To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Jak zdiagnozować SABVOTON 072080

Traktor69 - Nie 24 Lip, 2016
Temat postu: Jak zdiagnozować SABVOTON 072080
Sterownik pracuje z MXUS V.2

Dzisiaj pierwsza jazda.

po kiku kilometrach jazdy zaczęły sie następujące objawy:

1. sterownik wyłącza się
2. wyłączanie załączanie "z kluczyka' nic nie daje
3. nie świecą się żadne diody (brak migania diody diagnostycznej)
4. po odłączaniu i załączeniu zasilania sterownik włącza sie
5. po przejechaniu kilkudziesięciu metrów sytuacja powtarza sie

Po podłączeniu komputera z oprogramowaniem nie sa wykazywane żadne błedy.

Rozkładam rece. Nie wiem jak zdiagnozować przyczyne.

Mechano - Nie 24 Lip, 2016

Wygląda jakby odcinał zasilanie z powodu niskiego napięcia, lub innego takiego ograniczenia. Jakie jest minimalne napięcie i prąd ustawione w sterowniku? Na ile powinien być nastawiony? Jakie napięcie podczas pracy ma akumulator? BMS sprawny?
wookie - Nie 24 Lip, 2016

Podejrzewam, że właśnie BMS jest sprawny i odłącza ze względu na niesprawną celę.
Jaka to bateria, jakim prądem ją obciążasz, naładowana do pełna?

Szymon645 - Nie 24 Lip, 2016

Przy odcienciu z powodu niskiego napiecia by migala dioda z komunikatem o tym.
tas - Nie 24 Lip, 2016

Sterownik gaśnie, bo:
1. BMS mu odcina zasilanie główne
2. Na przewodzie stacyjki znika +Bat

No innego sposobu nie ma :) Problem nie wygląda na coś ze sterownikiem jako takim tylko z instalacją w rowerze.

Traktor69 - Pon 25 Lip, 2016

Wygląda na to, że koledzy stawiający na BMS chyba maja racje.

Pakiet zupełnie się rozjechał. Na 22 sekcje (22s8p) 18 sekcji ma napiecie 3.66V a 4 sekcje poniżej 3,2V.

Kolega, który jest właścicielem roweru i któremu pomagam w montażu zapomniał wczoraj mi wspomnieć , że złożony przeze mnie pakiet (18650) wypadł mu z rąk na beton.

Zastanawiam sie czy pościły zgrzewy na taśmach czy też ogniwa się uszkodziły. Jeszcze go nie rozbierałem.

Zastanawia mnie inna rzecz i moze ktos mnie oswieci.
Zakładam, że w wyniku niskiego napiecia na którejs sekcji BMS odciął napiecie od sterownika.
Wykonałem nastpujące doswiadczenie:
1. podłaczyłem woltomierz na zasilanie sterownika
2. uruchomiłem sterownik przez stacyjke
3. Woltomierz wskazał napiecie 80V
4. Wychyliłem manetke , zakrecio si koło i po chwili sterownik zgasł (zgodnie z oczekiwaniami)
5. na zasilaniu sterownika dalej sa wskazania 80V i nie zauwazyłem aby chociaz na chwile spadło napiecie, a tak chyba powinno byc jesli BMS odciąłby zasialanie

i teraz pytanie

Jak BMS odcina sterownik, skoro nie da sie zauwazyc ani przez chwile spadku napiecia? Wyłączył napiecie na ułamek sekundy i potem znowu napiecie wróciło?

Jesli odłaczam kabel na plusie do sterownika i zaraz go łącze to sterownik nie gaśnie na stałe. BMS odcina napicie na minusie i moze to jest różnica w działaniu?

?

Adam Wysokiński - Pon 25 Lip, 2016

Ale jak Ty odcinasz to robisz to pewnie bez obciążenia ( silnik nie ciągnie) i to jest istotne.
bartek24m - Śro 27 Lip, 2016

Podejrzewam ze luty puscily
I prad pod obciazeniem pobierany jest z sekcji z 1 lub 2 ogniwami



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group