To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Peel 50 (minicar) elektryczny ? Pomóżcie w budowie.

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Co do akumulatorów to doradźcie mi jakieś zasięg chciałbym mieć około 20-25km.
Co do tej strony to to mi się podoba pedał gazu sprytne ale drogie: http://www.kellycontrolle...&id=79&place=0.
A co do silników Etek to są one po 450$ a ten ze strony goldenmotor.com ten silnik co ma od 2-7kW w zależności od zasilania od 24v-72v. Więc myślę, że ten silnik mi wystarczy spokojnie przy zasilaniu 36v albo 48v.

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

A co powiecie o tych akumulatorach 12v 24Ah 105zł
http://allegro.pl/item676...4ah_promoc.html

Zbyszek Kopeć - Sob 11 Lip, 2009

Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację.
Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację.

Nic z tego nie rozumiem po kolei Pan pisał o silniku ET czyli Etek tak??
ale DC no to co a normalny etek nie jest prądu stałego."On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację" On czyli Etek czy ten silnik 2-7kW ze strony goldenmotor.com ??

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Skoro masz zamiar to budować za rok, to może wstrzymaj się z tymi pytaniami. Przez rok wiele się może zmienić w technologii i te dzisiejsze pytania zdadzą się psu na budę ;)
Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania.
Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Silnik chyba już wybrałem to ten za 300$ o mocy 2-7kW ze strony goldenmotor.com.
Obliczyłem ,że do jazdy przez 1 godzinę potrzebuję akumulatorów o pojemności 100Ah . A do pół godziny jazdy aku o pojemności 60Ah.
Na kupno silnika poczekam dotąd aż cena $ spadnie. Ale ,że akumulatory chcę kupić w polsce więc poczekam aż ceny na allegro spadną albo poszukam jakiś używanych.

Ale teraz jaki do tego sterownik kupić??

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej

Zbyszek Kopeć - Sob 11 Lip, 2009

Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).

Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy.

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

rafx205 napisał/a:
Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania.

Podwozie można robić już. A zakup osprzętu dopiero przed montażem. Kwestia przewidzenia miejsca na akumulatory i mniej więcej wielkość silnika. Zbuduj podwozie, a w międzyczasie może się wiele zmienić ;)
Co innego, gdybyś chciał wszystko zmontować już teraz. Nie bądź taki w gorącej wodzie kąpany :)
Tym bardziej, że to są spore sumy.
A z kursem dolara może być różnie, gorzej, jak zaczną przeliczać na euro :D

kuras999 napisał/a:
...jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej

Z tym zatrzymywaniem, to bym polemizował, jeśli chodzi o wyczerpanie akku :P

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

kuras999 napisał/a:
na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej

No to jakie akumulatory musiałbym użyć żeby pojeździć 1 godzinę 48v 600Ah??

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).

Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy.

No tak ale ETEK i tak będzie za mocny i droższy od tego z goldenmotor.com.
Ten z goldenmotor.com jest BLDC czyli z tego co kiedys ktos albo Pan mówił jest na nich większy zasięg.
Ale tego zdania dalej nie rozumiem czy nie mógłby Pan pisać bardziej czytelnie i zrozumiale.
"Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy" czyli??

A tak wo gule to Pan poleca mi silnik ETEK czy ten z goldenmotor.com bo nic nie rozumiem z tego co Pan napisał??

Zbyszek Kopeć - Sob 11 Lip, 2009

Nie bądź bardziej leniwy niż przeciętna i nie zmuszaj tylko innych do roboty.
Wpisujesz w GOOGLE:
etek motor DC 48
i czytasz wszystko, a znajdziesz (charakterystyki też); wiele jest o tym na tym FORUM.
Na FORUM jest też wiele o trzebnych akumulatorach, które musisz sam sobie wybrać.

Jazdę nie przelicza się tylko na godziny. Wyczytałem niedawno na stronach jakiejś zachodniej uczelni, że praktyczny zasięg jest zazwyczaj do 3 razy większy niż wyliczenia wstępne z potrzeb energetycznych i to już dawno też stwierdziłem (zgodne z moją praktyką.
Częste starty skracają zasięg, to oczywiste i zgodne z praktyką.

Anonymous - Sob 11 Lip, 2009

Witam, ja w dwu kwestiach:

po 1sze namawiam do niemarnowania wysiłku, czasu i pieniędzy na pojeżdziki będące karykaturą samochodu. Optymalnym kierunkiem są takie wielkości smarta i jednocześnie wykorzystujące części popularnych modeli. Aktualnie pojawiła się mozliwość realizacji takiego projektu ("rozkręcam" pracownię budowy prototypów w Bytomiu ) więc wszystkich zainteresowanych ta koncepcją zachęcam do współpracy.

po 2gie, w kwestii napędu: pobór mocy takiego autka miejskiego przy V=50km/h nie przekraczałby 2,5 kW i pod tą wielkość należy dobierać maszynę elektryczną, a także pod masę całkowitą ok pół tony co wymagałoby max siły na kołach ok 2kN, przy czym należy dążyć do optymalnego rozwiązania w pojazdach miejskich czyli stałego przełożenia- ewentualnie skrzyni przerobionej na 2biegową ( z dwójką przerobioną, zoptymalizowaną do ekonomicznej jazdy )

Anonymous - Nie 12 Lip, 2009

Dobrym rozwiązaniem by było stworzenie jakiejś podstawy do budowy małych samochodów. Myślę tu o jakimś typowym, lekkim podwoziu i karoserii z laminatu.
Wyposażenie wnętrza (siedzenia, silniki, akku itp) można by już pozostawić do decyzji właściciela. Większość forumowiczów szuka właśnie jakieś podstawy do przeróbek. Przerabianie gotowych autek jest jednak kosztowne, bo taki Smart też swoje kosztuje.
Chętnie zanabył bym jakiś gotowy szkielet, z kołami, ramą, kierownicą i karoserią z drzwiami i oknami do dalszej budowy według własnego uznania.
Podwozie może być jakieś typowe, a nadwozia można by robić w różnych wersjach.
Podejmie się ktoś takiej produkcji?
Myślę, że kupujących było by sporo, pod warunkiem rozsądnej ceny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group