To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Projekt e-Merida

jszk - Wto 27 Gru, 2016

Elektrotonus napisał/a:

Samonauka - jeśli będzie wymagane

Regen jest automatycznie czy trzeba coś zwierać by aktywować ?



Samonauka bedzie wymagana, chyba że nie masz halli w silniku albo ich nie bedziesz potrzebował (trybu 120% też nie bedzie)

Mam taki sam sterownik i regenu w nim nie ma. jest tylko tzw E-abs czyli hamowanie silnikiem.

Elektrotonus - Wto 27 Gru, 2016

Ogniwa są dobrze dobrane, ju,z na etapie wyboru skonsultowałem jakie powinny być.

Teraz kwestia kabelkologii ;-)

http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=54996

producent: SANYO
model: NCR18650GA
pojemność minimalna: 3350mAh (rozładowanie 0.2C dla 20°C);
pojemność nominalna: 3450mAh (rozładowanie 0.2C dla 20°C);


Regen to nie to samo co e-abs ? Hamowanie silnikiem. Halle w 7x9 są zawsze ;-)

Proszę Was o skomentowanie schematu połączeń oraz wtyczek.

pepelito - Wto 27 Gru, 2016

Jaki masz watomierz? Nie ma bocznika?

U mnie to wyglada tak:



Do watomierza nie trzeba wcale dawać przewodów zasilających , prąd przechodzi tylko przez bocznik.

jszk - Wto 27 Gru, 2016

Elektrotonus napisał/a:


Regen to nie to samo co e-abs ? Hamowanie silnikiem. Halle w 7x9 są zawsze ;-)



nie to samo
Halle w silniku są, ale nie ma obowiązku ich podłaczania.

Elektrotonus - Wto 27 Gru, 2016

pepelito napisał/a:
Jaki masz watomierz? Nie ma bocznika?

Do watomierza nie trzeba wcale dawać przewodów zasilających , prąd przechodzi tylko przez bocznik.


Watomierz powinien mieć plus do zasilania, pomiar z bocznikiem jest wewnątrz urządzenia na ujemnym biegunie. Normalnie wchodzą dwa przewody i wychodzą dwa.

Taki sam:


Elektrotonus - Śro 28 Gru, 2016

Panowie, ktoś pomoże z tymi przewodami od sterownika ?
Elektrotonus - Pon 23 Sty, 2017

Powolny postęp prac przy e-meridzie. Zainstalowałem wodoodporny miernik pojemności z woltomierzem. Udało się wpasować w pudełeczko. Całość chciałbym jakoś estetycznie zainstalować za pomocą metalowych uchwytów do kierownicy. Tylko nie wiem, czy instalować oba urządzania obok siebie - jedno za drugim - ( najwygodniej ). Drugą opcją jest watomierz koło kierownicy zaś mierniczek na ramie koło główki sztycy. Też planuję jedną lampkę led lub dwie dłuższe obok siebie.

Natomiast moja nigdy nie ładowana bateria 13s6p w stanie "snu zimowego" wykazuje napięcie 47.5V, zaś mierniczek pokazuje 37% pojemności. Może tak sobie czekać do wiosny ?

Kilka zdjęć:
















atomek1000 - Pon 23 Sty, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Może tak sobie czekać do wiosny ?

Może, ale szczęśliwsza by była gdybyś czasem na niej pojeździł :mrgreen:

Elektrotonus - Pon 23 Sty, 2017

Oczywiście jednak rower czeka na hamulce oraz wymianę wadliwych szprych.
Elektrotonus - Pon 06 Lut, 2017

Zakupiłem odpowiednia dla lijon ładowarkę ;-) Dziękuję Arek_Arecki ;-)

Polutowałem złączę DIN -> XT60 Podłączyłem ładowarkę. Włączył się natychmiast wentylatorek. Testowo do wyjścia na sterownik podłączyłem niewielki woltomierz. Ładowanie rozpoczęło się od 48.8V. Bateria 13S6P bez ładowarki miała zmierzone 47.5 V. Cały proces trwał ok 4 h. Ostatnia faza ze stałym napięciem ok 45min-1h. Gdy ładowarka wyłączyła się woltomierz wskazywał 54.5 V. Tyle samo ma niepodłączona do baterii ładowarka. Zatem chyba naładowała na max ;-)

Po odpięciu ładowarki dałem godzinę BMSowi by coś podziałał. Był lekko ciepły. Z racji trudnego dostępu do blaszek złącza balansującego odłączyłem je od gniazda w BMS i zmierzyłem cele. Było praktycznie tak samo 4.19V, może dwie miały 4.18V. Zostawiłam baterię do jutra i sprawdzę po raz kolejny cele. Aktualnie jest 54.3V

Może nic w tym dziwnego ale pierwsze ładowanie własnoręcznie zbudowanej baterii to jakiś stresik jest. Czy według tego opisu wszystko na ten moment jest zgodne z zasadami i prawami baterii i bms ?

Godz 8.00 bateria ma 54.1 V i nic nie zmienia się. To odp napięcie jak po ładowaniu i pracy bms? Może powinienem znów podłączyć ładowarkę i dążyć do wartości 54.5V?
Łukasz


WojtekErnest - Pon 06 Lut, 2017

Elektrotonus napisał/a:

Może nic w tym dziwnego ale pierwsze ładowanie własnoręcznie zbudowanej baterii to jakiś stresik jest. Czy według tego opisu wszystko na ten moment jest zgodne z zasadami i prawami baterii i bms ?

Godz 8.00 bateria ma 54.1 V i nic nie zmienia się. To odp napięcie jak po ładowaniu i pracy bms? Może powinienem znów podłączyć ładowarkę i dążyć do wartości 54.5V?
Łukasz

Czyli średnio 4,161V, to typowe dzialanie BMS i pewnie na tym poziomie się utrzyma.
Nie widzę powodu by doładowywać.
Raczej warto sprawdzić go teraz 'na trasie' :-)

Elektrotonus - Pon 06 Lut, 2017

Pewnie, tez się nie mogę doczekać aż będzie złożony ;-)

Tylko zanim to się zadziej minie pewnie jeszcze klika tygodni do pierwszych jazd. Takie składowanie pełnego akumulatora podobno mu nie służy ;-( Można jakoś inaczej rozładować, sztucznym obciążeniem ? Jakim najłatwiej ?

Elektrotonus - Pon 20 Mar, 2017

Tymczasem w końcu udało mi się z pomocą Asystentki uruchomić testowo rower w pokoju :-) jeszcze założyć skrzynkę, upchać elektronikę i gotowe. Przy okazji, wylutowujecie niepotrzebne przewody sterownika czy obcinacie na krótko?

https://youtu.be/iCUZ0iiGjWY

tomoaza - Pon 20 Mar, 2017

Bez Asystentki nici z projektu by były. Brawo dla Jagody.Zbędne kable spinam trytytkami razem do kupy i przymocowuje tak aby nie latały w pojemniku, nie obcinam kostek bo trzeba by każdy kabelek z osobna w koszulkę termokurczliwą pakować.
Elektrotonus - Pon 20 Mar, 2017

Przewody już skróciłem o wtyczki plus na końce termokurczliwe koszulki. Jednak jest cały czas zbędny pęczek. Stąd może warto otworzyć sterownik i je odciąć zaraz przy płytce drukowanej. Decyzja przy finalnym montażu w skrzynce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group