To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - budowa fiata 126p z napędem elektrycznym
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009 Temat postu: budowa fiata 126p z napędem elektrycznym witam jestem tu nowy na forum mam do was pytanko co sądzicie o małym fiacie napedzanym sinikiem elektrycznym? mam troche funduszy uzbieranych i bardzo mnie kręci próba skonstrułowania takiego pojazdu. licze na wasze opinie na ten temat. pozdrawiam
Lisciasty - Śro 13 Maj, 2009
http://www.evalbum.com/1836
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
koszt 8000 eur. troszke srogo po głowie mi chodzi wykorzystanie polskich elementów. nie koniecznie nowych,lecz dobrze spełniających swoje zadanie w takiej kubaturze auta
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
Pewnie że da się zrobić taniej. Na pewno nie oszczędzisz na akumulatorach i raczej na sterowniku. Z resztą już można kombinować. Taki silnik sztaplarkowy 6,5kW już powinien do Malucha wystarczyć, a można go kupić za grosze.
http://www.evalbum.com/type/FIAT - tu jest ich więcej.
Lisciasty - Śro 13 Maj, 2009
grunge666 napisał/a: | koszt 8000 eur. troszke srogo po głowie mi chodzi wykorzystanie polskich elementów. nie koniecznie nowych,lecz dobrze spełniających swoje zadanie w takiej kubaturze auta |
Tym się nie sugeruj, nie wiem skąd koleś wziął tą kwotę :]
Robiąc takiego malacza "na wypasie" nie wydasz więcej jak 10 tysi.
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
dzienx za info jak byscie mieli jakis silniczek na oku dajcie znac ja tez zaczne szukac po róznych zródłach ... orginalnie maluch ma 23km i to mu wystarcza wiec mysle ze nie ma co pakowac jakiegos przeokrutnie wielkiego silnika... tylko kwestia sterownika i aku...
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
http://www.allegro.pl/ite...acz_bulgar.html silnik za 350 zł. Moc nie poraża, ale jeśli nie masz wygórowanych wymagań wystarczy.
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
o i jeszcze jedno pokażcie mi jakis mnie wiecej schemat ideowy całego układu.. jak cos macie oczywiscie bo coraz bardziej sie wkręcam w ten pomysł
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
http://www.autoelektryczne.com/opis.htm może to ci pomoże
Anonymous - Śro 13 Maj, 2009
wszystko ładnie pieknie ale aku drogie jak cholera ;/ co oni je ze złota robią czy jak cóż trzeba składac na aku tak łatwo sie nie poddam , nie popuszcze tego tematu mysle nad trojanami cóz drogi cynk mało sie zarabia w tym kraju to drogo sie wydaje silnik lukałem jeszcze mnie jedynie ten sterownik cały nurtuje ...
Lisciasty - Czw 14 Maj, 2009
grunge666 napisał/a: | wszystko ładnie pieknie ale aku drogie jak cholera ;/ co oni je ze złota robią czy jak cóż trzeba składac na aku tak łatwo sie nie poddam , nie popuszcze tego tematu mysle nad trojanami cóz drogi cynk mało sie zarabia w tym kraju to drogo sie wydaje silnik lukałem jeszcze mnie jedynie ten sterownik cały nurtuje ... |
Generalnie wyżej dupy nie podskoczysz. Jak coś ma być tanie i dobre to nigdy
do tego nie dojdziesz szybko, musisz włożyć w to kupę własnej roboty.
Jeżeli ma być dobrze i szybko to na 100% będzie drogo
To są prawdy do których każdy dochodzi prędzej czy później, ale nic nie stoi na przeszkodzie
żebyś się zastosował do nich na samym początku :>
A co do technologii przeróbki, to poczytaj przez tydzień-dwa forum, inne materiały
i dotychczasowe problemy i wątpliwości się wyjaśnią. Powstanie kupa nowych no ale
to już tak tutaj jest :> I tak masz czas bo ciułasz na akumulatory, nie ma się co spieszyć :>
Anonymous - Czw 14 Maj, 2009
dzwoniłem o ten silnik od bułgara ma 6,5 kW warto takiego łyknąc ? potrzebny do niego jakis bardzo zaawansowany sterownik?
Anonymous - Czw 14 Maj, 2009
A na jaką prędkość maksymalną liczysz? Jeśli 60-70km/h cię urządza to myślę, że silnik jest odpowiedni. Pytałeś o jego obroty?
Jeszcze raz link do strony o elektrycznym Wartku http://www.autoelektryczne.com/inni.htm - pewnie wyszłoby podobnie jak w przypadku Trabanta i Garbusa, ale jak wynika z opisu w VW problemem były za niskie obroty.
Anonymous - Czw 14 Maj, 2009
2800 obr/min a napięcie to 74v predkosc nie gra roli ( no jedynie żeby sie mieściła ze znakami na mieście ) bardziej mi zalezy na zasiegu a co za tym idzie to aku. sterownik mógłbym dostac u pana zbyszka? jak myslicie zacząc od tego silnika ???
Lisciasty - Czw 14 Maj, 2009
Wszystko zależy od tego ile chcesz na to wydać.
Bułgar jest tani ale koszmarnie ciężki i ma niezbyt wysoką sprawność,
więc mimo że cena jest ciekawa to musisz wziąć pod uwagę negatywny wpływ
na zasięg w przypadku tegoż kloca...
|
|
|