To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Wysokie napięcie, niskie prądy, cienkie uzwojenia
irrs - Pią 17 Cze, 2016
Na nexunie tas radzi do tego silniczka 30A i pytanie czy tyle ma isc z baterii czy juz w fazy? Bo jesli w fazy to z baterii pozostaje marne 15A.
Zdaje sie, ze w takiej konfiguracji jeszcze bajka nie bylo: FOC + nc 7x9
atomek1000 - Pią 17 Cze, 2016
30*2 = 60A w fazy
unix - Sob 18 Cze, 2016
irrs napisał/a: | Na nexunie tas radzi do tego silniczka 30A i pytanie czy tyle ma isc z baterii czy juz w fazy? Bo jesli w fazy to z baterii pozostaje marne 15A.
Zdaje sie, ze w takiej konfiguracji jeszcze bajka nie bylo: FOC + nc 7x9 |
Ja mam FOC Barmala i nc 7x9
Pozdr
Tomas - Sob 18 Cze, 2016
atomek1000 napisał/a: | 30*2 = 60A w fazy |
No właśnie jak to jest z tą zależnością ?
Niektórzy dają 80 z baterii i 200 w fazy. To może dać 80 z baterii i 300 w fazy
Gdzie jest ten górny limit prądu fazowego którego sterownik nie będzie już w stanie wytworzyć z podanego prądu z baterii ?
Anonymous - Sob 18 Cze, 2016
ja dawalem 45 bat i 112w fazy w infineonie.(i faz=2,3-2,5x i batt) ale za bezpieczne uwazam x2. dla mnie 100A fazowego w szybkoobrotowy silnik a 66A przy wolnoobrotowym wystarcza.takz ciekawosci jest jakis link na info ze szczegolami/parametrami tych sterownikow Barmala?
irrs - Sob 18 Cze, 2016
Unix to jak masz poustawiane z aku i w fazy? Jak monitorujesz temperature?
atomek1000 - Sob 18 Cze, 2016
Tomas napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | 30*2 = 60A w fazy |
No właśnie jak to jest z tą zależnością ?
Niektórzy dają 80 z baterii i 200 w fazy. To może dać 80 z baterii i 300 w fazy
Gdzie jest ten górny limit prądu fazowego którego sterownik nie będzie już w stanie wytworzyć z podanego prądu z baterii ? |
Ja nawet u siebie ustawialem 320A w fazy i było dużo szybciej niż 220A. Przy cały czas takim samym prądzie z baterii około 95A-100A.
Problem w tym ze czym wyzszy prad fazowy tym bardziej grzeje sie silnik ale przyspieszenie wzrasta. Czytalem troche o tym i sa nawet fanatycy wysokiego prądu z baterii zamiast dużego prądu w fazy.
Czyli zamiast ustawiać 80/200 tak jak chcesz to by ustawili 120/140 (tak przykładowo)
Dzieki temu silnik by wolniej przyspieszał na początku ale później jak już ma większą prędkość i efektywność i większy prąd ciagnie go nadal przy dużej prędkości. Ktoś porównywał i poprostu to co straci na starcie 0-25km/h odrabia w 25-60km/h. A silnik grzeje sie mniej.
Na tej podstawie na booscie obecnie mam 95A z baterii a tylko 210 w fazy. Przy starcie da sie rower utrzmac bo przy 320A trzeba było mocno sie pochylic aby nie podnosilo koła.
Limit prądu fazowego ustala rezystancja silnika(mxus to zaledwie 0.110 ohma) więc te 300a w mxusa powinien jeszcze spokojnie pompować na starcie. Jak chcesz sprawdzić to weź profesjonalny miernik cegowy z generowaniem wykresów z opcją inrush current i zapnij na faze, przejedz na takim ustawieniu i zobacz odczyty.
|
|
|