To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A

splice - Wto 06 Wrz, 2016
Temat postu: Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A
Witam wszystkich serdecznie. Przymierzam się powoli do budowy swojego pierwszego e-bike.
Chciałbym użyć do budowy wymienionego w tytule Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A. Silnik Nine Continent RH2806 D (10x6).

Przechodząc do sedna sprawy. Z tego co czytałem sam silnik, bez przeróbek jest w stanie wygenerować chwilowo 3000w - i na początek taka moc by mnie usatysfakcjonowała (chyba ;)

Sterownik nominalnie daje 1500w a max 3000w - czyli na papierze połączenie niemal idealne :) Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. W specyfikacji jest napisane że sterownik podaje max 45A. I o ile jak bym się zdecydował na zasilanie typy 16s - 67,2V to z moich wyliczeń wychodzi 67,2v x 45A = 3024w - czyli sterownik przy tym napięciu daje maksymalnie tyle ile może.

A jak wyglądałaby sytuacja przy zasilaniu 20s - 84v?? bo 84v x 45A = 3780w (czyli za dużo dla sterownika i silnika). Czy to ja źle rozumuje i przy tym napięciu będzie po prostu niższe natężenie ( około 36A) tak żeby max wyszedł 3000w nie więcej??


Na razie nie chcę się bawić w żadne przerabianie silników czy sterowników, przystosowywanie do większych mocy itd. Chcę zbudować na seryjnych podzespołach i żeby to było tak dobrane, aby było w miarę bezawaryjne.

Zasilanie mam zamiar robić z polecanych pakietów Li-po 5000mah 4s, w konfiguracji albo 16 albo 20s - pojemność jeszcze niewiadoma, zależy od kasy :/

atomek1000 - Wto 06 Wrz, 2016

splice napisał/a:
Sterownik nominalnie daje 1500w a max 3000w - czyli na papierze połączenie niemal idealne Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. W specyfikacji jest napisane że sterownik podaje max 45A. I o ile jak bym się zdecydował na zasilanie typy 16s - 67,2V to z moich wyliczeń wychodzi 67,2v x 45A = 3024w - czyli sterownik przy tym napięciu daje maksymalnie tyle ile może.


No i tak się kończy pisanie przez sprzedawców informacji wyssanych z palca.
Sterownik GT1500 podaje prąd 45A niezależnie od napięcia.
Działa od w zakresie od 41V(dolna granica odcięcia) do 100V(napiecie max pracy mosfetów).

Twoje obliczenia są generalnie ok ale pamiętaj o tym, że bateria pod obciążeniem nie będzie miała napięcia dla niej maksymalnego. W przypadku li-po nie są to duże różnice ale 2-3V będzie przysiadać przy poborze 45A.

Silnik 9c da radę 72v@45A ale da się go przegrzać dużą ilością przyspieszeń, podjazdów itp więc jeżeli nie chcesz montować wyłącznika termicznego lub termistora to weź 16s - prędkości przy tym nawoju i tak ci starczy.

splice - Wto 06 Wrz, 2016

O i o to mi chodziło :) Dzięki atomek1000 :) Czyli bezpiecznie będzie do tego sterownika i silnika budować akumulator 16s. Mieszkam na lubelszczyźnie, teren płaski. Czy wtedy, przy takiej konfiguracji sterownik mogę bezpiecznie schować wewnątrz ramy?? (rama falcon)
Mobil - Wto 06 Wrz, 2016

Jeśli możesz rób napięcie 20s i wyższe, taka dobra rada +(według mnie powinna być to zasada jeśli mamy dobre baterie).
Sorry Atomek, że się nie zgodze ale to nie przez napięcie silnik się grzeje a zmniejszając mu napięcie do 16s robimy mu to, że ma niższe obroty i niższą moc bo pamiętaj, że moc to moment*obroty a to chwilowe przecież szpilki prądu wykańczają silniki przez termiczny udar w miejscu połączenia kabli z uzwojeniem :razz:

Jeżdże na 9c 10x6 i na wektorowym nie idzie mu zrobić krzywdy przy 55A a i więcej się zdarzało, gdybym miał inną poncepcje na baterie zrobiłbym insatalcje 24s.

Tomas - Wto 06 Wrz, 2016

Mobil napisał/a:
to nie przez napięcie silnik się grzeje


Silnik się grzeje przez moc a moc chwilowa to napięcie chwilowe razy natężenie prądu chwilowe, więc napięcie też ma wpływ na grzanie silnika :wink: Przewoltuj sobie silnik czterokrotnie pozostawiając Ampery bez zmian i zobaczysz czy silnik sie nie bedzie grzał :wink:

tas - Wto 06 Wrz, 2016

Ależ będzie się grzał, ponieważ szybszy silnik więcej i dłużej jest używany na maxa, a to powoduje wyższe grzanie, po prostu średnie prądy będą wyższe :D
Mobil - Wto 06 Wrz, 2016

Tomas napisał/a:
Mobil napisał/a:
to nie przez napięcie silnik się grzeje


Silnik się grzeje przez moc a moc chwilowa to napięcie chwilowe razy natężenie prądu chwilowe, więc napięcie też ma wpływ na grzanie silnika :wink: Przewoltuj sobie silnik czterokrotnie pozostawiając Ampery bez zmian i zobaczysz czy silnik sie nie bedzie grzał :wink:


Częściowo Tomas masz racje ale czym się różni jazda 30km/h przy 60V i 80V? Gdzie ta moc, gdzie te straty? :wink: Przy takich prędkościach typu 50/60km/h silnik ma taką sprawność, że nic mu nie zrobisz :lol: Wyższe napięcie to niższy prąd do uzyskania tej samej mocy czyż nie? :roll:

Tomas - Wto 06 Wrz, 2016

Ale bierzmy pod uwagę przypadek Start >> stop >> start >> stop, grzanie na wyższym napięciu będzie mocniejsze.
splice - Śro 07 Wrz, 2016

Widzę że temat zasilania nawet przy tym sterowniku jest jeszcze do przemyślenia. W sumie nawet przy 20s te 84v mam tylko na początku, a z kilometrami napięcie będzie coraz mniejsze. I w sumie akumulator 20s będzie bardziej przyszłościowy.
Mobil - Śro 07 Wrz, 2016

Idziesz dobrym tokiem myślenia, kiedyś będziesz żałował 16S :mrgreen:
bartek24m - Wto 01 Lis, 2016

Czy da sie jakos ograniczyc prad tego sterownika najlepiej do 30 A ?
Teraz Uzywam gt500 raz na 13s i raz na 10s, silnik podczas jazdy caly czas na maxa ledwo cieply.

chcialbym wiec podlaczyc 2 pakiety szeregowo uzyskac 23s i podlaczyc do gt1500

Poniewaz sa to laptopowe ogniwa to ich max prad to 1c czyli okolo 30A


Przelaczenie w tryb 80% ograniczy mi tylko predkosc maksymalna prad przy starcie bedzie taki sam.
Czy mam sie martwic bardziej silnikiem czy aku ? Silmik to trottle 500W 36V 10x6 jezdze tylko po asfalcir gorki do pokonania to 7% nachylenia przez 500m

bloodyopel - Wto 01 Lis, 2016

Ograniczysz przez podpiłowanie/wylutowanie jednego z rezystorów pomiarowych.
Co do napięcia zasilania, sprawdź 2 razy czy na pewno sterownik wytrzyma takie napięcie, 23s to bardzo dużo i najpewniej co niektóre elementy odparują. Z resztą, 10x6 i 23s? :shock: i do tego jeszcze podwiązane jaja na 30A :mrgreen:

bartek24m - Wto 01 Lis, 2016

No wlasnie pisza ze jest on na 84v ale max 24s
Czy ktos moglby to potwierdzic ?

atomek1000 - Wto 01 Lis, 2016

Jeden drut z bocznika przetnij. 23s spokojnie ten kontroler wytrzyma. Jedynie regen'a nie będzie więc zainwestuj w hamulce bo v-max bedzie ponad 80...jak znajdziesz górkę bo mocy trochę mało :mrgreen:
bartek24m - Wto 01 Lis, 2016

a co z silnikiem i ogniwami.
Czy mam sprawdzac temperature czy jednak zainstalowac czujnik temperatury i przy okazji pogrubic przewody fazowe.

Ogniwa laptopowe daja 1c czy 2c ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group