To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.
Zbyszek Kopeć - Pią 24 Lip, 2009 Temat postu: Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV. Zastowałem teraz w TOYOCIE CORLLI silnik "dwusegmentowy" (z dwóch LEMCO).
Jak wcześniej żona narzekała, że zbyt wolno jadę (nie było dźwięków warczącego spalinochodu), to teraz żona krzyczy "wolniej", bo aż plecy wciskają się w fotel, a inne auta wyprzedzone przez moje EV zwalniają, bo sprawdzają co się stało (wydaje się im, że stoją), nie mogą pojąć, że samochód elektryczny ich wyprzedził (mam napisy z boku i z tyłu).
Troszkę jazda jest niebezpieczna, bo do 150 km/h to jest krótki moment; muszę się przyzwyczaić i wolniej jeździć.
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009
A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"?
Zbyszek Kopeć - Pią 24 Lip, 2009
Za kilka dni pomierzę, bo amperomierz na akumulatorach jest do 200A, a wskazówka aż się wygina.
Czasy też kiedyś pomierzę, ale muszę przyzwyczaić się do kontrolowania mocy.
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009
gratulować. lubę takie opisy
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009
sobolu napisał/a: | A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"? |
Do 100 podejrzewan koło 1 sek.
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009
I ja zaczynam upgrade swojego rowerka. Też "dwusegmentowo" 450W 36V przewoltowane na 48V (myslę że będzie 1500-1800W w wszczycie). Mam nadzieję na 60-70km/h
Anonymous - Sob 25 Lip, 2009
Co to znaczy silnik dwusegmentowy ?? Czyli 2 silniki tak??
Zbyszek Kopeć - Sob 25 Lip, 2009
Przecież pisze wyraźnie w pierwszym poście tego tematu.
Lisciasty - Wto 28 Lip, 2009
Świetnie to wygląda w opisie, a jak sprawa z połączeniem silnika ze skrzynią?
Fajny pomysł tylko koszt spory takiego dwusilnika.
Zbyszek Kopeć - Wto 28 Lip, 2009
Odsunąłem jeden silnik od płyty łączącej go ze skrzynią, dałem łożysko i wałek przedlużający, a na wałku osadziłem koło do paska zębatego; drugi silnik wyżej (też z łożyskiem, ale nad skrzynią; z wałkiem przedłużającym i kołem zębatym) i połączyłem je paskiem zębatym.
Anonymous - Śro 29 Lip, 2009
aaa czyli nie 2x2 lemco tylko jakieś kombinacje alpejskie..
paski zębate wytrzymują taki moment?
Zbyszek Kopeć - Śro 29 Lip, 2009
Producent przysłał pasy zębate zgodnie z zamówionym momentem.
W HYUNDAIU ACCENT jednak zmniejszyłem prędkości max na poszczególnych biegach (dopasowałem momenty do potrzebnych na danym biegu); zamontowałem dodatkową przekładnię z paskiem zębatym między silnikiem a skrzynią (1,4:1).
I tak mi rozbuja się do 120 km/h, a ma lepsze odejścia na poszczególnych biegach i oszczędza silnik. Wczęśniej na 2 biegu jechał mi 70 km/h, a teraz jadę do max 55 km/h.
|
|
|