To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem

Kons18 - Śro 10 Sie, 2016
Temat postu: Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem
Witam.Panowie czy ktoś mi powie co powinno być na końcu tzn.na wtyczce manetki w skuterze Ego Street Scoota? Czy pod dodaniu gazu ma się zmienić opór,czy jest tam dioda?Nie mam zielonego pojęcia co mogło sie stać" bateria całkowicie naładowana,a jeśli dodam gazu koło ledwo się kręci,czasami mocniej czasami szarpie - jechać się nie da,tylko na podniesionym kole można obracać. Podejrzewam manetkę lub sterownik.Proszę o pomoc.
bloodyopel - Śro 10 Sie, 2016

Manetka działa na czujniku halla - podajesz mu 5V a na innym kabelku masz napięcie adekwatne do wychylenia manetki
Kons18 - Śro 10 Sie, 2016

Czyli mama podać 5 V na czujnik halla i sprawdzić czy silnik będzie się obracała z pełną prędkością?
bloodyopel - Śro 10 Sie, 2016

Nie do końca 5V, nie chcę wprowadzać w błąd ale na wyjściu ma max coś koło 4,2V? Najlepiej sprawdź model i poszukaj datasheet, i podaj połowę maksymalnego napięcia wyjściowego na sterownik
Kons18 - Pią 12 Sie, 2016

Witam.Dzisiaj sprawdziłem manetkę.Na zasilaniu(czerwony-czarny) 4,3 V utrzymuje się ciągle.Natomiast między czarnym a szarym lub czerwonym a szarm napięcie zmienia się od 0,85 V do 2,5 V podczas regulacji.Zakładam więc że manetka jest sprawna.
Kons18 - Sob 13 Sie, 2016

Panowie poradzicie coś?Ciągle sprawdzam i podejrzana wydaje się być bateria.Niedawno zrobiłem sobie pakiet 13s10p z używek po laptopach.Śmigał ładnie - zasięg 30 km.Napięcie 54,6 V utrzymuje się po naładowani i nie znacznie spada po dodadaniu gazu,natomiast jeśli podepnę ładowarkę i dam gazu to koło obraca się z pełną mocą.Czyżby jakaś sekcja w baterii padła?
Anonymous - Nie 14 Sie, 2016

Typowo powinno być od około 1V do około 4,2V na sygnałowym z manetki.
Podaj 5V na sygnałowy (bez manetki) i sprawdź obroty koła.
Jeśli będą duże, to manetka jest walnięta.
To 4,3V na zasilaniu manetki wydaje się za małe. Powinno być w granicach 5V.
Jeśli jest mniej, to może być uszkodzenie sterownika.

WojtekErnest - Nie 14 Sie, 2016

Kons18 napisał/a:
..natomiast jeśli podepnę ładowarkę i dam gazu to koło obraca się z pełną mocą.Czyżby jakaś sekcja w baterii padła?

A masz BMS ? Jakie jest napięcie PO BMS w odniesieniu do minusa z BMS a nie baterii.
Bo być może sterownik nie dostaje pełnego zasilania,

Anonymous - Nie 14 Sie, 2016

Ale to nie powinno mieć wpływu na 5V manetki.
WojtekErnest - Nie 14 Sie, 2016

A jesli sterownik dostaje kilka/nascie V zamiast nominalu lub napiecie wy jest zmienne w zaleznosci od obciazenia ??
Kons18 - Nie 14 Sie, 2016

Na BMSie mierzyłem- jest pełne napięcie po naładowaniu 54,6V.
WojtekErnest - Nie 14 Sie, 2016

Ale jest pytanie wzgledem ktorego minusa jest pelne napiecie ? Bo zapewne Twoj BMS ma WE i osobno WY minusa. Skoro włączenie ladowarki powoduje ze jest wszystko ok, to podejrzewam problem z przepuszczaniem minusa od fizycznej baterii do sterownika.
Kons18 - Nie 14 Sie, 2016

Zaraz pomierzę dokładnie jeszcze te napięcia.Natomiast przed chwilą wróciłem z garażu i szlag mnie już trafia...Chciałem podać 5 V na zasilanie z manetki tak jak pisaliście,ale zauważyłem że skuter jakby odżył.Tzn. po odłączeniu ładowarki koło kręciło się z pełną prędkością.Po postawieniu na ziemię i próbie jazdy zaczął znowu przerywać i zaczęło śmierdzieć.Zobaczyłem baterię i stwierdziłem że to tam,Jedno ogniwo się wypaliło.Pomierzyłem napięcie - dalej pełne 54,6 v.Po tym incydencie skuter nie widzi baterii tzn. po przekręceniu stacyjki wskaźnik naładowania nie działa i skuter nie reaguje na gaz.Natomiast po podłączeniu ładowarki wskaźnik jest na max i koło się kręci...
Eryk1000 - Nie 14 Sie, 2016

Znajomy miał podobnie, upalił BMSa. Prąd z baterii szedł tylko gdy był pod ładowarką. Po rozebraniu BMSa okazało się że rozpinał go w złej kolejności i prąd poleciał przez przewód banalsera. Po wymianie BMSa wszystko wróciło do normy. Odnośnie baterii to śliska sprawa składać z ogniw wyeksploatowanych laptopowych. Trzeba je dobrze przetestować pod prądami rozładowania minimum 1C. Te które się grzeją lub tracą napięcie po kilku godzinach nie nadają się do niczego.
Kons18 - Nie 14 Sie, 2016

Ogniwa był przetestowane- może szału nie było ale dawały radę,tak jak pisałem 30 km zasięgu było. BMS jest raczej sprawny.Poszedłem o krok dalej i mijając baterię puściłem bezpośrednio napięcie z ładowarki na kontroler. Wskaźnik poziomu baterii poszedł w górę i koło się kręci.Zastanawiam się teraz co jest grane?Skoro na baterii mam 54,6 V i jest naładowana do pełna a kontroler jej nie widzi?Ładowarka podaje ok 56 V i kontroler ją widzi.Czy to wina kontrlera?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group