To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy fabryczne - Sparta Batavus z systemem ION

Siedun - Śro 05 Cze, 2019

Według softu baterii i Wikipedii niklowe ogniwa powinny oscylować w przedziale voltów min 1,0v a a max 1,2v. 20x1,2v=24v. Mogą być ładowane niklowe nawet voltem 1,8.
Ładowarka daje 36v 3,6a. Płyta bms od tego jest by pilnować by nie przeładować voltowo. Na jedno ogniwo litowe wychodzi przy ladowaniu 6v 0.1a, raczej nic mu nie będzie. Gdzie teraz przy superchargerach jest 12v 2a na ogniwo litowo jonowe.

Jeżeli masz dojście do kabela i softu pod sterownik baterii to możesz spróbować zrobić 7s. Ale z tego co wiem to teraz jak jest u mnie w 6s litowo jonowy i pracuje w przedziale 20-24v jest korzystne w żywotności ogniw litowo jonowych które w testach na cykle rozładowana i ładowań najlepiej żyją gdy są rozlowywane do 20% i ładowane do 90%.

Ja całość rozgryzlem podstawowym multimetrem... I z tego co czytałem to jeszcze nikt tak daleko nie doszedł. Niby Holendrzy coś tam próbowali softowo. Ale nie mają takiej głowy jak Słowianie 😎

szupek - Śro 05 Cze, 2019

Przyjęło się określać napięcie ogniwa nimh 1.2, podobnie jak napięcie lipola na poziomie 3.7, chociaż po naładowaniu mają napięcia wyższe. W przypadku nimh może to być 1.3-1.4V.

Kurcze, jakoś mi te Twoje obliczenia nie pasują - przy 6V na ogniwo prąd 0.1A? :) Jak ładuję swoje lipole 1C (1.3 -2A) to napięcie jest zawsze sporo poniżej 4V i rośnie w miarę ładowania, przy osiągnięciu 4.2V zaczyna się faza CV i prąd spada przy napięciu 4.2V. Chyba, że mówisz o sytuacji kiedy już BMS odłączy zasilanie.

Siedun - Śro 05 Cze, 2019

Rower ładuje 6s do 24v i pokazuje na liczniku 100%, a nie do 25,2v. Jakby miał naładować do tych 28v to by pewnie naładował do 25,2v?

Mam 6 sztuk x 6s, czyli z ladowaki 3,6 ampera dziele 6sztuk wychodzi 0,6amlera na jeden 6s gdzie bms dzieli na sześć ogniw bo nie są ładowano szeregowo tylko pojedynczo, ile wychodzi? Ogniwo można ładować według datashetu 1amperem tu i tak jest zapas.

Bms kosztuje 6,- na chińczyku, ogniwo Panasonica 18650 3200-3350mah za sztukę w granicach 13-14,- nowe w Polsce, na jeden zestaw 6s z bms trzeba poświęcić 90,- x 3= 180,- mamy zestw o pojemności około 9500mah to samo co nowa bateria. Gdzie fabrycznie nowa niklową bateria 2000,- i napewno występuje efekt pamieci ogniw. W ramie tych 6s zmiesci się napewno 9 sztuk, 10 może wejdzie. To prawie trzy razy tyle zasięgu co fabryka oferowała. Za cenę mniejszą od nowej niklowej baterii,w kieszeni zostaje 1100-1190,- i satysfakcja że własnymi rączkami.

WojtekErnest - Czw 06 Cze, 2019

Siedun napisał/a:
...
Ładowarka daje 36v 3,6a. Płyta bms od tego jest by pilnować by nie przeładować voltowo. Na jedno ogniwo litowe wychodzi przy ladowaniu 6v 0.1a, raczej nic mu nie będzie.
😎

Chyba sobie żartujesz...

szupek - Wto 11 Cze, 2019

Podpiąłęm swoją baterię (elektronikę) do dwóch zewnętrznych aku 12V z pomiarem napięcia pomiędzy nimi (trzeci kabel) i okazuje się, że brak błędów, działa prędkość, przebieg trip, całkowity. NA tyle na ile udało mi się sprawdzić z kołąmi do góry, działa rónież wspomaganie elektryczne.

Ma ktoś do sprzedania taką baterię banan z której można odzyskać kilka ogniw?

Siedun - Wto 11 Cze, 2019

Świetnie. Masz już podstawę żeby własny pakiet stworzyć. Ja zastanawiam sie nad "napędem 2x2" w swoim batavus-ie i zwiększeniem zębatki z 38 zębów na 44 zęby, bo 46 zębów chyba będzie za ciężka do jazdy na co dzień.
tomson - Śro 21 Sie, 2019

Witam

Po długim czasie coś drgnęło z przeróbką silnika jeden kolega skompilował soft
a ja go wgrałem do płytki zastępującej oryginalne pcb z prockiem.



nie mam już niestety silnika w kole żeby to sprawdzić :)

W układzie wykorzystuje się oryginalny panel do konfiguracji a napięcie zasilające sterownik doprowadza się bezpośrednio do płytki mocy w silniku bez oryginalnego akumulatora.

Mam płytkę mocy ale nie wiem czy do końca jest dobra bo pokazuje mi E0045 ale przecież nie jest to już oryginał pożyjemy i sprawdzimy

Siedun - Czw 22 Sie, 2019

Błąd

E45 Zbyt wysoka temperatura sterownika silnika

tomson - Czw 22 Sie, 2019

Chyba ze na PCB mocy jest jakiś termistor obecna płytka robi za zasilacz do testów płytki z prockiem.

Ciekawi mnie skąd ten komunikat bo przecież tam nie ma oryginalnej płytki

Siedun - Czw 22 Sie, 2019

Za mało danych podajesz. Jaki powinien być u ciebie scalak i jaki PID, jaki masz scalak teraz, czym się różni płyta twoja, a tą co wzięty PID "podzespoły"

Niektóre systemy gdy jest uszkodzony termistor pokazują wartość ujemna, w większości przypadków. Ja obstawiam że jest wstawiony rezystor w miejsce gdzie powinien być termistor, albo mnożnik w systemie jest niewłaściwy lub też ścieżkę któraś trzeba przeciąć i dorzucić termistor.

tomson - Czw 22 Sie, 2019

Przeczytaj sobie post od początku to będziesz wiedział o czym mówię
Siedun - Pią 23 Sie, 2019

czekamy tylko na opcje regeneracji baterii

Ten pierwszy post tak się zaczął. A ty czym głowę zawracasz? A może popytaj w serwisie? Tym który dobrze znasz! Bo według ciebie baterii nie da się zregenerować i błędów pokasować... Żal Ciebie, nawet rozpiski z błędami leń było poszukać...

tomson - Pią 23 Sie, 2019

Kolego ja nie piszę o regeneracji baterii tylko o modyfikacji sterownika oryginalnego w silniku do takiej wersji że z oryginalnego układu wykorzystujesz panel sterownika + PCB mocy z silnika. Podmieniasz oryginalne PCB z prockiem sterownika na tą płytkę co zamieściłem fotki wcześniej i możesz sobie dowolną baterie na 24V podpinać do zasilania sterownika.
Z silnika musisz tylko wyprowadzić przewody na panel aby od nowa skonfigurować sobie sterownik.Oczywiście w tą modyfikowana płytkę wlutowujesz czujniki hala i tensometr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group