To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Dlaczego taki głośny?
krzysiudmak - Śro 20 Lip, 2016 Temat postu: Dlaczego taki głośny?
Silnik Q128 - 500W 48V (przekładniowy)
Kontroler S12S - sinusoidalny
Akumulator 36V - (miał być 48V ale nie wyszło)
manetka i display led
Wszystko nowe.
Właśnie zrobiłem pierwszą jazdę próbną (nie podłączyłem jeszcze czujnika pass).
Problem polega na tym, że silnik jest bardzo głośny. Słychać mnie niemal jak melexa.
Co może być przyczyną?
Do tej pory jeździłem zwykłym 250W 24V przekładniowy i było o niebo ciszej.
Anonymous - Czw 21 Lip, 2016
Kolejność halli i faz.
Adam Wysokiński - Czw 21 Lip, 2016
Źle podłączone fazy lub halle
Uszkodzony sterownik
Zwarcie na kablach do silnika
Zwarcie w uzwojeniach silnika
Uszkodzona przekładnia lub łożyska w silniku
Jak wszystko nowe to bardziej pierwsza opcja
krzysiudmak - Czw 21 Lip, 2016
Zakładam, że jak podłączyłem fazy i hale zgodnie z kolorami to powinny się zgadzać?
Adam Wysokiński - Czw 21 Lip, 2016
Podłączenie zgodne nie zawsze jest dobre. Ja sprawdzam jak mam wątpliwości z wpiętym amperomierzem. Przy kole w górze ma brać najmniejszy prąd.
krzysiudmak - Czw 21 Lip, 2016
Mam coś takiego jak amperomierz.
Czy możesz wyjaśnić laikowi jak to zmierzyć, co do czego przytknąć?
Anonymous - Czw 21 Lip, 2016
Kolory nie zawsze pasują. Stawiam na złe połączenie faz i halli. Masz samonaukę w sterowniku?
Mały prąd z kołem w powietrzu też nie zawsze jest wyznacznikiem prawidłowego połączenia. Trzeba się przejechać i prawda wychodzi na jaw
To zależy jaki masz amperomierz (zakres prądowy). Włączasz go między akumulatory a sterownik.
Przy kole w górze pobierany prąd na maksymalnej szybkości będzie rzędu 1A.
Jesli nie masz samonauki, to kombinuj z przekładaniem przewodów między silnikiem a kontrolerem, tylko nie ruszaj dwóch cienkich: czerwonego i czarnego.
Zamieniasz dwa fazowe i sprawdzasz, jak źle, to kolejna zmiana fazowych, aż do skutku. Jeśli fazowe nie pomogą, to to samo z fazowymi, tylko na każdym połączeniu fazowych zamieniasz po kolei sygnałowe z hallotronów.
Adam Wysokiński - Czw 21 Lip, 2016
Piszę o prądzie na luzie jako pierwszym teście na sucho. Pewnie, że jazda zweryfikuje. Ostatnio miałem taki silnik co miał zwarcie w uzwojeniach. Głośno pracował i było kilka A poboru. Po naprawie poniżej 1 A.
Amperomierz trzeba włączyć w przewód zasilający kontroler silnika.
krzysiudmak - Czw 21 Lip, 2016
zeeltom napisał/a: |
Jesli nie masz samonauki, to kombinuj z przekładaniem przewodów między silnikiem a kontrolerem, tylko nie ruszaj dwóch cienkich: czerwonego i czarnego.
|
Dla pewności
Te cienkie czerwony i czarny co ich mam nie ruszać to są od hali? Wszystkich hali mam 6.
A fazowe są trzy grubsze i można je zamieniać?
WojtekErnest - Czw 21 Lip, 2016
Adam Wysokiński napisał/a: |
Amperomierz trzeba włączyć w przewód zasilający kontroler silnika. |
Laikowi trzeba dodać ze amperomierz ustawić na najwyzszy zakres, np 10 A. Ponadto uwazać aby nie robić prób na kole zablokowanym na ziemi i z gazem na max bo pójdzie ponad 10 A....
Anonymous - Czw 21 Lip, 2016
Nie masz 6 halli. Chyba, że producent zrobił w silniku zapasowe. Najczęściej wtedy są dwa przewody z takimi samymi wtyczkami pięciopinowymi.
Możesz mieć 6 cienkich przewodów, bo jeden z nich będzie czujnikiem temperatury.
Daj fotki tych przewodów.
Zmieniasz i fazowe i od halli, zazwyczaj są to dwa niebieskie, dwa żółte i dwa zielone. Fazowe będą grube, a od halli cienkie. Czerwony i czarny, to zasilanie halli a ostatni, jeśli jest, to czujnik temperatury podłączony zazwyczaj do masy, czyli czarnego.
Oczywiście zamieniasz między sobą grube z grubymi i osobno cienkie z cienkimi.
Adam Wysokiński - Czw 21 Lip, 2016
Dla laika
Czerwony i czarny są od zasilania halli i nie można ich zamieniać ze sobą i z innymi. Niebezpieczeństwo uszkodzenia. Pozostałe 3 cienkie można zamieniać ze sobą dowolnie. Tak samo jak grubsze kable fazowe. Przy pewnych kombinacjach silnik chodzi źle, przy pewnych wcale nie startuje. Trochę to żmudne ale niezbędne. Spróbuj zamienić najpierw 2 przewody fazowe i obserwuj jak się silnik zachowa
krzysiudmak - Czw 21 Lip, 2016
OK będę próbował tak jak radzicie.
Anonymous - Sob 23 Lip, 2016
I jak efekty?
Adam Wysokiński - Sob 23 Lip, 2016
zeeltom napisał/a: | I jak efekty? |
Daj mu szansę, ma dużo kombinacji przewodów.
|
|
|