To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kawasaki ZZeRo Projekt

Passat_EQ - Sob 03 Gru, 2016

Tutaj drugi stopien mocy ale tym razem odseparowany galwanicznie małymi transformatorami po stronie sterowania,
Mechano - Sob 03 Gru, 2016

Znalazłem zdjęcia (chyba od kolegi KrzysiekEV, jeżeli dobrze pamiętam) z dyskusji na shoutboxie jakiś czas temu, nie wiem jak zakończyły się te próby. Najlepiej by było gdyby sam autor się wypowiedział. Mam nadzieję, że mogę sobie pozwolić na udostępnienie tego tutaj:
https://drive.google.com/open?id=0B1zDi-m6shlXV291b2dyd3pRQ1U

KrzysiekEV - Sob 03 Gru, 2016

To jest foto lekko przypalonego (przez wodę) sterownika kolegi Barmal starego typu sinus.
Wy lutowałem wszystkie mosfety , wymieniłem driver IR2110 , i zmontowałem na takich mosfecikach nowy stopień mocy : IXFN230N10

Chodzi fajnie , 120A potrafi w silnik walnąć , ale teraz już coś lepszego prubuję zrobić.

Sterownik z pełnym FOC na specjalizowanym scalaku - launchpadzie testowym od TI :


W skład tego pająka wchodzi:
LaunchPad F28069M - http://www.ti.com/tool/launchxl-f28069m
Drivery mosfet - IRS2186
Pomiary prądu faz silnika - ACS711KLCTR-25AB-T
I mostek testowo na IRFZ44
Zamiast bawić się w pająki można dokupić gotowy stopień mocy : http://www.ti.com/tool/BO...h-EN-Everything
Ale i tak za mały prąd , napięcie do mocnego EV.
Całe oprogramowanie i kody źródłowe za darmo po rejestracji ( MotorWare i Code Composer Studio).
Samouczki - Laby na Youtube : https://www.youtube.com/r...query=instaspin
Instaspin FOC jest głównie bez czujnikowy ale w MotorWare 17 dodali niedawno halotrony do cięzkiego startu od zera.
Przez USB się całość programuje , debuguje .
Czas pożegnać archaiczne 6-step BLDC
Ale nie śmiećmy koledze w temacie.

Update:
Ten procesorek tez obsługuję silniki klatkowe zwarte ACIM , sprawdze przy okazji czy 380V na 60V ruszy.

Passat_EQ - Nie 04 Gru, 2016

Bardzo ciekawe te IXFN230N10 - pierwszy raz takie widze. W jakiej cenie realnie mozna je kupic ?
Mają troche małe napięcie pracy i gigantyczna pojemnosc bramki.
Przy tych 100V to chyba nie bardzo nadaje sie do duzych projektów ?

Z takich najnowszych impulsowych stopni mocy jakie miałem w rekach podpatrzyłem tranzystory IRFP4768 (20zł w soltronik) 250V VDS, 500w moc strat, pojemnosc niestety podobna, prąd prawie 100A

KrzysiekEV - Nie 04 Gru, 2016

Nie pamiętam dokładnie , z alle brałem chyba po 65 zł/sztuka te 230N10 , nowe chyba 130 zł gdzieś były.
Mam też grubszy kaliber http://fusiblesysemicondu...et/M313B010.pdf
400A ale też marne 100V . 123 zł/szt .Wielkie klocki , ciężko w obudowę do roweru by było upchać.
Jakieś 3 godz. temu znowu przy teście przebiłem biedne 2szt. IRFZ44N , FOC przy hamowaniu strasznie podbija odzyskiem napięcie i z 35V walneło do ponad 50V na zasialczu.
Musze testową bateryjke 36V zmontować do testowania i oscyloskopem popatrzeć ile nawala przepięciami w mosfety.

Passat_EQ - Nie 04 Gru, 2016

KrzysiekEV napisał/a:
Mam też grubszy kaliber http://fusiblesysemicondu...et/M313B010.pdf

Chyba nie warto do roweru isc w pojedynczy taki tranzystor.
Do 100V jest duzo różnych czesci, ktore maja niewiele gorsze prądy, za to łatwiej je wysterowac i maja mniejszy czas narostu i opadania impulsu, no i są duzo tańsze (pare zł). Jedynie co to trzeba ich dac wiecej niz jeden. Rds ON zasadniczo nie jest az tak istotny w momencie gdy nie dopilnujemy sterowania bramki co ma 10nF :)

Ja tutaj podrzucałem pomysły na elementy czynne bardziej dla projektu Volttana pod zasilanie 200V.

Mechano - Nie 04 Gru, 2016

W sumie to zauważyłem jeden mały problem.Wszystko spoko z takim przerabianiem kontrolera dopóki chcemy sterować silnikiem bldc ale np. w Tesli jest jakiś typ silnika AC i tam sterowanie już jest inne, potrzebny był by dawca do takiego silnika. A bldc na duże (>20kw) moce będzie bardzo drogi i pewnie równie ciężki (dlatego Tesla na swojej stronie pisze, że takiego nie używają).

Przypomniał mi się jeden projekt z instructables:
http://www.instructables....r-Electric-Car/
Sterownik foc dla silników AC(!), co ciekawe ma 200kW. Wszystko open source (hardweare/softweare), wie ktoś czy coś takiego gdzieś u nas powstało? Może to jest opcja do rozwiązania tych problemów :twisted:

volttan - Wto 03 Sty, 2017

Witajcie,
Mechano zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem. W ich sklepie mają gotową i uruchomioną płytę do tego sterownika. Pisałem do Paula jakiś czas temu, miał mi skompilować program z paroma zmianami, na razie czekam z powodu braku czasu z jego strony.

Krzysiek EV: Jestem żywo zainteresowany twoim pomysłem, chętnie bym przetestował rozwiązanie TI. Liczę na twoją pomoc ;)

Tym czasem próbuje uruchomić Lebowskiego
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=36602&hilit=lebowski&start=1500
Musze zaprojektować i zamówić płytkę pod jego chip, zbudowałem na płycie uniwersalnej i testuje, działa ale mój mały testowy silnik ma problemy ze startem pod obciążeniem. Bardzo szarpie.

Wczoraj rozebrałem inwerter boscha invocon2.3 nam zamiar wykorzystać z niego mostek IGBT razem z driverami i przetwornikami pomiaru prądu, bardzo ciekawe rozwiązanie drivery zapewniają galwaniczną izolację stopnia kocowanego, są tez przetwornicę +15V, -8V. Za parę dni rozrysuję układ sterujący i będę próbował go uruchomić.
zasilanie 450V max prąd fazowy 400A moc z jaką możne pracować to ponad 80kw

Krzysiek EV daj znać jak znajdziesz trochę czasu.







Mechano - Śro 04 Sty, 2017

volttan,
O jaki sklep chodzi? Nic takiego nie widziałem.

volttan - Śro 04 Sty, 2017

Mechano napisał/a:
volttan,
O jaki sklep chodzi? Nic takiego nie widziałem.


http://www.paulandsabrina...tegory=16287307

volttan - Czw 20 Kwi, 2017
Temat postu: pierwsza jazda
Sterownik prawie gotów pierwsza jazda
Jest mały problem ze startem, trzeba mu lekko pomóc ;)
Zapraszam na film.

Film

radasss - Czw 20 Kwi, 2017

No i bardzo ładnie. Jaką maksymalną moc uzyskałeś z obecnej konfiguracji ?
volttan - Pią 21 Kwi, 2017

Trudno powiedzieć bo nie mam czym zmierzyć, przydał by się teraz jakiś watomierz najlepiej z pomiarem baterii i innych parametrów taki komputer pokładowy /wyświetlacz.
Może coś polecicie, tylko ze rowerowe nie za bardzo się nadają ze względu na napięcie.
Teraz jest zainstalowana konfiguracja 42s2p ale zamierzam przełączyć na 84S.
Zarazie miałem ustawiony prąd fazowy na 100A docelowa ma być 400A
Nie próbowałem więcej bo jeszcze nie podłączyłem chłodzenia, może dziś się uda czekam na pompę obiegową

qaz33 - Pią 21 Kwi, 2017

CA powinien dac rade. Ludzie je nawet w samochodach elektrycznych montuja
volttan - Pią 21 Kwi, 2017

qaz33 napisał/a:
CA powinien dac rade. Ludzie je nawet w samochodach elektrycznych montuja


CA ?? a cóż to?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group