ten odczep służy jedynie pomiarowi napięcia czy elektronika używa go do np. balansowania połówek. Można coś pokombinować z dzielnikiem napięciowym w przypadku 7s, ale no właśnie.
Zakłądam, że masz jakiś bms, ale i tak łądowanie pakietu 6s powinieneś realizować CC/CV. CV dla 6s wychodzi w okolicy 25.2V, oryginalna ładowarka daje sporo więcej.

Oryginalna łądowarka/lub eletronika baterii uwzględnia również temperaturę i wyłącza się przy określonej wartości (nimh gdzeją się pod koniec ładowania), w liionach koniec ładowania określa się w oparciu o inne parametry ;) łąduj ostrożnie, bo możesz cośpuścićz dymem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group