To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Jazda o kropelkę

sirgregs - Śro 03 Sie, 2016
Temat postu: Jazda o kropelkę
W wielu miejscach na forum podajemy zużycia energii naszych pojazdów.
Proponuję formę współzawodnictwa mającą na celu pokazanie realnych wartości energii potrzebnych do przemieszczenia człowieka z miejsca na miejsce bez konieczności wkładania przez tegoż człowieka jakiejkolwiek energii w napęd pojazdu. Jedyny wydatek energetyczny to rozkoszowanie się jazdą.
Oczywiście celem jest osiąganie jak najniższych wartości zużycia energii w Wh/km.
Żeby było to jak najbardziej realne żadne formy wspomagania w stylu pedałowanie nie wchodzą w grę.
Powiedzmy że dopuszczalne jest lekkie odepchnięcie się nogą przy ruszaniu jak to niektórzy czynią wsiadając na "Ukrainę".
Odcinek pomiarowy to na początek powiedzmy minimum 20km ze startem i metą w tym samym miejscu aby wypadkowe przewyższenie wynosiło 0 metrów.
Sprzęt dowolny pozwalający na jazdę bez wspomagania.
Prędkość dowolna.
Pomiar zużytej energii dowolny ale wskazane aby był realny ;-)
Ja osobiście będę podawał zużycie energii jako energię władowaną do akumulatorów po jeździe. Czyli było do pełna i tankuję znowu do pełna.

Niech będzie że podam dane wyjściowe aby było z czym rywalizować :-)
Pojazd: e-bmx
Dystans: 20km
Zużyta energia: 185Wh
Spalanie: 9,25 Wh/km

Żaden to wynik ale od czegoś trzeba zacząć.
Zapraszam do dzielenia się własnymi osiągnięciami.

Jarek-LT - Śro 03 Sie, 2016

Test robiłem ze średnią prędkością 30km/h a wynik to ... 42km.
Na rowerze byłem cały czas złożony na lemondce, jazda odbywała się impulsami od 28km/h do 32 i odpuszczenie manetki.

Wynik zużycia prądu to 5,95 :lol:
Oczywiście, że wynik jest bez pedałowania.

240Wh/42km daje niewiarygodnie małe zużycie 5,7Wh/km, i to przy 30 km/h!
A może "impulsowe" obciążanie jest takie zdrowe dla akumulatorów?

http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
:wink: :roll: :wink:

sirgregs - Śro 03 Sie, 2016

Trzeba będzie dopompować oponki na max i zejść w dół z prędkością żeby Twój wynik pobić :-)
sirgregs - Sob 06 Sie, 2016

Wczoraj zrobiłem traskę testową aby uzyskać małe zużycie energii.
Może nie był to ideał jeśli chodzi o nawierzchnię ale wyniki bardzo obiecujące

Połowa trasy wiodła szutrami i lasami a nawet rzeczka się trafiła do pokonania

Oprócz rzeczki widać moją nową tarczę hamulcową za którą dałem prawie tyle co za silnik ;-)
Ze starą tarczą tylko do okładzin żywicznych po 11,5 tysiąca km przebiegu nie mogłem już dojść do ładu. Przy bardzo niskich prędkościach przed zatrzymaniem całkowitym piszczała, skrzeczała i wpadała w wibrację na różnych klockach.
A tak rowerek użyty do pokonywania rekordu w całości wygląda na dzień dzisiejszy

Ale do rzeczy.
Pokonałem dystans 20,15 km starając się nie przekraczać 25km/h (w powrotnej drodze już po asfalcie jechałem 3 km w okolicach 40km/h, max 41,3km/h)
W aku 10S weszło 3177 mAh co daje 117,55Wh (napięcie znamionowe 37V)
Średnie zużycie 5,83 Wh/km
Spokojnie można zejść jeszcze niżej :-)

A co do wyniku Jarka-LT to wydaje się że powinno być zakładając napięcie znamionowe 3,7V*12 i pojemność 5Ah
222Wh/42km = 5,29Wh/km

Jarek-LT - Pon 08 Sie, 2016

Tak sugerowali niektórzy... ale pamietaj sr. 30km/h :lol:
sirgregs - Czw 11 Sie, 2016

Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie?
Czyżby wszyscy mieli już watowicę :razz:

Szymon645 - Czw 11 Sie, 2016

ciekawsze by było kto zrobi wieksze zużycie
tas - Czw 11 Sie, 2016

Ostatnio jak jechałem do sklepu to w jedną stronę miałem 0.5Wh/km a w przeciwną 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? :D

tkoko - Czw 11 Sie, 2016

tas napisał/a:
..... w jedną stronę miałem 0.5Wh/km....

Nie pomyliłeś się :mrgreen: tam powinno być z minusem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sirgregs - Czw 11 Sie, 2016

tas napisał/a:
Ostatnio jak jechałem do sklepu ... 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? :D

Nic nie wygrałeś. Co najwyżej karne jazdy bez silnika.
Przez takich jak Wy to tylko dług ekologiczny rośnie :razz:

gienek333 - Czw 11 Sie, 2016

A mnie bardziej intryguje co to za sklep i po co byłeś :?: .
Przemek - Pią 12 Sie, 2016

wczoraj jechałem do pracy odległość 700m zużycie 48 wh/km watomierz pokazał że zużyłem 4% aku, kable gorące, silnik gorący - spieszyło mi się :cool: jakoś przyjemniej robi mi sie zawody na + z wh/km nie umiem się snuć :roll: ale czasami niema wyjscia wybieram sie w weekend w Beskidy to i pewnie snucie będzie potrzebne co by za Tychami sie nie ładować
Szwagier - Pią 12 Sie, 2016

Cytat:
Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie?
Ja w ostatni weekend próbowałem, ale nie było się czym chwalić:
dystans 47,3 km
prędkość śr. 21,6 km/h
prędkość max. 29,4 km/h
zużycie 7,36 Wh/km

Żeby osiągnąć wynik poniżej 6 Wh/km to bym musiał chyba jechać samym asfaltem a na pewno nie przekraczać 20 km/h. Jazda pod wiatr też nie pomagała.

Przemek - Pią 12 Sie, 2016

6wh/km hmm no to może spróbuję zrobić jakieś snucie
Panowie mam pytanie czy ktoś wie przy jakiej prędkości silnik mxus 16x4 w feldze 26" osiąga swoją "sprawność" oczywiście zakładam plaski asfalt bez wiatru, czy jest to około 27km? to prędkość przy której silnik już nie "rezonuje" przy 25-26 km/h słychać odgłosy "tramwaju"

sirgregs - Pią 12 Sie, 2016

Do osiągania dużych wartości wh/km (niech będzie że po przeliczeniu) to wciąż służą inne falcony ;-)

Rowery elektryczne to jednak środek transportu niskoenergetycznego o czym wielu zapomina i wciąż z uporem maniaka zamienia czystą energię elektryczną w ciepło. Do tego celu to czajnik elektryczny jest lepszy :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group