To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - budowa fiata 126p z napędem elektrycznym

Anonymous - Czw 14 Maj, 2009

Na allegro są silniki do suterów w kole z oponami o mocy 700W. Dać takie cztery i będzie 2.8kW i napęd 4x4 :)
Anonymous - Czw 14 Maj, 2009

hehe pomysł bajerancki xD nie no ale serio za silnik moge dac max. 1000-1500 zł. znajde cos do ręki w tym śrucie czy zbierac dalej w skarpete? :D
Anonymous - Czw 14 Maj, 2009

A czy Etek miałby szanse w maluchu ?
http://www.robotmarketpla...ETK-ETEKRT.html
19 koni max.

Anonymous - Czw 14 Maj, 2009

maluch nie jest najlepszym pomysłem na konwersję z wielu względów..

niby można sobie tłumaczyć, że chce się ją wykonać najniższym kosztem, ale w praktyce trzeba się liczyć z sumą 1.5x początkowego zakładanego budżetu. Pytanie czy jest sens pakować taką kasę w malucha, który ani lekki, ani bezpieczny, ani dobrze przystosowany do konwersji. Jeśli chcesz mieć sensowny zasięg, to zastanów się gdzie pomieścisz akumulatory i jak zawieszenie zniesie dodatkowe ~250 kg. Zapewne czeka Cię remont zawieszenia i ingerencja w konstrukcję żeby to wszystko pomieścić. Maluch nie ma bagażnika, a akumulator kwasowy to nie aktówka...

te nowe eteki mają do 72V, to optymalne imo napięcie do takiej konwersji, ale cena 2kzl+

jak zastanawiałem się nad swoją konwersją, przeanalizowałem możliwość przeróbki malucha i wyszło mi że nie opłaca się totalnie wkładać takiej kasy, lepiej już nawet samemu od początku zaprojektować ramę albo przerobić byle cokolwiek innego, matrixa nawet...

trudno dostać malucha w przyzwoitym stanie, za remonty i np. spasowanie silnika do skrzyni zapłacisz niemałe pieniądze (raczej sam tego nie zrobisz, jeśli chcesz żeby było zrobione dobrze).

rarek - Pon 18 Maj, 2009

Popieram wybór malucha to sympatyczne autko i dlaczego by nie na prąd. Przynajmniej nie trzeba się zastanawiać co tu jeszcze nie bedzie działać po wyjęciu silnika spalinowego.
Jeśli szukasz tanio silnika elek. przyjżyj się prądnicą mają duży zapas. Silniki juli od wózków widłowych mają mniejsze gabaryty niż prądnica na której jest napisane 250W.
Przykład:
Alternator od malucha (fiat 126p)
Z tabliczki znamionowej "P=500W przy 1000obr/min".
Napięcie zmierzone na akumulatorze U=14V
Prąd maksymalny I=P/U=500W/14V=36A
Napięcie maksymalne U=62V przy 5000obr/min (alternator nieobciążony)
Moc teoretyczna: P=U*I=62V*36A=2232W=2kW !

dla prądnic znalazłem coś takiego:

jatko - Pią 22 Maj, 2009

Co do malucha to się też nad tym zastanawiałem, mały, lekki i tani, jak każdy potencjalny dawca ma swoje plusy i minusy, ja na dzień dzisiejszy obstawiam coś w klasie peugeot'a 106/205 - masa własna od 760kg. Niestety żal mi "D" ściska, że 2 lata temu zezłomowałem takie CUDO właśnie na okoliczność walniętego silnika, a wg wiki niewiele cięższe to od malucha.
Lisciasty - Pią 22 Maj, 2009

To że coś jest lekkie nie znaczy że nadaje się do sensownej konwersji :>
Trzeba patrzeć na DMC, ilość miejsca po wywaleniu zbędnego wyposażenia
i ogólnie na wytrzymałość mechaniczną konstrukcji oraz skuteczność hamulców...

rarek - Pią 22 Maj, 2009

to maluchy nie hamuja !?
Zbyszek Kopeć - Pią 22 Maj, 2009

Miałem MALUCHA 129P EV.
Skacze, trzęsie, awaryjne mechanizmy, buda strasznie trzeszczy (elektryczny silnik jest cichy i nie zakłóca innych dźwięków), duże opory toczenia.
Ale jak ktoś lubi, to czemu nie.

Trochę kasy trzeba włożyć, to może lepiej autko lepszej jakości np.: SUZUKI, MATIZ, TICO itp..

Anonymous - Pią 22 Maj, 2009

Znaczy Matizy są "podatne" na konwersje? Co prawda mój jeszcze się nie sypie ale za kilka lat jak i ogniwa stanieją to może szkoda będzie go kasować?
rarek - Sob 23 Maj, 2009

ponoc maja dobra ładownosc w stosunku do masy .
A jak jest dowodzie?

Anonymous - Sob 23 Maj, 2009

Za Wikipedią bo nie chcę żony budzić
Masa własna 725 kg (DMC 1210 kg)
minus elementy do wymontowania - no chyba nieźle to wygląda jak na małe autko, ponad 500 kg powinno wyjść

Zbyszek Kopeć - Sob 23 Maj, 2009

Jeśli już się sypie, to jedzie się z nim na szrot.

EV musi być sprawne i jakoś wyglądać.

Przed przeróbką, to najlepiej jeśli ilnik spalinowy jest sprawny (chyba że co, bo sie przydaży), bo łatwiej wóczas spradzić wszystkie mechanizmy, zważyć naciski poszczególnych itp..

rarek - Wto 26 Maj, 2009

Już mam silnik z płyta montażową do malucha i aku musze tylko znaleśc jakiegos "malucha" ;)
jatko - Wto 26 Maj, 2009

rarek, jaki silnik kupiłeś? Domyślam się że od bułgara, ale ile KW? Masz płytę? Sam robiłeś czy oddawałeś fuchowcom? jakie aku? a sterownik masz? Jakieś konkrety chłopie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group