To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.

Zbyszek Kopeć - Pią 24 Lip, 2009
Temat postu: Silnik "dwusegmentowy" w aucie EV.
Zastowałem teraz w TOYOCIE CORLLI silnik "dwusegmentowy" (z dwóch LEMCO).
Jak wcześniej żona narzekała, że zbyt wolno jadę (nie było dźwięków warczącego spalinochodu), to teraz żona krzyczy "wolniej", bo aż plecy wciskają się w fotel, a inne auta wyprzedzone przez moje EV zwalniają, bo sprawdzają co się stało (wydaje się im, że stoją), nie mogą pojąć, że samochód elektryczny ich wyprzedził (mam napisy z boku i z tyłu).
Troszkę jazda jest niebezpieczna, bo do 150 km/h to jest krótki moment; muszę się przyzwyczaić i wolniej jeździć.

Anonymous - Pią 24 Lip, 2009

A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"?
Zbyszek Kopeć - Pią 24 Lip, 2009

Za kilka dni pomierzę, bo amperomierz na akumulatorach jest do 200A, a wskazówka aż się wygina.
Czasy też kiedyś pomierzę, ale muszę przyzwyczaić się do kontrolowania mocy.

Anonymous - Pią 24 Lip, 2009

gratulować. lubę takie opisy :D
Anonymous - Pią 24 Lip, 2009

sobolu napisał/a:
A jak teraz wygląda zużycie prądu? Na ten przykład przy 150km/h? I jeszcze, jeśli rozpędzenie do 150km/h to "krótki moment", to orientacyjnie ile przyspiesza do "setki"?

Do 100 podejrzewan koło 1 sek. ;)

Anonymous - Pią 24 Lip, 2009

I ja zaczynam upgrade swojego rowerka. Też "dwusegmentowo" :P 450W 36V przewoltowane na 48V (myslę że będzie 1500-1800W w wszczycie). Mam nadzieję na 60-70km/h
Anonymous - Sob 25 Lip, 2009

Co to znaczy silnik dwusegmentowy ?? Czyli 2 silniki tak??
Zbyszek Kopeć - Sob 25 Lip, 2009

Przecież pisze wyraźnie w pierwszym poście tego tematu.
Lisciasty - Wto 28 Lip, 2009

Świetnie to wygląda w opisie, a jak sprawa z połączeniem silnika ze skrzynią?

Fajny pomysł tylko koszt spory takiego dwusilnika.

Zbyszek Kopeć - Wto 28 Lip, 2009

Odsunąłem jeden silnik od płyty łączącej go ze skrzynią, dałem łożysko i wałek przedlużający, a na wałku osadziłem koło do paska zębatego; drugi silnik wyżej (też z łożyskiem, ale nad skrzynią; z wałkiem przedłużającym i kołem zębatym) i połączyłem je paskiem zębatym.
Anonymous - Śro 29 Lip, 2009

aaa czyli nie 2x2 lemco tylko jakieś kombinacje alpejskie..

paski zębate wytrzymują taki moment?

Zbyszek Kopeć - Śro 29 Lip, 2009

Producent przysłał pasy zębate zgodnie z zamówionym momentem.

W HYUNDAIU ACCENT jednak zmniejszyłem prędkości max na poszczególnych biegach (dopasowałem momenty do potrzebnych na danym biegu); zamontowałem dodatkową przekładnię z paskiem zębatym między silnikiem a skrzynią (1,4:1).
I tak mi rozbuja się do 120 km/h, a ma lepsze odejścia na poszczególnych biegach i oszczędza silnik. Wczęśniej na 2 biegu jechał mi 70 km/h, a teraz jadę do max 55 km/h.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group