To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Kawasaki ZZeRo Projekt
radasss - Pon 03 Paź, 2016
Silnik DC 22 kW o masie 60 kg
tomeczekokok - Wto 04 Paź, 2016
http://www.electriccarpar...tock_p_471.html
radasss, Ten jest lepszy
Ale masz rację, chyba z ołowiu je robią, albo po prostu nie mają neodymów tylko uzwojenia.
Pykacz - Wto 04 Paź, 2016
Sądząc po cenie to chyba ze złota .
radasss - Śro 05 Paź, 2016
Tu też mają dobre ceny. Ale co tam daleko szukać. Są firmy np. ta , którym nie zależy na sprzedaży. Za kompletne sprzęgło do XJ6 zawołali 3,8 kPLN
tomeczekokok - Czw 06 Paź, 2016
radasss, Ha ha to przecież za tyle to masz całe moto z końca lat 90
tomeczekokok - Pią 07 Paź, 2016
To mi wpadło w oko
http://www.evalbum.com/5075
volttan - Nie 16 Paź, 2016
Witam,
Trochę mnie tu nie było, ale już powiadam co i jak.
Proponowane rozwiązania z silnikiem prądu stałego odpadają, mam już jeden skuterek Burgman + Lemco + sigma controller lub własnej konstrukcji mocniejszy ale bez zabezpieczeń i hamowania odzyskowego + te niesczesane multistary ;(
110km/h vmax zasięg 60 km przejechałem więcej nie próbowałem.
Kiedyś zrobię foty i się pochwale. Wiec technologie DC już znam.
Co do zZero to jest to próba zmierzenia się z AC jest to projekt hobbystyczny chciałbym go oprzeć na częściach pochodzących z recyklingu samochodów (szroty allegro).
Dla przykładu silnik 200zł.
Wiele rzeczy chce zrobić we własnym zakresie, możne będzie się to wiązać z bezsensownymi kosztami ale cóż nauka kosztuje bo taki jest cel tego co robię.
Obecnie jak czas pozwala pracuje nad falownikiem.
Znalazłem w sieci parę bardzo ciekawych opensorceowych rozwiązań.
Mam trzy do testowania, chcę z nich wykorzystać cześć prądowa bo wykonanie jej w warunkach domowych jest bardzo pracochłonne a tu mamy gotowce.
1. Honda IMA ma rokowania, dość mały udało mi się uruchomić mostek IGBT z driverami.
2 Bosch invocon 2.2 Podwójny wielki a jednak ciekawy juz częściowo rozrysowany układ sterowania i pomiarowy
3. Prius gen2 odpuszczam za względu na rozmiary.
Bardzo ciekawy projekt, już dawno wpadł mi w oko.
qaz33 - Pon 17 Paź, 2016
Do ok 12kW mocy jeszcze w miare latwo zbudujesz sterownik six step samemu. Schematow w necie sa miliony chocby oparte o popularne drivery IR2110. Tylko przygotuj wiaderko mosfetow (albo IGBT jak wolisz)
Co do open source na sterownik FOC tez sporo znajdziesz, wszystkie praktycznie firmy pordukujace mikrokontrolery maja cos do zaoferowania. Np ST, freescale, Texas, atmel itd. Samemu pisanie takiego programu to najmniej rok z glowy
radasss - Nie 27 Lis, 2016
Volttan napisz proszę co dzieje się w projekcie ?
volttan - Wto 29 Lis, 2016
radasss napisał/a: | Volttan napisz proszę co dzieje się w projekcie ? |
Trwają powolne prace nad falownikiem.
Tektronic - Śro 30 Lis, 2016
Ale falownik to ty masz niczego sobie ^^
radasss - Czw 01 Gru, 2016
Jakie problemy z falownikiem ?
Passat_EQ - Pią 02 Gru, 2016
radasss napisał/a: | Jakie problemy z falownikiem ? |
No własnie kwestia jak bardzo on chce sie narobic. Czy chce miec satysfakcje, ze wszystko wykonał od zera, czy może chce miec szybko satysfakcje, ze juz działa.
Gdyby uzyc porzadnej bazy jak sabvoton i przerobic stopień mocy własnie uzywajac IR2110 albo innego układu separujacego od wysokich napiec zasilania (wiekszych niz zasilanie sabvoton'a)
W niektorych konstrukcjach tego typu widziałem małe transformatory separujace.
Mam pare schematów takich stopni mocy (audio cyfrowych) o mocach do 5kW "na cewke"
W zasadzie idac na skróty chyba dałoby sie uzyc 3 wzmacniacze audio cyfrowe i sygnał sterujacy z nawet chińskiego sterownika.
W tych konstrukcjach, ktore poznałem nie ma IGBT. Są mosfety do 600v
Mechano - Pią 02 Gru, 2016
Pokaż te schematy jak masz, bardzo chętnie popatrzę. CIekawy pomysł, nie nowy z resztą, żeby użyć sterowania z gotowego sterownika i dorobić stopień mocy. Swoją drogą trzeba by rozważyć kilka kwestii jak zasilanie sterowania, lepsze czujniki prądu i cały stopień wyjściowy. Ktoś chyba to robił na forum, jakieś zdjęcia widziałem. Wbudowany driver pewnie poradziłby sobie z zewnętrznym modułem igbt.
Passat_EQ - Pią 02 Gru, 2016
Mechano napisał/a: | Pokaż te schematy jak masz, bardzo chętnie popatrzę. CIekawy pomysł, nie nowy z resztą, żeby użyć sterowania z gotowego sterownika i dorobić stopień mocy. Swoją drogą trzeba by rozważyć kilka kwestii jak zasilanie sterowania, lepsze czujniki prądu i cały stopień wyjściowy. Ktoś chyba to robił na forum, jakieś zdjęcia widziałem. Wbudowany driver pewnie poradziłby sobie z zewnętrznym modułem igbt. |
Jesli możesz to podeslij link do tematu gdzie było to obgadywane.
Zasadniczo to mozna do takiego mocnego sterownika wykorzystac jakiegos chinola jak ku65 i wziac z niego jedynie sygnał sterujacy albo bezpostednio z IC albo łatwiej z tranzystorów mocy i podac odseparowane na swoj stopien mocy uzyskujac juz dowolne wartosci.
Stopien mocy w załączniku. Ma podobno 4kW
Jako tranzystory mocy mozna użyc IRFP360LC. W konstrukcjach ktorymi sie zajmuje 32sztuki zalatwiaja 8kW.
Odciąłem zbedną częśc schematu, gdzie były preampy i przetwornica.
|
|
|