To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kawasaki ZZeRo Projekt

volttan - Pią 23 Wrz, 2016
Temat postu: Kawasaki ZZeRo Projekt
Witajcie.
Jest o mój pierwszy na tym forum, dołączyłem do Was z powodu podobnych zainteresowań i za namową Tas'a.
Co prawda nie budowałem jeszcze roweru elektrycznego ale myślę ze to jeszcze przedpisemną.

Dziś chciałbym zaprezentować wam mój kolejny projekt pojazdu elektrycznego.
Jest konwersja dość już leciwej szlifierki Kawasaki ZZR 1100.
Konstrukcja jest już na pewnym etapie, motocykl posiada zainstalowany silnik wraz z napędem i dziś udało mi się zainstalować baterie.

Parametry,
Silnik: bosch SMG 180/120 200Nm@ 400A 40kw
Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah
Przełożenie: stałe 1:4,6 większej zębatki z tyłu nie wcisnę.
Zasilanie oświetlenia z baterii głównej przez przetwornicę DC/DC i bufor 12v 7Ah

W obecnej chwili poszukuje kontrolera FOC do silnika, napięcie max 180V
i ze względu na to właśnie właśnie napięcie mam problem.
Myślę o budowie takiego sterownika ale brak mi doświadczenia i tu zwracam się o pomoc.

Wszelkie uwagi i sugestia mili widziane.




qaz33 - Pią 23 Wrz, 2016

Takiego sterownika latwo samemu nie zbudujesz zwlaszcza jak brak ci doswiadczenia w elektronice i programowaniu. Do motorow sterownika FOC najwieksze co widzialem byly do 135V. Mozesz pomyslec o zwyklym sterowniku na 220AC i go lekko zmodyfikowac (pominac mostek gretza) tylko ze one juz zwykle duzo miejsca zajmuja. Ze zwyklymi trapezoidalnymi nie bedzie problemu.
Projekt wyglada super ;)

Mobil - Pią 23 Wrz, 2016

Z czego są takie fajne ogniwa? :razz:
volttan - Pią 23 Wrz, 2016

Dzięki qaz23,
Z tym brakiem doświadczenia w elektronice to nie jest aż tak źle, znam nawet podstawy C i czasem coś naklepie dla ATmegi, zbudowałem kiedyś sterownik PWM dla silnika prądu stałego, pracuje w innym elektrycznym projekcie.
Przerobienie seryjnego falownika tez nie jest takie proste. ingerencja w oprogramowanie wydaje mi się raczej niemożliwe.
Mam nawet taki mały falownik i próbowałem podłączyć się z pominięciem prostownika i zasilaniem logiki z oddzielnego zasilacza, ale wywala błąd niskiego napięcia zasilania.
Podałem 120VDC z sieci było 320VDC
Myślałem o przerzednieniu układu pomiarowego ale w końcu zarzuciłem ten pomysł, bo był to zwykły falownik U/F a w tym wypadku przydał by się wektorowy.

volttan - Pią 23 Wrz, 2016

Mobil napisał/a:
Z czego są takie fajne ogniwa? :razz:


KIA SOUL EV
Nowe, z Ebay koleś nie wiedział do końca co sprzedaje:)
Wykorzystałem 1/3 pakietu wazy 90 Kg i ma prawie 12kwh

Ogniwa


Pakiet

PiotrW - Pią 23 Wrz, 2016

O Panie. Ale to bedzie zapierdzielac. Ciekawe jak z glosnoscia napedu bedzie bo rozumiem ze przeniesienie napedu przez lancuch.
Dlugas - Pią 23 Wrz, 2016

Super konstrukcja! Jesteś nr1 na forum pod wzgl. akusa a właściwie jego pojemności :)
Napisz proszę coś o tych aku - np obciążalności prądowej pojedynczego ogniwa-ciekawa sprawa :)

atomek1000 - Pią 23 Wrz, 2016

A patrzyles na sterownik sevcon gen4?
volttan - Pią 23 Wrz, 2016

Dlugas napisał/a:
Super konstrukcja! Jesteś nr1 na forum pod wzgl. akusa a właściwie jego pojemności :)
Napisz proszę coś o tych aku - np obciążalności prądowej pojedynczego ogniwa-ciekawa sprawa :)


W aucie pracowały na 250A max 3,3C i można je lawować 2C

volttan - Pią 23 Wrz, 2016

atomek1000 napisał/a:
A patrzyles na sterownik sevcon gen4?


Dzwoniłem i pisałem do przedstawicieli w Polsce, powiem szczerz ze trafiłem na jakiś mur
W jednej firmie trafiłem na jakaś Panią która nie potrafiła mnie skierować do kompetentnej osoby a maile pozostały bez odpowiedzi.
Natomiast w drugiej Pan był na urlopie a teraz nie mogę się do niego dodzwonić.
Wiec odpuściłem sobie temat .

Czytałem to wygląda dość obiecująco
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

Dlugas - Pią 23 Wrz, 2016

Cytat:
Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah

Czyli pojedyncza cela ma 37,5Ah jeśli dobrze rozumiem :)
No to niezłą elektrownię tam masz ;)
Apropos sterownika zobacz to https://www.aliexpress.co...08.0.151.1mdyXr
Napięcie max to 120V

volttan - Pią 23 Wrz, 2016

Dlugas napisał/a:
Cytat:
Bateria: skinnovation lipo 42s2p 75Ah

Czyli pojedyncza cela ma 37,5Ah jeśli dobrze rozumiem :)
No to niezłą elektrownię tam masz ;)
Apropos sterownika zobacz to https://www.aliexpress.co...08.0.151.1mdyXr
Napięcie max to 120V


Z bateria racja są dwie cele równolegle
A sterownik za mały , potrzebuje 400A fazowy

atomek1000 - Pią 23 Wrz, 2016

volttan napisał/a:
atomek1000 napisał/a:
A patrzyles na sterownik sevcon gen4?


Dzwoniłem i pisałem do przedstawicieli w Polsce, powiem szczerz ze trafiłem na jakiś mur
W jednej firmie trafiłem na jakaś Panią która nie potrafiła mnie skierować do kompetentnej osoby a maile pozostały bez odpowiedzi.
Natomiast w drugiej Pan był na urlopie a teraz nie mogę się do niego dodzwonić.
Wiec odpuściłem sobie temat .

Czytałem to wygląda dość obiecująco
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0


Zagranicą poszukaj, sterownik jest dość popularny jedynie ciężko z programowaniem go bo ma mnóstwo funkcji i adapter do programowania kosztuje 300funtów :mad:

Do twojej konstrukcji to sevcon 4 size 4 lub size 6 bedzie dobry.

Sterownik bramala to pikuś przy sevconie. Chyba ze zrobi ci jakąś wersję na zamówienie z lepszymi mosfetami i większą ich ilością.

volttan - Sob 24 Wrz, 2016

Jeśli sevcon gen4 to tylko size 8
4i 6 chodzą tylko do 150v a u mnie jest 176,4 max
Ciekawe jaka cen...

Juz wiem
Sevcon size 4 to koszt ok 750eruro natomiast size 8 to uff... 3950e
Muszę czegoś jeszcze poszukać albo zmienić silnik

tomeczekokok - Pon 03 Paź, 2016

volttan, Mam pytanie?

Dlaczego nie zastosować silnika DC?.
Motor:
http://www.electriccarpar...-HPb_c_113.html

Kontroler:
http://www.electriccarpar...7-kg_p_335.html

Tu mamy przykład że mimo starej technologii dobrze się to spisuje.
https://www.youtube.com/watch?v=WOw2_BXdDZE



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group