To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - De-Rower 2 niech moc bedzie z nami rowermenami!!

Anonymous - Czw 18 Maj, 2006
Temat postu: De-Rower 2 niech moc bedzie z nami rowermenami!!
no to pierwsze przymiarki robiem :) moze co z tego bedzie kupilem silnik od Wieśka (rudzik), 24V 500W 2400 obr wazy prawie 5kg, przy 36V ok 740W i 3600 obr. Akumulatory Yuasa 2x 24Ah 12V (8,6 kg jeden) albo CSB 3x 20Ah 12V (6,5 kg jeden) albo 3x17Ah yuasa 12V (6,1kg sztuka), sprawnosc 76% niby, moze tak....-


a mzoe tak ...



i ogolny wyglad silnika



Anonymous - Pią 19 Maj, 2006

Dawid może taka inspiracja?

Anonymous - Pią 19 Maj, 2006

niezle :) ale z naszymi srodkami nei wykonalne :)
Arbiter - Pią 19 Maj, 2006

Fajnie ze masz juz silnik. i spoko ze fotki są. Czekamy na dalsze postępy. POwodzenia1
Anonymous - Pią 19 Maj, 2006

no mam nadzieje ze cos wyjdzie :) 2 stopien przekladni czyli to polaczenie przekladni kątówki z kolem chyba bedzie na pasku zębatym :) poki co szukam po necie skad wziasc kólka, jak narazie znalazlem cos na alllegro, w sklepach z akcesoriami CNC i kola od rozrzadu z samochodu niestety tam male przelozenie bo 1:2.2 w WV T4 chyba .... w niektorych AGD tez sa. Jakos sie skombinuje to :)
Anonymous - Pią 19 Maj, 2006

Fajnie ze znów działasz
Ale ta przekładnia z kątówki ci po kilku minutach padnie
pourywaz zeby przy starcie na tym silniku
ten wałek jest obsadzony na jednym łozysku w moment sie robią luzy w takich szlifierkach jak tylko zaczniesz imi stawiac opór mielą sie ząbki.
fakt ze silnik tez jest 500W ale za to ma 6 razy wiekrze obroty co za tym idzie 6 razy mniejszą siłe ciągu
moim zdaniem jak byś zastosował przekładnie z szlifierki 3KW to miało by to jakieś szanse
POWODZENIA

Anonymous - Sob 20 Maj, 2006

RAMZES wlasnie mam z tym maly problem, wiem o tym co mowisz i bojesie wlasnie tego zjechania przekladni, patrzylame przekladnie w szlifierce 2000W tam jest na ok 3 Nm przekladnia czyli od biedy bybylo na ten silnik, on nominalnie na ok 1,4 Nm (trzeba obliczyc) moc nominalna sie wykozysta tylko przy starcie i jezdzie pod górke. Na wyjsciu przekladni byloby ok 6 Nm, czyli podwojne przeciązenie. Taka przekladnia od kątówki co ma 6000 obr jest bardzo dobra bo ma przelozenie 1:4 az. Problem tylko w tym ze nie zle żęzi :( dla tego sie nie nadaje. Poszukam jeszcze jakbym znalazl cicha przekladnie od kątówki na 6000 obr o bym ja wzia to z ta przekladnia od kątówki 500 W jeszcze przemysle bo tak jak na to patrze to faktycznie problem. Niewiem cos musze wymyslec trzeba skac wziasc przekladnie kątowa poki co nic po za kątówka nie wymyslilo mi sie. Mozna by wziasc z dyferencjału tez ale to trzeba by jakis mały pojazd, bardzo mały i tak ni w dupe ni w oko :) z tym.
Natanoj - Sob 20 Maj, 2006

Zastanowiło mnie to zdjęcie które umieścił eAndre i nie wiem czy dobrze myśle, ale gdyby wykorzystać wał silnika od łodzi, tylko koniec wału zamiast przymocować do śruby to przymocować do tylnego koła, i dać swój silnik. Co o tym sądzicie możnaby tak zrobic?

Anonymous - Sob 20 Maj, 2006

no faktycznie temat ciekawy trzeba bedzie dokladnie obadac sprawe .... przekladnia w takim silniku musi byc zalana ojelem na pewno szczelna i za pewne jest bardzo cicha, zreszta prawiekazda dobrzewykonana przekladnia niezuzyta jest cicha.
Anonymous - Sob 20 Maj, 2006
Temat postu: Trzymam kciuki
Dawid...niech moc będzie z Tobą.....

Wiesiek

Anonymous - Pon 22 Maj, 2006

normalnie mysle ze trzebabedzie ta przekladnie zrobic samemu :( np kupic taka od kątówki 1500 W minimum 1:4 i po prostu ja pociac i jeszcze raaz zlozyc zeby zeby zachodzily jak sie nalezy potem natowotowac zalac olejem i bedzie cicha calkowicie. Polska piekny kraj nawet przekladni nie mozna kupic :( a jak nawet sie gdzies znajdzie taka fajna mała kątowa to wypierd.... taka cene ze czlowiekowi rece opadają !
Anonymous - Pon 22 Maj, 2006

Skoro zamierzasz pójść w tą stronę to próbowałeś kontaktu z zakładami naprawiającymi elektronarzędzia? Jeśli już naprawiają to porządne sprzęty i może dałoby radę kupić od nich dobrą, używaną przekładnię, a przy okazji mają trochę rozeznania w dostępnych manelach.
Anonymous - Pon 22 Maj, 2006
Temat postu: Kupuję tę przekładnię co mówiłes DAWID
Wiesz, Dawid, wezmę tę przekładnie co mi podałes kontakt, proponuja mi za 80 zł i jak nie sprawdzi się to moge odesła..podobno jest do silników 2-3kW..więc powinna wytrzymac mój.

A swoja drogą mozna znaleźc fajny gotowy skuterek za ok 600-700 zł
z duzymi kołami i amortyzacja, tylko wymienic silnik na mocniejszy i akumulatory i nie musiałbym meczyc mojego przeróbka...co pewnie i tak pochłonie czas i pieniadze:)

Wiesiek

Anonymous - Wto 23 Maj, 2006

dobrze czekamy na opis tego sprzetu jak juz bedziesz to mial :)

A ja wymyslilem cos genialnego wrecz i moze jednak tak wykonac De-Rower 2 :) dac silnik na usztywniony bagaznik nasilniku male kolko na pasek zebaty laczy sie paskiem z duzym kołkiem zaczepionym do piasty rowerowej wsadzonej kolo silnika i ta piasta ma wolnobieg 7 rzędowy oraz przerzutkę i dopiero na kolo :) tak mi sie to wymyslilo :) rys nizej pokazuje o co mi chodzi mial bym normalnieskrzynie biegów za pare gr nie trzeba kupiwac nexusa :) za 100 zl tylko przerzutke za 15 zl tylną, matnetke za 15 zl, linke za 10 zl i tez by smigalo :) w sumie 50 zl by wyszla skrzynia biegów 6-7 biegowa :) Taki napęd bylby cichutki :)

Anonymous - Śro 24 Maj, 2006

Kupowania nexusa da się też uniknąć w inny sposób, ja kupiłem od gościa zwożącego sprzęt z Niemiec za 50zł cały rower z takimi przerzutkami, tylko fakt, ze muszę przełożyć obręcz, bo ta która jest jest scentrowana.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group