To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Ev by jatko

Anonymous - Wto 12 Maj, 2009

"z możliwością przeróbki na spalinowy" :D :D :D

jatko - za aku i remont zapłacił byś tyle co za solidny początek przeróbki małego auta, może lepiej zacząć jednak przerabiać coś większego, przynajmniej dwuosobowego - nawet tak jak ja, robiąc to rok czy dłużej...

jatko - Pią 15 Maj, 2009

Cytat:
jatko - za aku i remont zapłacił byś tyle co za solidny początek przeróbki małego auta, może lepiej zacząć jednak przerabiać coś większego, przynajmniej dwuosobowego - nawet tak jak ja, robiąc to rok czy dłużej...


Jak na razie to czytam fora, robię plany itd. jak każdy początkujący. Wymagań nie mam wielkich 50 - 70 km zasięgu przy 50-60km/h - jazda typowo miejska, niestety częściej "gaz -hamulec"

Natknąłem się na posty z 2007r o peugotach 106 electrique za 2500 zł. Szkoda, że teraz nie ma takich okazji. Jak na razie wszystkie moje zapytania do handlarzy aut spotykają się z niezłym zdziwieniem.

Jeśli chodzi przebudowę spalinowca to napotkałem już pewne "problemy", przynajmniej natury finansowej.

1. Silnik :
Poszukuje obecnie silnika od sztaplarki, niestety na rodzimym auto złomie wszystkie części do wózków widłowych są pilnie strzeżone, ze względu na ichne zapotrzebowanie na części do firmowych wózków. Niektórzy pisali o zakupie silnika za ok 350zł, ja niestety nie znalazłem taniej niż za 1500zł

2. Kontroler :
Za kontrolerem się rozglądam, małe rozeznanie, sprawdzam ceny. Marne są szanse wykonania takiego kontrolera PWM w warunkach domowych(przynajmniej prze zemnie) więc pozostaje zakup Altraxa , albo curtisa. Sprawdzę jeszcze ofertę ZAPI, w tygodniu do nich podjadę lub zadzwonię.

3. Autko :
Małe, miejskie, lekkie. Właśnie przypadł mi do gustu pomysł przerobienia peugeota 106, modele z początku lat 90' chodzą dość tanio. Ciężar własny: 760-860 kg
Takiego peugeota do przeróbki myślę wziąć w dieslu ze względu na skrzynie biegów i dopuszczalną masę całkowitą.

4. akumulatory
Tym się na razie nie przejmuje. Zanim dojdę do tego problemu sporo wody w kanale upłynie, a o ile nie stanie się rewolucja w tej dziedzinie, wybór padnie zapewne na trojany, nie wiem tylko czy 14*6v czy 7*12. jak na dziś dzień różnica w cenie ok 2k między zestawami a w zasięgu duża. A do tego czasu może dolar znowu będzie po 2zł (marzenia).

Zbyszek Kopeć - Pią 15 Maj, 2009

Silnik od sztaplarki masz szukać od pompy olejowej, a nie do jazdy.
Ten silnik, o którym była wcześniej mowa, ma:
- nominalne obroty - 2800rpm
- nominalne napięcie - 75V ; ale na nominale 84V dobrze się sprawuje.
- nominalny prąd - 105A ; przez chwilę wytrzyma 400A
- nominalna moc (przy nominalnych parametrach) - 6,5kW
- nominalna sprawność - do 80%
- waga - chyba do 35 kg
i łatwo w nim zamienić kierunek obrotów

jatko - Pią 15 Maj, 2009

Dziękuje za pouczenie, ale to wiem. dlatego się właśnie nad dieslową skrzynią zastanawiam. w specyfikacji jest napisane że max moment obrotowy dla takiego dieselka/skrzyni osiągany jest przy 2500rpm więc jeśli dobrze kombinuje będzie git.

Kuszącymi do przeróbki są honda crx i toyota paseo. niestety drogowate, a w toyotach silniki tak łatwo nie padają - sam jeżdzę Carina E - niezniszczalny - ale coś musi mi ciągnąć lawete z EV na zlot 2010 :)



Panie Zbyszku, a może Pan ma do sprzedania takowy silnik, zawsze to by był z pewnych rąk.

Zbyszek Kopeć - Pią 15 Maj, 2009

Nie mam, ale jak pisali koledzy na allegro są. One mają różne nazwy (DC, prądu stałego, wózka widłowego, sztaplarki, podnosnika ittp.).
rarek - Śro 27 Maj, 2009

mam taki silnk ale boje sie go użyć z obawy,ża auto się prawróci od wagi :mrgreen:
i te 400 A brrrrrr

Anonymous - Czw 28 Maj, 2009

Daleko nie pojedziesz, ale jaka moc! ;)
Może na 1/4 mili popróbujesz? :D

jatko - Pią 29 Maj, 2009

rarek,
Cytat:
mam taki silnk ale boje sie go użyć z obawy,ża auto się prawróci od wagi :mrgreen:
i te 400 A brrrrrr


znaczy się masz i chcesz mi go sprzedać :)

rarek - Sob 30 Maj, 2009

no nie wiem trzymam go na potrzeby wiatraka ale jak bardzo chcesz moge sie zastanowic
jatko - Pią 29 Paź, 2010

Czy silnik od bułgara zmieści się do seicento ?
znalazłem coś takiego i takiego , więc liczę że tak, ale może ktoś wie ile jest miejsca od skrzyni do nadkola ?

jatko - Pią 06 Maj, 2011

Orientuję się ktoś czy elektryczne VACU POMPY np od passata mają w sobie jakąś elektronike sterującą(czy wyłączy się gdy naprodukuję wystarczającą ilość podciśnienia)?



Która skrzynia ma korzystniejsze przełożenia do współpracy z bułgarem:

704:
TYP C.515.4.05
Przełożenia
I bieg - 3,25 (39/12)
II bieg - 2,05 (41/20)
III bieg - 1,31 (42/32)
IV bieg - 0,87 (34/39)
bieg wsteczny - 4,02 (26/12x39/21)
przekładnia główna - 4,33 (39/9)

900:
TYP C.501.5.10
Przełożenia
I bieg - 3,91
II bieg - 2,06
III bieg - 1,34
IV bieg - 0,98
V bieg:
- do VII 1994 roku - 0.84
- od VIII 1994 roku - 0,78
bieg wsteczny - 3,73
przekładnia główna 4,07 (57/14)

1.1:
TYP C.514.5.13
Przełożenia
I bieg - 3,91
II bieg - 2,16
III bieg - 1,48
IV bieg - 1,12
V bieg - 0,83
bieg wsteczny - 3,82
przekładnia główna - 3,87 (58/15)

wjazm - Czw 12 Maj, 2011

Widzę że prace trwają , powodzenia .
Skrzynia od cc700 jest inaczej umieszczona niż od CC 900 i 1100.
Przy orginalnym CC EV była podobna jak w 900.
Pozdrawiam, jeżdżąc swoim MINI,EL . Tak to jedzie http://www.youtube.com/watch?v=V7kYbrVkgDQ

jatko - Nie 08 Sty, 2012

Jakiej grubości powinna być płyta mocująca bułgara do skrzyni?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group