To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - zaplatanie silnika w obrecz samemu

bartek24m - Wto 14 Cze, 2016
Temat postu: zaplatanie silnika w obrecz samemu
Szukam od kilku tygodni silnika zaplatanego w kole i nie moge znaleźć dlatego zastanawiam sie czy samemu nie podjac sie montazu samego silnika.
Czy ktos z was to przerabial i moglby udzielic kilka rad czy jest sens zabierac sie za to samemu ?
Obrecz i 36 szprych juz mam niestety sa to szprychy od piasty i nie wiem czy nie powinienem kupic dedykowane do silnika

sietaz - Wto 14 Cze, 2016

Jedynie zapytanie w szprychy 3.2mm jest problematyczne. Z normlanymi i 2.5 powinieneś sobie poradzić bez problemu. Masz już dobrane szprychy o odpowiedniej długości dla danej obręczy i silnika. Szkoda, że wczoraj nie było tego posta bo bym nakręcił filmik jak to się robi, a może w ogóle przydałby się taki film dla przyszłych pokoleń
bloodyopel - Wto 14 Cze, 2016

Jeśli mówimy o szprychach 2,3-2,5mm, to tak naprawdę nie ma sensu czegokolwiek nakręcać, wszystko identycznie jak w rowerowej piaście, tylko kołnierz wyższy :D filmików na samym YT mnóstwo
Anonymous - Wto 14 Cze, 2016

Sam zaplatam i nie mam z tym problemu.
sietaz - Wto 14 Cze, 2016

Niby to samo co zwykłe rowerowe, ale jako ciekawostkę powiem że parę serwisów rowerowych w jakich byłem za zaplecenie 9C chce podwójną cenę, a za mxusa w obręcz moto z szprychami 3.2 150 zł :shock:
bloodyopel - Wto 14 Cze, 2016

sietaz, może idzie to też po części odpowiedzialnością za powierzone mienie? Jednak wypuszczenie z rąk zwykłej piasty byłoby mniej kosztowne od upadku 9C ;)
sietaz - Wto 14 Cze, 2016

Raczej chodzi o wagę, w jendym mi mówili że musieli by to zaplatać w dwie osoby bo ciężki. Wymiana dętki w rowerze za 50k kosztuje tyle samo co w rowerze za 300 zł :)
bartek24m - Wto 14 Cze, 2016

Czy moge skrócic i nagwintowac szprychy dluzsze czy musze kupic dedykowane do silnika ?
sietaz - Wto 14 Cze, 2016

Szprychy nie są gwintowane tylko walcowane, giwnt pod nypel ma większą średnicę niż reszta szprychy. Musisz pomierzyć obręcz, wymiary silnika z karty, wrzucić w kalkulator i kupić - to w zasadzie najtrudniejsza część :)
Redaktor1966 - Sob 25 Cze, 2016

Posiada ktoś wiedzę na temat takiego rozwiązania zamiast szprych?


A tu jeszcze inne rozwiązania:
Loopwheels - nowy pomysł na rowerowe koło bez szprych
http://wrower.pl/wiadomos...prych,5710.html | 2014-01-21


Składany rower bez szprych
http://metrocafe.pl/metro...szprych,,1.html |

Anonymous - Sob 25 Cze, 2016

Redaktor1966 napisał/a:
Posiada ktoś wiedzę na temat takiego rozwiązania zamiast szprych?
Obrazek
...


Typowe koła jakich wiele. Sam mam takie, lub podobne w swoim rowerze. To po prostu jeden odlew.

Szczygiel - Sob 25 Cze, 2016

Posiadam doświadczenie z kołem z aluminiowego odlewu. To jest 20" koło z silnikiem Magic Pie i mniejsza o to jaki model; 3,4 czy 5. Mój (3), już kiedyś się żaliłem, ma kilka wad. Po pierwsze źle jest wyfrezowany kołnierz felgi wewnątrz i efektem tego jest słabe układanie się opony. Doszedłem do wprawy, bo po założeniu smaruję płynem do zmywania naczyń i nim wyschnie pompuje dętkę do 4,5 atm. Albo się uda, albo będzie nierówno i wtedy trzeba wykonać operację ponownie. Wkurzające. Drugi duży problem to wentyl dętki, praktycznie nie można napompować koła bez jego wyraźnego skręcenia. Po rozfrezowaniu otworu w feldze można to zrobić, ale dwa razy mimo tego, wentyl ułamałem. Można oczywiście starać się kupić dętkę z zakrzywionym zaworem, ale takich w ofercie krajowej nie dostałem. No i oczywiście według mnie jest ono wzorniczo brzydkie, ale o gustach się nie dyskutuje. Całość ciężka, ok. 11 kg. z silnikiem 1 KW.
Wreszcie wątpliwa zaleta sterownika w silniku. Mam dwa takie silniki, w jednym coś wali po deklu a w drugim jest jakaś przerwa w kabelkach i niekontrolowanie przyspiesza. Jestem tymi silnikami sfrustrowany. Niby idea dobra a wykonanie Golden Motoru do bani.

Anonymous - Sob 25 Cze, 2016

Ja mam tylko same silniki, bez kontrolera i sobie chwalę.
Nawet po większym zderzeniu parę uderzeń gumowym młotkiem pomogło ;)

qaz33 - Pon 27 Cze, 2016

ten pierwszy ok ale na male kola tylko, bo waga. Moze skuter albo BMX? W drugim nie da sie raczej normalnego silnika zomontowac. W trzecim to nie widze mozliwosci nawet najechac na jakis kraweznik. Po takiej akcji to juz zaden mlotek gumowy nie pomoze :D Do tego brak przerzutek
Na asfalt tylko z malym silnikiem i do tego gdzies poza kolem. Jak dla mnie to sie nie kalkuluje :P

Anonymous - Pon 27 Cze, 2016

Szczygiel napisał/a:
.... Mam dwa takie silniki, w jednym coś wali po deklu a w drugim jest jakaś przerwa w kabelkach i niekontrolowanie przyspiesza. Jestem tymi silnikami sfrustrowany. Niby idea dobra a wykonanie Golden Motoru do bani.

Jak cię wkurzają, to je z chęcią przejmę. Ostatnio mam praktykę i doświadczenie we wkurzaniu się na silnik :D
Ja bym wywalił całą elektronikę i zrobił z tego normalny silnik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group