To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - ładowarka Li-xx - Problem z wyregulowaniem napięcia.

tomeczekokok - Pią 19 Sie, 2016
Temat postu: ładowarka Li-xx - Problem z wyregulowaniem napięcia.
Witam

Mam standardową ładowarkę na 16S 3,5A. Chciałem wyregulować jej napięcie żeby kończyła ładowanie aku przy 4,15V na cele. Otworzyłem ją i zacząłem kręcić PRkiem w rogu bo tak słyszałem, że ten do tego służy. Ku mojemu zdziwieniu woltomierz ani drgną. Teraz jestem zupełnie zielony, którym PR się kręci żeby zmienić napięcie końcowe?.



Pozdrawiam

Szwagier - Pią 19 Sie, 2016

No ja tym właśnie kręciłem, gdy modowałem swoją 16S na 20S. Żeby zwiększyć napięcie musiałem chyba kręcić w lewo.
tomeczekokok - Pią 19 Sie, 2016

No właśnie ale wskazania na woltomierzu ci się zmieniały a mi nic ani gdy kręcę w prawą ani w lewą i w różnych stanach przy fazie CC i CV to samo. :sad:
borsuk - Nie 21 Sie, 2016

tomeczekokok napisał/a:
No właśnie ale wskazania na woltomierzu ci się zmieniały a mi nic ani gdy kręcę w prawą ani w lewą i w różnych stanach przy fazie CC i CV to samo. :sad:

A może odłącz baterię od ładowarki :)
Typowo:
regulacja napiecia VR2
reg. prądu VR1
reg. prądu progowego (wyłączenia) VR3

tomeczekokok - Nie 21 Sie, 2016

borsuk, tak robiłem ale wtedy ona jest w innym stanie i woltomierz pokazywał 30V albo 32V. Próbowałem zrobić sztuczne obciążenie na 2x żarówkach 230V 40W i też pokazywała mi napięcie z kosmosu.

Macie jeszcze jakiś pomysł?.

borsuk - Nie 21 Sie, 2016

tomeczekokok napisał/a:
borsuk, tak robiłem ale wtedy ona jest w innym stanie i woltomierz pokazywał 30V albo 32V. Próbowałem zrobić sztuczne obciążenie na 2x żarówkach 230V 40W i też pokazywała mi napięcie z kosmosu.

Macie jeszcze jakiś pomysł?.