To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - budowa fiata 126p z napędem elektrycznym

Zbyszek Kopeć - Śro 27 Maj, 2009

Mi BUŁGAR 6,5 kW do MALUCHA się nie mieścił. Trzeba by było ciąć tylną belkę i robić wypust, a takiej zmiany knstrukcji nikt nie chciał mi zatwierdzić do rejestracji.
Lisciasty - Śro 27 Maj, 2009

W maluchu jest cholernie mało miejsca, według mnie nie ma sensu się pchać
w taki pojazd, lepiej coś większego. Teraz używki można kupić za psi pieniądz,
wybór jest przebogaty

rarek - Śro 27 Maj, 2009

Silnik dostałem za free 3f 2.6kW 3000 obr/min płyte wykonali mi w zaprzyjaźnionej firmie za free w ramach rozwoju polskiej myśli EV. Falownik obiecał mi kolega który takie rzeczy wymyśla ale przestał odbierać telefony. Znalazłem wiec coś takiego:
http://www.design77.republika.pl/falow.htm
pod zastosowanie do EV ma byc specjalnie wzmocniony
Aku kupiłem od priusa więc można w końcu spróbować

rarek - Śro 27 Maj, 2009

Lisciasty, - pewnie, że są ciekawsze auta. Czemu nie mieć radochy z jazdy maluchem na prądzik?

:)

Zbyszek Kopeć - Czw 28 Maj, 2009

Ale parametry tego silnika są na pojazd wolnobieżny tylko.
Anonymous - Czw 28 Maj, 2009

A od czego jest skrzynia biegów? ;)
Myślę, że z 50 pojedzie, a w mieście i tak nie można szybciej :)

rarek - Czw 28 Maj, 2009

skrzynia oryginał z malucha liczyłem na 40 km/h
A dlaczego wlnobiezny silnik wazy z 10 kg i aku 30

Zbyszek Kopeć - Czw 28 Maj, 2009

Tu chodzi o parametry wydajności silnika (moc, moment, sprawność).
rarek - Czw 28 Maj, 2009

Ach ale zabawa bedzie. Niech tylko mi się uda podłaćzyć te kabelki do regualtora!
Anonymous - Pią 29 Maj, 2009

Może nie będzie tak źle, tu masz cięższy wózek ze sporo mniejszym silnikiem http://www.evalbum.com/1173 . Fakt, te 14 km/h Isuzu nie powala na kolana ;)
Jakie zabezpieczenia ma ten falownik i jakie możliwości konfiguracji? Nie rozważałeś kupna jakiegoś używanego? Mogłoby wyjść taniej, a dostosowanie nie powinno być przesadnie uciążliwe. Np. taki http://www.allegro.pl/ite...w_skrzynce.html . Tylko to jest to, nad czym się zastanawiałem w innym wątku - ludzie sprzedają falowniki na kilogramy pisząc, że zupełnie nie wiedzą jak sprawdzić...
Super, ze ktoś się wziął za projekt AC :)

Ołukasz - Pią 29 Maj, 2009

Czy falownik 3,3kW nie będzie za mały ? Chyba że chcesz zasilać go napięciem 400V
rarek - Pią 29 Maj, 2009

Ma przeciązeniowe, przepięciowei, u/f i na tym koniec :) . Jak pisałem bedzie wypsażony w mocniejsze elementy wykonawcze w stosunku do tego ze strony (do 8kW jak dobrze pamietam).
Z zakupem falownika nie ma problemu przy dzisiejszych cenach i ich możliwościach jeszcze by się dało pralke automat obsłużyć. Problem się pojawia gdy się pozbawi obecności zasilania sinusoidalnego. Wiadomo, że falownik najpierw prostuje i DC tworzy prąd sinusoidalny. Jednak jest małe "ale" formowanie sygnału i pomiary napięć i prądów jest realizowane ze zmiennego modułu. Po dłłłłłłłłłłłłłłłługich rozmowach z ABB siemensem i danfosem wyszło na to, że można by: moc rzeczywiście podać na mostek prostowniczy jednak zasilanie AC musi być obecne. Poza tym traci się sprzeżenie zwrotne. Efektem tych rozmów jest jedynie falownik danfosa, który mi ofiarowali bym sobie przerobił. Siemens zaoferował mi swoje rozwiązanie - posiadają takie systemy mocy zasilane ze wspólnej szyny DC. Jednak bez gwarancji ponieważ te urządzenia nie testowali w samochodach. Rozwiązanie pochodzi z przemysłu gdzie wmagana jest duża precyzja synchronizacji poszczególnycj modułów lini tech. I wiadomo gdzie rośnie precyzja tam cena w którejś potędze :) Rozwiązanie wycenili ok 10k pln
Dziwne, że w tym opisie jest VLT, danfos akurat te odradzał. Polecał starsze wersje łatwiejsze do adaptacji. Może tylko końcówka mocy jest w tym "vlt" :)

Anonymous - Nie 31 Maj, 2009

Witam,
Jestem tu nowy, więc się od razu przedstawię: nazywam się Mariusz i jestem z Łomży, choć na co dzień mieszkam w Warszawie. Oczywiście też mam w planach budowę swojego elektryka, ale o tym będzie gdzie indziej - oczywiście będę prosił doświadczonych forumowiczów o pomoc w tym temacie, a jak coś już będzie stało na kołach to się pochwalę.

Jeśli chodzi o przerabianie malucha na EV to proponowałbym obejrzeć 11 filmików z takiej konwersji na: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jak dla mnie język jest zupełnie niezrozumiały, ale filmiki są warte obejrzenia jeśli ktoś ma ochotę przerobić malucha.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group