To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Sprzedam, oddam - Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo

glebor - Pią 19 Sie, 2016
Temat postu: Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo
Witajcie. Kazałem zrobić na zamówienie 2 sterowniki z innymi napięciami odcięcia niż seryjnie dostępne chińczyki. Sterowniki dysponują mocą ok 30A, oczywiście można moc dowolnie zmniejszyć lub zwiększyć w granicach rozsądku podszlifowując, nadlewając cyną lub wycinając bocznik.

Sterowniki mają wszystkie niezbędne funkcje czyli:
mają funckję samouczenia działają z katami 60 i 120 stopni
działają z hallami i bez halli!
mają opcję 3speed
działają z manetką
mają podłączenie pod klamki hamulcowe
wyposażone są w 12 mosfetów
posiadają sygnałowe sterowanie stacyjką.

Pierwszy sterownik jest z napięciem odcięcia 30,5V a nie 32V jak większość popularnych chińczyków, ale nie ma progu pomiędzy 41V, więc powinien dobrze działać z pakietami lipo multistar 12S 10000mAh działa na 10S 11S 12S 13S 14S

Drugi sterownik zarzyczyłem sobie z napięciem odcięcia 25V nominalnie jest na 36V, aczkolwiek obsługuje akumulatory 8S 9S 10S 11S i prawdopodobnie 12S bez problemu też obsłuży (ale to jeszcze pomierzę.)

Cena myślę, że rozsądna bo 180zł + 15,24zł wysyłka kurierska.

CO prawda nie robiłem zdjęć, ale film przedstawia jednego z nich (prezentuje pracę i wygląd)
https://youtu.be/0L1yGOco3fE

Oba sterowniki są dokładnie w tej samej obudowie i maję jednakowe funkcje.

W razie dodatkowych pytań postaram się odpowiedzieć na wszystkie.
Sterowniki zrobione z zamysłem korzystania akumulatora li-ion z BMSem, który zabezpieczy odpowiednio ogniwa. Jeżeli BMS odcina przy 2,7V/celę to zostanie dodatkowo wykorzystane 15% energii, gdyż standardowy odcinają przy 32V ogranicza pojemność pakeitu li-ion.

Szwagier - Pią 19 Sie, 2016

Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta :wink: ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku :wink:
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy).

przenikanie - Pią 19 Sie, 2016

Szwagier napisał/a:
Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta :wink: ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku :wink:
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy).


A skąd wiesz że pozostaje Ci 10 %? Jaki masz wskaźnik? Ale nawet super zaawansowane wskaźniki mają pomiary obarczone błędem. Zobacz tutaj
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5294
Wiem, bo sam mam takie wskaźniki i BMS odcina przy różnych wskazaniach. Więc ustawienie odcięcia w sterowniku ma sens.

atomek1000 - Pią 19 Sie, 2016

Który wskaźnik ci przekłamuje? Bms odcina przy 2.7V/cele a przy dużym prądzie to nawet i przy 20% takie odcięcie ci sie zdarzy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group