To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Wpleciony BLDC i sterowanie.

Anonymous - Pon 25 Maj, 2009
Temat postu: Wpleciony BLDC i sterowanie.
Witam wszystkich!

Swoją konstrukcję elektrycznego roweru chciał bym oprzeć o silnik wplatany BLDC.
Zainteresowały mnie silniki o mocy 1kW które mają to moc przy napięciu zasilania 48V, zastanawiam się czy jego odpowiednik o mocy 500W i napięciu zasilania 36V nie jest w rzeczywistości tym samym silnikiem?
Przechodząc do kwestii sterowania myślałem o zmianie połączenia uzwojeń silnika, wydaje mi się, że fabrycznie silniki mają uzwojenia połączone w trójkąt, ale nie jestem tego pewien. Dlatego pomyślałem o zbudowaniu własnego sterownika z przełącznikiem uzwojeń, jednak nie wiem czy gra jest warta świeczki.
Może ktoś robił coś podobnego lub chociaż orientuje się trochę więcej w temacie?

Lisciasty - Pon 25 Maj, 2009

Mój 550w jest na 48V więc nie wiem jak to jest z 1kW.

A co do budowania własnego sterownika to raczej bezsens skoro jest dostępny gotowy z okablowaniem za 220 zł :]

Anonymous - Pon 25 Maj, 2009

Na jednej z aukcji na ebay'u w opisie silnika jest taka informacja:
Cytat:
Motor Specifications: 36Vdc/500W/320rpm or 48V/1000W/430rpm

Więc z tego wnioski.
A jeżeli chodzi o sterownik to przy zmianie napięcia zasilania zmienia się wartość prądu to samo sie dzieje przy zmianie połączenia uzwojeń gwiazda-trójkąt. Dlatego pomyślałem o zbudowaniu własnego sterownika odpowiedniej mocy który dodatkowo posiadał bym przełącznik uzwojeń np.przy określonej prędkości silnika.

Anonymous - Pon 25 Maj, 2009

Na logikę, to przy 48V powinien mieć 750W. Silnik, jak silnik, ale ta szybkość, to chyba już od sterownika zależy. Jakieś dziwne te dane techniczne.
Anonymous - Pon 25 Maj, 2009

na logikę to zgodnie z prawem ohma (zakładając obciążenie rezystancyjne) ten drugi powinien mieć 889W -> P=U²/R
prędkość maksymalna zależy od napięcia zasilającego sterowniki raczej nie mają ograniczeń no chyba że mówimy tu o rowerach ze znakiem CE które jadą do 25km/h może te mają ale to chyba oczywiste wysokość napięcia to kryterium które określa z jaką prędkością może narosnąć prąd na cewkach silnika im jest wyższe tym napięcie narasta szybciej i można zwiększyć prędkość obrotową
te moce to moim zdaniem taka trochę ściema coś w stylu małych głośniczków komputerowych 8000W ładniej pewnie napisać bardziej okrągłe liczby lepiej to działa na kupującego który z reguły nie ma pojęcia jak można to sprawdzić w praktyce

Zbyszek Kopeć - Śro 27 Maj, 2009

Ostatnio najczęściej sprzedawcy silników elektrycznych piszą max. moc i to pobieraną.
wit - Pią 18 Wrz, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ostatnio najczęściej sprzedawcy silników elektrycznych piszą max. moc i to pobieraną.


zawsze pisali moc pobieraną... to raczej typowe określenie silników elektrycznych. Chodzi o określenie przewodów i zabezpieczeń sieci zasilającej -zazwyczaj stacjonarnej 230 lub-400V. A moc na wale jest wynikowa ze sprawności.
producenci silników elektrycznych do pojazdów -zwłaszcza do rowerów zapożyczyli ten sposób oznaczania...

natomiast podawanie mocy max.... o ile jest to max moc trwała -dopuszczalna przez dłuższy czas -to OK
jeśli jest to moc max chwilowa -to takie określanie jest zwykłym świństwem i kryptoreklamą...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group