To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Co by tu zbudowac ?
Mibars - Pon 03 Sie, 2009
250W-350W ?
jak widać 500W potrafi nieźle jechać (choć bez kontrolera to przy mniejszych prędkościach te silniki mogły dawać więcej, niż 500W)
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
http://allegro.pl/item696...lektryczna.html
Co myślicie o tym zestawiku ?
Czy dwa akumulatory 12v 12 ah starczą przy tej konfiguracji rozpędzić się jakieś 20 - 25 km/h ?
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
Powinno wystarczyć dla takiej prędkości. Przyspieszenie pewnie będzie takie sobie, ale jeśli nie chcesz wozić więcej akumulatorów to myslę, że dobry kompromis.
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
A jakbym chciał to mogę jeździć z większą ilością (powyżej dwóch) akumulatorów i czy większa ilość poprawi osiagi ?
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
To zależy jak podłączysz te dodatkowe akumulatory
Jak równolegle, to zasięg, jak szeregowo, to szybkość
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
Rowerek raczej nie byłby używany na długich dystansach, więc wybrałbym łącznie szeregowe
Czy występuje prawdopodobieństwo spalenia się silnika podczas wjazdu na dość stromą górkę ???
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
Niestety silnik można łatwo spalić jak się nie kontroluje jego temperatury a najlepiej pobieranego prądu. Mi syn spalił 350W silnik podczas krótkiej jazdy miniquadem po trawie zamiast betonie. Dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie amperomierza i nie przekraczanie maksymalnego prądu przez dłuższy czas. Alternatywą jest "macanie" co chwila silnika czy sie nie przegrzewa.
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
Ja, w quadzie, założyłem na silnik wiatrak od zasilacza z kompa i teraz jest spoko. Wcześniej grzał się jak diabli.
Anonymous - Pon 03 Sie, 2009
Czyli morał z tego taki żeby nie kręcić na full cały czas silnika.
Mam okazje odkupić od kumpla silnik i sterownik od skutera elektrycznego (nie znam jeszcze mocy),niestety skuterek przez rok stał pod wiatą na podwórku. Czy mogło mu się coś stać ?
Mibars - Wto 04 Sie, 2009
Ciekawe jak kontroler zniesie zbyt duże napiecie...
Rower w tej konfiguracji nie straci nic ze swojej funkcjonalności, pod górkę będziesz mógł zawsze wspomóc się pedałowaniem - i tak będzie znacznie lżej, niz bez napędu.
Anonymous - Wto 04 Sie, 2009
Ja stosowałem kontrolery zgodne z napięciem zasilania, silniki były przewoltowane.
Anonymous - Wto 04 Sie, 2009
Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ?
Anonymous - Wto 04 Sie, 2009
Jeśli dorwiesz sterownik do silnika 24V 500W to możesz dać jeden kontroler i jedną manetkę, ale wtedy 2x12Ah to zdecydowanie zbyt mało.
Anonymous - Wto 04 Sie, 2009
Decks napisał/a: | Jeżeli by chciał podłączyć dwa silniki np. 2x250W to czy muszę mieć sterowniki i manetki ? |
Jak chcesz płynnie ruszać, to tak
Napięcie sterownika będzie zależało od tego, czy połączysz silniki szeregowo, czy równolegle. Lepsze wydaje się połączenie szeregowe i zasilanie 48V. Zawsze możesz wtedy dać silnik 36V 500W zamiast dwóch na 24V i 250W. Zmienisz tylko mechanikę, a elektroniki nie ruszasz. Ja w takim zestawie zasuwam quadzikiem prawie 40 km/h i przejeżdżam przy tej szybkości około 12 km. Jadąc wolniej, przejeżdżam ok 18 km.
Anonymous - Wto 04 Sie, 2009
Zrobiłem głębszy kosztorys części do rowera i doszłem do wniosku że to jest nie opłacalne:
Silnik 250W 24V + Sterownik + Manetka - 160 zł
Akumulator 12v 12 ah - 2x80zł =160 zł
To już nam daje 320 zł nie licząc tylnego koła, łańcuchów itd. i mojej pracy
Postanowiłem poszukiwać używanego elektrycznego skuterka (nowy to koszt 500zł).
Przeważnie w takich sprzętach są instalowanie silniki 250W 24V, gdy mi się ta moc znudzi, zafunduje sobie napęd 500 W 24v, tylko nie wiem jakie akumulatory włożyć pod silnik 500W 24v.
|
|
|