To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - AC czy DC ?

Zbyszek Kopeć - Pon 18 Maj, 2009

I dlatego mają gorsze parametry niż np.: moje auta.
Anonymous - Pon 18 Maj, 2009

ołukasz:
wyższe napięcie przy DC może się przydać jeśli są kwasiaki, żeby rozładowywać mniejszymi prądami. ale 84V jest optymalne, nie da rady inaczej bez sporego kombinowania - jak się da trojany 12V to i tak zasięg mniejszy bo mają mniejszą pojemność, dwóch szeregów nie dasz bo za ciężkie i przekroczysz DMR

z kolei na trojanach 6V po dodaniu 2 sztuk będziesz miał 450 kilo akku, czyli przy pomyślnym wietrze MOŻE da się to zarejestrować, ale z pomieszczeniem i rozmieszczeniem w aucie może być problem - nacisk na osie itd.

osobiście cały osprzęt gromadzę pod 96V (regulator do 160V, stycznik do 220V - 88 euro, przetwornica do 120V itd)
zostawiam sobie furtkę

Ołukasz - Wto 19 Maj, 2009

Myślałem właśnie o akumulatorach kwasowych znajomy handluje akumulatorami w zimę brat kupił od niego aku żelowy (chyba)92 Ah jak na razie dobrze się sprawuje zapłacił za niego 150zł nie jest to aku używany jak kupiłbym z 20 co daje 22080 Wh, myślę że powinno to wystarczyć. Pytanko do jakiego poziomy można wyładować akumulator samochodowy (zwykły/żelowy) a do jakiego aku głębokiego wyładowania (tak chyba się nazywają) te które są używane np. w wózkach widłowych?
Zbyszek Kopeć - Wto 19 Maj, 2009

Akumulator kwasowy samochodowy rozruchowy to co innego niż akumulator żelowy (kwasowy), a kumulator (kwasowy) trakcyjny z wózka widłowego to jeszcze co innego, zaś akumulator (kwasowy) trakcyjny blokowy to jeszcze co innego.
Wszystkie można wyładować prądem dziesięciogodzinnym (na przykład) do napięcia 1,75V/ogniwo.
Szczegółowiej, to każdy akumulator ma swoje charakterystyki rozładowania podane przez producenta.
Nie ma aku. głębokiego wyładowania (błędne tłumaczenie z angielskiego).

Ołukasz - Wto 19 Maj, 2009

Po przejrzeniu kilku stron z e-autkami zastanawiam się nad budową samochodu o takich parametrach :
*samochód golf 1 waga ok 750 kg
*silnik klatkowy 3F 230/400 połączony w Δ o mocy 10kW
* akumulatory jak się uda zmieścić to 20 X 12/92Ah (żelowe)
* falownik ok 30kW na początek może własnej produkcji albo się kupi
Jak myślicie jaki mógłby być zasięg przy takich parametrach?

Anonymous - Wto 19 Maj, 2009

Z tego co mówią koledzy wypada 5-20kWh na 100 km. Zależy od warunków zewnętrznych i szybkości jazdy.
Anonymous - Wto 19 Maj, 2009

kiedyś od autora tego autka dostałem arkusz z wyliczeniami, ale założonymi dla 126p z silnikiem 7,5kW.
Nie wiem na ile jest wiarygodny, ale może ci się przyda

Anonymous - Wto 19 Maj, 2009

wybebesz golfa do zera, zostaw tylko co najpotrzebniejsze, wymień łożyska.
remont zawieszenia do tego.
ile ważą te żele i jakie mają parametry?

nie wiadomo czy nadają się do pracy cyklicznej przy wysokich prądach rozładowania!

Ołukasz - Wto 19 Maj, 2009

dzięki za wyliczenia, o akumulatorach wiem tylko jaką mają pojemność muszę się skontaktować z gościem ale to dopiero za dwa tygodnie bo mam same kolokwia teraz :/
Anonymous - Wto 19 Maj, 2009

Tak sobie przejrzałem jeszcze raz te wyliczanki i zastanawiam się, czy nie lepiej użyć silnika 2 biegunowego zamiast 4 biegunowego jak w tym arkuszu i Suzuki gościa. Mając nominalnie 3000 obr/min i podkręcając je częstotliwością dwukrotnie można lepiej wykorzystać spalinową skrzynkę biegów, a sam silnik jest sporo lżejszy.
Ołukasz - Wto 19 Maj, 2009

to musiałby być już profesjonalny silnik na początek mam zamiar wsadzić silnik za 300zł (jak się uda to 1 para biegunów ) i wymienić łożyska bałbym się rozpędzić taki silnik do 6000 obr/min
Anonymous - Śro 20 Maj, 2009

a co się może stać? najwyżej łożyska się posypią jak wał nie będzie wystarczająco wyważony widziałem w necie konstrukcje gdzie ze zwykłych silników 3f robiono elektrowrzeciona do CNC rozpędzali je do ponad 10tyś obr/min tylko że to były trochę mniejsze silniki ale wydaje mi się że te 6000 to nie są wcale duże obroty jeszcze
Ołukasz - Wto 02 Cze, 2009

gadałem z kolesiem od akumulatorów okazało się, że są to używane żele (podobno roczne)
z ups'ów może puściłby mi je za 110 zł za sztukę podobno mają jakieś 80Ah, co myślicie o czymś takim, zakładam że średni prąd przy silniku 10kW z instalacją 216V wyjdzie jakieś
30A, jak myślicie jak będą się sprawować takie akumulatory w tych warunkach ?

Zbyszek Kopeć - Wto 02 Cze, 2009

Na pewno raczej to sa 4 letnie, bo na Zachodzie ściśle przestrzegają konserwacji akumulatornii i wymiany akumulatorów, chyba że pracowały w temperaturze ponad 30 st.C, to mogą być roczne do utylizacji, czyli do przetworzenia na nowe akumulatory.

I co, przy tak wysokim napięciu nikt nie zajrzy pod maskę, chyba ze to pułapka na złą teściową.

Zbyszek Kopeć - Wto 02 Cze, 2009

Do tego wyczytałem gdzieś zachodnich pdf-ach, że w silnikach najkorzystniej jest, gdy jest dość duży stosunek prądu do napięcia (ponad "2"), bo ponoć wówczas najsprawniejsze są układy napędowe.
Do tego DC w napędach pojazdow EV jest jest sprawniejsze i lepsze niż AC.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group