To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - AC czy DC ?
Zbyszek Kopeć - Nie 01 Kwi, 2012
Rzeczywiście na tym wykresie widać, że prąd stały ma krótszą drogę.
Ja akurat po wielu obliczeniach i eksperymentach używam teraz to, co jest najlepsze.
Nawet prąd stały jest w kablu pod morzem między Szwecją i Polską oraz między innymi krajami; ci naukowcy potwierdzają, że DC jest najlepsze, bo najkorzystniejsze.
Każdy ma jednak prawo używać gorsze i jeździ bliżej z cięższym silnikiem z gorszymi zrywami przy tych samych elektrycznych parametrach silnika.
Anonymous - Nie 01 Kwi, 2012
Przecież my wszyscy jeździmy na DC. Ma ktoś akumulatory dające prąd przemienny?
r2d2 - Nie 01 Kwi, 2012
No i właśnie TU jest ten pies pogrzebany, skoro wszyscy dysponujemy tym najlepszym z możliwych prądem w którym jest już 100% prądu w prądzie (a wiecej już nie będzie ), to po co wogóle go odchudzać do tego gorszego prądu, w ten sposób ze świetnego prądu uzyskamy conajwyżej jakieś niepełnowartościowe półprądy, i co? i potem będziemy nimi głodzić nasze biedne silniki?
Zbyszek Kopeć - Nie 01 Kwi, 2012
Czasem tez masz grube żarty.
Silnik BLDC bierze prąd zmienny, silnik AC bierze prąd przemienny
Tylko DC bierze prąd DC czyli stały (nawet można regulować opornica przy awarii elektroniki).
Źródło energii, to jedna sprawa, transport energii i przetwawrzanie, to druga sprawa, jest jeszcze maszyna realizująca pracę z tej energii.
JerzyZ - Nie 01 Kwi, 2012
Najgorszy byłby prąd "cofający", dlatego się go nie stosuje
Zbyszek Kopeć - Nie 01 Kwi, 2012
Czyli jednak przesył energii elektrycznej kablami jest najlepszy prądem stałym, ale bez kabli (powietrzem, jak np. efekty Tesli) to prądem zmiennym (rezonans cewek).
Zbyszek Kopeć - Nie 01 Kwi, 2012
Tesla pewnie jechał swoim autem EV na bardzo długiej trasie, bo pewnie sobie zapewnił zdalny przesył energii elektrycznej powietrzem.
Zbyszek Kopeć - Sob 12 Sty, 2013
Tu politechnika przebadała silnik zasilany AC i zasilany DC (zaznaczony tekst kolorem):
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Przy DC naleśniku i do tego z magnesami te relacje jeszcze bardziej wychodzą na jeszcze wiekszą korzyść silników DC.
Zbyszek Kopeć - Śro 08 Maj, 2013
Więc jeszcze dodam, bo mnie dziś zaskoczyło.
Zaznaczone kolorem:
http://webcache.googleuse...1&hl=pl&ct=clnk
Jeszcze 5 lat temu bym nie uwierzył, że aż tak prawidłowo myślałem.
Prąd stały DC nawet w tych zwyklych wielkich wiatrakach (odejście zasilania) na Morzu Bałtyckim też okazał się najlepszy.
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013
Ostatnio słyszałem hasło:
"Prąd stały jest wspaniały".
Czyli jednak to prawda.
JerzyZ - Pon 19 Sie, 2013
Prąd zmienny jest przyjemny!
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013
Szczególnie AC w podręcznikach o jego wpływie na zdrowie i odległość gniazdek AC od łóżka szpitalnego itp..
Trzeba dodać:
http://webcache.googleuse...0&hl=pl&ct=clnk
Te maksymalne moce napędów (silniki) tego prądu stałego DC, to aż dziw bierze, które tu podają.
Oczywiście łodzie podwodne też mają napęd elektryczny i to zazwyczaj prądem stałym; oczywiście te atomowe też są elektryczne (atom jest tylko źródłem ciepła dla pary wodnej).
gienek333 - Pon 19 Sie, 2013
Zbyszku, te silniki to silniki prądu zmiennego zasilane poprzez przekształtniki, falowniki, czy jak się mówi na forum ,,sterowniki silnika''. Nie kompromituj się więcej, mowa (pisanie) jest srebrem, a milczenie złotem.
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013
Przemyśl, co napisałeś i przeczytaj ze zrozumieniem.
Każdy regulator silnika szczotkowego DC np. w rowerze jest przekształtnikiem.
Inna sprawa, to BLDC jest odmianą DC (bezszczotkowy DC), bo pisze to w nazwie.
Przestań atakować bez powodu, albo pisz na PW o co Ci chodzi i już się nie kompromituj po róznych wielu postach.
Poczytaj więcej o firme ABB i o innych zasilaniach.
gienek333 - Pon 19 Sie, 2013
Nie muszę nad tym myśleć. Silnik o nazwie BLDC jest silnikiem trójfazowym synchronicznym, czyli sterownik musi kontrolować położenie wirnika silnika, a uzwojenia są zasilane prądem zmiennym, a nawet przemiennym, podobnie jak w silniku indukcyjnym asynchronicznym, tyle że tam wystarczy tylko kontrola prędkości, bo pracuje z poślizgiem. Jeżeli patrzeć ,,Twoimi kategoriami'' jedynym silnikiem prądu stałego jest ,,tarcza faradaya", a to przecież archeo (moim skromnym zdaniem zupełnie niesłusznie).
|
|
|