To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Zdjęcia i filmy użytkowników - Adaptto + 9C w terenie

wookie - Pią 02 Wrz, 2016
Temat postu: Adaptto + 9C w terenie
Trochę pokrążyłem dzisiaj po okolicznych lasach i nagrałem trochę materiału na Xiaomi Yi.

Szczerze mówiąc trochę grzeje się silnik 10x6, na blokowym sterowniku 45A był zdecydowanie zimniejszy. Jest możliwe że jeszcze jest źle ustawiony sterownik, ale pomieszałem trochę ostatnio w ustawieniach, więc i tak jest lepiej niż było wcześniej.
Przy takiej jeździe jak na filmach i prądzie 30A/80A (bateria/fazy), temperatura po kilku minutach utrzymuje się w okolicach 130 stopni Celcjusza i stopniowo Adaptto odcina moc, bo limit jest ustawiony na 150 stopni. To normalne?
Maksymalnie daję mu 60/120, ale bardzo krótko i raczej do testów, bo po kilku przygazówkach mam tylko 10-15A do dyspozycji.

Wie ktoś może jaki prąd w fazy idzie ze sterownika GT1500?

https://www.youtube.com/watch?v=GWajkw6CxWM
https://www.youtube.com/watch?v=n4ddi-odvhc
https://www.youtube.com/watch?v=Rz_GpgGOjQA
https://www.youtube.com/watch?v=EBGgUu7tNhE
https://www.youtube.com/watch?v=akeHFlwOeB0

tas - Pią 02 Wrz, 2016

Adapto bardzo grzeje silnik, porównywałem swojego bajka na sabvotonie do podobnego na tym sterowniku i różnica była ogromna, a ja jechałem znacznie dynamiczniej. Po raz kolejny chyba się sprawdza, że co za dużo opcji to źle bo nie wiadomo jak ustawić, aby było dobrze i trzeba później się męczyć z ograniczaniem mocy bo się gotuje.

Być może potrzebny jest temat dla użytkowników tych sterowników aby dzielili się ustawieniami sprawdzonymi na danych silnikach?

Na filmi wygląda jakbyś 80km/h jechał przez ten las :D

wookie - Pią 02 Wrz, 2016

Nie, on wyciąga niecałe 60 bo to 16s jest na razie, po lesie pewnie złapałem maksymalnie ponad 50 km/h, może 55.

Autodetect ustawia za każdym razem inaczej, miałem na początku lepsze ustawienia, bez problemu wyciągałem ponad 60 km/h bez OVS (flux), potem pozamieniałem fazy i już autodetect nieoptymalnie ustawiał. Chociaż ustawić większą prędkość nie jest problemem, wiem co i jak przestawić, ale gdzieś wyczytałem że nie należy się tym sugerować, ale ustawiać tak żeby najmniej się grzał i najmniej pobierał prądu przy tym samym ustawieniu. A do tego to już trzeba czasu i zabawy.

Tak czy inaczej trzeba będzie się w to pobawić.

Aha, temat o ustawieniach dla adapttowców przydałby się rzeczywiście.

ap0f1s - Pią 02 Wrz, 2016

Także to zauważyłem, miałem okazję jeździć na sabvotonie, mxus i adaptto RHR i na tym drugim temp szła szybko w górę. Sterownik był ustawiony na autodecet na adaptto. Problem w tym, że za każdym razem robi inne ustawienie. Także nie wiem czy wystarczy po prostu czas, aby ustawić adaptto, czy ten typ tak ma.
Co do konfiguracji jeden z użytkowników forum endless zrobił poradnik do adaptto. Jest info jak ustawić adaptto ręcznie i opis funkcji.
https://www.youtube.com/watch?v=-cmNtBS-n9k
https://www.youtube.com/watch?v=zs2bXzcebmM
https://www.youtube.com/watch?v=Iq4fL4symHY

atomek1000 - Pią 02 Wrz, 2016

wookie napisał/a:
Wie ktoś może jaki prąd w fazy idzie ze sterownika GT1500?

Podobno 90A.

Limit ja bym ustawił na 130stopni jezeli nie chcesz zepsuć magnesów.

Autonaukę wykonaj za każdym razem zmieniając ustawienie faz i wybierz taką kombinację faz przy której autonauka ustawia kąt na najbliższy 0. Przynajmniej w moim wypadku to bardzo pomogło.
Do tego koniecznie PWR kilka pozycji pod Angle zmień doświadczalnie (w mxus3k mam 1.5).

W traction settings ustaw Rise Limit na 40 (przy max80 najlepsze przyspieszenie ale sie bardziej grzeje).

Tak nawiasem mówiąc filmiki z adaptto i foc'ów generalnie są mega nudne bo kompletna cisza i nie słychać co robi kierowca :razz:

wookie - Sob 03 Wrz, 2016

Dzięki ap0f1s za linki, nie widziałem tego.
atomek1000 trochę będzie ból z ustawieniem temperatury na 130 stopni, bo nie poganiam za ostro ;)
Teraz miałem ustawioną temperaturę 150 stopni + predykcję (ta opcja co przewiduje skok temperatury i odcina wcześniej), trochę to denerwujące jest bo odcina gwałtownie przy mocniejszym dodaniu gazu. Zdaje mi się mimo wszystko, że przyjemniej będzie się jeździć z gładkim odcinaniem, ale przy zadanej niższej temperaturze, a ostatecznie temperatura będzie na podobnym poziomie.
Nie wiedziałem że magnesy mogą paść od takich temperatur, dotąd martwiłem się tylko o uzwojenie silnika.

Dzisiaj jest dobry dzień na testy kontrolera i silnika, więc pobujam się trochę na różnych ustawieniach i zobaczę czy da się coś poprawić.

Autodetect ustawia mi Angle corr na około -2,7, kiedy ustawiłem ręcznie +0,6 było znacznie lepiej, czyli mniejsze grzanie i lepsze osiągi. Spróbuję jeszcze dodać, potem pobawię się Ind timing.
PWR mam na 0,51, czyli domyślnie, ale jeszcze podniosę bo nigdy nie próbowałem tego zmieniać.

I jeszcze jedna rzecz. W trybie boost przy większych prędkościach słychać lekkie huczenie po mocniejszym dodaniu gazu, nie ma tego w innych trybach. I teraz zastanawiam się co to jest, bo OVS mam ustawiony na 0, więc teoretycznie nie powinien się włączać??? A może on w trybie boost działa zawsze, niezależnie od ustawień? I czy w ogóle ustawienie OVS na 0 wyłącza OVS?

atomek1000 - Sob 03 Wrz, 2016

Tak na 0 nie ma żadnego ovs'a/fluxa. U mnie huczenia nie ma, ale słyszysz to mimo wiatru? Jeżeli na stojaku to może łożyska przy dużej prędkości dają znać. U mnie przy 120km/h z podniesionym kołem było niesamowicie głośno :razz:

Predykcja temperatury działa dużo lepiej. Jeżeli chcesz mniej grzać silnik korzystaj mniej z regena lub ustaw go na mniejszy prąd.
Magnesy od temperatury tracą siłę. Ja mam limit 125stopni czyli przy 120 juz prąd jest ograniczany znacznie i chyba dzięki temu mam niskie zużycie energii bo nigdy ponad 27-28Wh/km nie wyszedłem nawet przy ustawieniach 100A z baterii i przyspieszeniach częstych.

A tak offtopując, Po zrobieniu 2000km nie zużyłem nawet energii równej jednemu akumulatorowi z tesli(ledwo 50kWh zużyte :mrgreen: ). Z takim pakietem na przyczepce to przez całą Europę na jednym ładowaniu :lol:

wookie - Sob 03 Wrz, 2016

No właśnie huczy, słychać nawet na tym filmie, https://www.youtube.com/watch?v=GWajkw6CxWM, 11 sekunda, od razu zdjąłem trochę gazu i przestało.

Może po prostu 9C to zbyt mały silnik do takiego sterownika :)

W przyszłym sezonie będzie coś większego.

atomek1000 - Sob 03 Wrz, 2016

Na 99% masz źle ustawione ind timing albo pwr. Ale czy to rama podobnie nie wibruje czasem przy blokowych?
midi - Sob 03 Wrz, 2016

Mam dokładnie takie samo rezonowanie na moim 9C 9x7 i sterowniku GT1500, tak zaraz po ruszaniu jak mam około 25-30km/h i tylko przy takiej prędkości. To po prostu gra koło a najbardziej szprychy. Zmiana naprężenia szprych powoduje że rezonans przenosi się na inny zakres prędkości . Tyle zaobserwowałem i bardzo się tym nie przejmuję, przyzwyczaiłem się i tyle. W wolnej chwili powciskam kawałki izolacji tam gdzie szprychy się krzyżują ze sobą i zobaczę czy czasem te miejsca najbardziej nie są za to odpowiedzialne .
Pozdrawiam serdecznie.

wookie - Sob 03 Wrz, 2016

midi napisał/a:
Mam dokładnie takie samo rezonowanie na moim 9C 9x7 i sterowniku GT1500, tak zaraz po ruszaniu jak mam około 25-30km/h i tylko przy takiej prędkości. To po prostu gra koło a najbardziej szprychy. Zmiana naprężenia szprych powoduje że rezonans przenosi się na inny zakres prędkości . Tyle zaobserwowałem i bardzo się tym nie przejmuję, przyzwyczaiłem się i tyle. W wolnej chwili powciskam kawałki izolacji tam gdzie szprychy się krzyżują ze sobą i zobaczę czy czasem te miejsca najbardziej nie są za to odpowiedzialne .
Pozdrawiam serdecznie.

Ja właśnie się przesiadłem z GT1500 na adapto i na blokowym miałem takie rezonowanie zawsze przy 23-24 km/h, ale przy sterowniku blokowym to jest normalne. Buczy tylko przy wysokiej mocy (boost), więc pewnie silnik dostaje prąd 2-3 razy większy niż powinien, więc nie należy się dziwić.

wookie - Sob 03 Wrz, 2016

atomek1000 napisał/a:
Na 99% masz źle ustawione ind timing albo pwr. Ale czy to rama podobnie nie wibruje czasem przy blokowych?

Ustawiłem sterownik wg. tego przepisu: https://www.youtube.com/watch?v=-cmNtBS-n9k
Jest o wiele lepiej. Nic się nie grzeje przede wszystkim, nie przekroczyłem dzisiaj 100 stopni w silniku.
Teraz chyba ustawienia są takie jak powinny być.
Aha, Rise Limit obniżyłem do 40 zgodnie z zaleceniami, więc może i to powoduje mniejsze grzanie, spalanie trochę mniejsze jest i prędkość maksymalna właściwa.

Dla potomnych: silnik 10x6 kaseta,
Angle corr: -0,75
Ind timing: 270
PWR: 1.22

Co ciekawe ustawiłem OVS na 4 i nie widzę żeby się włączał, bez obciążenia rzeczywiście zamiast 70 km/h, wyciąga 102 km/h, ale w czasie jazdy nie ma różnicy, prędkość 60-62 km/h i koniec. Ustawiłem wyświetlanie OVS na wyświetlaczu i nie pokazuje nic.
Bateria 16s i koło 24 cale, więc prędkość jest ok, ale z OVS powinno jednak być więcej. Jeszcze pogrzebię w ustawieniach. Chociaż powyżej 60 km/h nie potrzebuję jeździć, więc w ostateczności może tak zostać.

Tomas - Sob 03 Wrz, 2016

Fajnie jak by się komus chcialo i udało wypisać te wszystkie zalecane wartości dla każdej z opcji w temacie zbiorczym o adaptto

http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=45

atomek1000 - Sob 03 Wrz, 2016

Dla każdej sztuki silnika ustawienia są inne bo chinskie rączki nie są powtarzalne więc bez sensu pisać te wartości bo diametralnie mogą się różnić.
Tomas - Sob 03 Wrz, 2016

Ale jak widać z powyższego sa pewne opcje dla których wartości zalecane sa zbliżone niezależnie czy to 9C czy mxus.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group