To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - AC czy DC ?

Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013

Herezje i manipulacje dajesz.
I pomyśleć, że jak ktoś nie chce nowego droższego silnika, a chce mieć dobry, czyli chociaż DC, to odsyłałem go do Ciebie, bo takowe szczotkowe oferowałeś, żeby było trochę tych EV na naszych drogach.

Adam Wysokiński - Pon 19 Sie, 2013

Zbyszek Kopeć napisał/a:
bo pisze to w nazwie

Jest napisane :razz:

Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013

"Pisze" - tak mnie uczyli i to jest kwestia sposobu rozumienia świata, potem komniści próbowali pozmieniać i młodszym w szkołach wciskali kit na inne zwroty.
Dlatego "pisze" np., że jak ktoś już coś napisał, to potem jasnowidz widzi tę osobę jakby w czasie pisania.
Podobnie zmuszali dzieci do pisania polskiej litery "p" jak rosyjskie głoskę "r" i wiele innych.
Zawsze się mówiło: gladiator i gladiatorzy, senator i senatorzy itp., a ktoś w TV na siłę wmanipulował "senatorowie" (całkowicie nie po polsku).

Kiedyś też był np. znany zwrot szeptany "ciećmony", a teraz są kantory.
Chociaż to nowe słówko "mataczenie" mogę jeszcze zrozumieć, bo śmiesznie brzmiało jak je ogłosili w TV.

Adam Wysokiński - Pon 19 Sie, 2013

Dokładnie, to kwestia rozumienia świata. Ja pisze, on pisze a jak już napisał to jest napisane i żadne "generowanie faktów" świata nie zmieni. Nie na temat...
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013

Widać, żeś wychowanek późniejszej komuny. Nie upieraj się na ten czas dokonany, bo pisłem np. "jasnowidz" i wnioski (oczywista i realna sprawa).
Ważniejsze są na siłę te zmiany językowe jak "senatorowie" zamiast po polsku "senatorzy".
Poczytaj starsze książki czysto polskie, np. Henryka Sienkiewicza (wszystkie jego dzieła) dawniej wydrukowane, bo ostatnie przedruki to kłamią (zmiany takich słów, zmieniają sens myśli i ideę treści).
Już i tak czytałem gdzieś w necie, że kobieta i imieniu DODA "była" królową Polski i to w sensie jakby przed Piastami.
A raz nawet ktoś na poważnie w TV napisał:
"Dlaczego nie sfilmowali Jezusa, przecież są komórki ?"

gienek333 - Pon 19 Sie, 2013

Mam bardzo dużo silników, dc: szeregowe, obcowzbudne, pm zwykłe i płaskie typu (naleśnik). Ac indukcyjne (48V), bldc 12v (w samochodach jest tego dużo). Każdy typ ma swoje wady i zalety, ale to nie znaczy, że jedne sa najlepsze.
Zbyszek Kopeć - Pon 19 Sie, 2013

Dla precyzji.
W samochodach spalinowych były prądnice szczotkowe DC i żadko prądnice bezszczotkowe AC (kiedyś z prostownikiem selenowym), całkiem niedawno wynaleziono głównie do samochodu spalinowego inny rodzaj prądnicy AC tzw. alternator czyli prądnica trójfazowa i ze specyficznym uzwojeniem wzbudzenia z łatwą regulacją Uwy prądem wzbudzenia (piękny wynalazek).
A niektórzy myślą, że alternator był już przed samochodem.

gienek333 - Wto 20 Sie, 2013

Prądnice były za ,,komuny". Mamy XXI wiek, a w samochodach jest 2n różnych silników, a prądnice na selenach to już ,,rzadko". Silniki są do: pompowania zawieszenia, wspomagania hamulców, wentylatorów itp, coraz więcej z nich bldc.
Zbyszek Kopeć - Wto 20 Sie, 2013

Ale te wszystkie inne silniczki obsługi osprzętów w spalinowcach są nieprzydatne do napędu: ani do napędu samochodu EV, ani motocykla EV, ani motoroweru (a) EV, ani krosa EV, ani skutera EV, ani enduro EV, ani roweru EV, ani hulajnogi EV, czyli są gorsze (bo to FORUM jest głównnie o napędach pojazdów, czyli też pontonów itp.).
One nawet samolotu osobowego nie podniosą (nie napędzą).
Jeśli jest inaczej, to wykonaj prostą konstrukcję i pochwal się efektami.

Anonymous - Wto 20 Sie, 2013

Co nie zmienia faktu, że BLDC są górą.
Zbyszek Kopeć - Wto 20 Sie, 2013

Zeeltom - masz rację, ale nie w napędach pojazdów, bo BLDC wagą przygniatają wszystko, a ich dużo mniejsza sprawność zgodnie z ich pełnymi charakterystykami od producenta (same dane marketingowe nie dają obrazu) wymuszają jeszcze większą wagę, żeby mieć chociaż jakiś moment, a te ich sterowniki i ogromna ilość kabli do podłączania.
Inna sprawa, to przydatność i niezastąpioność np. BLDC w specyficznych sprzętach.

Anonymous - Wto 20 Sie, 2013

Wymieniałeś szczotki w DC? Ja tak, ale w BLDC nigdy :P
O jakiej ogromnej ilości kabli piszesz?

Zbyszek Kopeć - Wto 20 Sie, 2013

I znowu te same dyskusje.
W lepszości i optymalnym dopasowaniu porównuje się: wagę w kg, cenę, regulator, cenę regulatora, sprawność silnika, sprawność regulatora, skomplikopwaność (ilość kabli (np. dwa do DC i zazwyczaj 5 do bezszczotkowych).
Co z tego, że TIR ma mocniejszy silnik spalinowy od osobowego, przecież nikt go nie daje do osobowego auta, bo ten od TIRA tu byłby gorszy, bo ten od osobowego jest lepszy do osobowego.

Każdy próbuje zachwalać bezszczotkowe, ale nikt nie daje tych wszystkich parametrów do porównań i nikt nie chce się wykazać lepszymi osiągami w praktyce, zasięg, cena elementów, bezpieczeństwo itp..

Adam Wysokiński - Wto 20 Sie, 2013

Ciekawa sprawa że modelarze prawie całkowicie przeszli na bldc, kiedyś były szczotkowe. To jest przykład prostego pojazdu, model. Samochód, samolot...
Co z tego że tam nie ma człowieka, kwestia skali.

gienek333 - Wto 20 Sie, 2013

Myślę, że można. Mam wiatrak od mercedesa w 200, a symbol a2205000293, jest to bldc 850W/13V i sądzę iż można tym coś napędzić. Zapłaciłem 10pln (miał przecięte kable do sterownika). Co do sprawności silników to czemu Zbyszku nie podałeś sprawności ,,Zbykoptka" dla 200 czy 400 rpm. W tym poprawianiu parametrów Eteka, to zamiast kleić dodatkowe magnesy mogłeś nawinąć uzwojenia na magnesy i dowzbudzić silnik, a regulując prąd wzbudzania uzyskać większą elastyczność silnika. Nie ma silniejszych magnesów niż elektromagnesy, podobnie jak nie ma odosobnionego bieguna magnetycznego (silniki magnetyczne budowałem w wieku 15 lat, a potem poszedłem do szkoły i poznałem kilka praw).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group