To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - REINKARNACJA WKRĘTARKI

7h7 - Wto 01 Wrz, 2009
Temat postu: REINKARNACJA WKRĘTARKI
Witam
Oto w co zamieniły się dwie wkrętarki akumulatorowe z uszkodzonymi akumulatorami, których nie opłacało się wymieniać. Trochę zmieniłem im obudowę :lol: zmieniłem zasilanie na 12,6V/20Ah Li-jon, dodałem dwukanałowe zdalne sterowanie ( wyłączanie silników i hamowanie silnikami) i już Junior (2,5 roku) szkoli się na Kubicę :wink:
Filmik z jazd właśnie się ładuje - link podam później.
W pierwszej wersji pojazd miał większe koła i mimo ogranicznika "gazu" rozwijał za dużą prędkość, na tych kołach też jest "skręcony" na ok. pół mocy. Akumulator wystarcza na kilka godzin jazdy - podładowałem go po 2 godz. jazdy jak miał 11V. Teraz czeka go przegląd, korekta zbieżności, dołożenie mini wentylatorów w komory silników.

7h7 - Wto 01 Wrz, 2009

kolejne fotki
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009

następne
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009

kolejne
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009

ostatnie
NocnyPtak - Śro 02 Wrz, 2009

No, Wielki Szacun!
Najbardziej powalił mnie pomysł zdalnego sterowania :)
Widać po różnych szczegółach, że dbałość o bezpieczeństwo kierowcy nie była na ostatnim miejscu.
Fajnie mieć takiego zdolnego Tatę...

Anonymous - Śro 02 Wrz, 2009

Śliczne :) Zmienić kółka na pompowane i będzie raj dla dzieciaka :D
Widzę, po wykonaniu, że zaplecze warsztatowe musi być niczego sobie ;)

7h7 - Śro 02 Wrz, 2009

filmik jest tutaj http://www.youtube.com/watch?v=DkSnsO9jlIg
Anonymous - Śro 02 Wrz, 2009

Jak dla mnie, za nisko podwozie. Pompowane koła powinny załatwić sprawę.
Co z hamulcem? I jak napędzane są silniczki?

7h7 - Śro 02 Wrz, 2009

Dzięki Kuba

Tak wiem, że pompowane byłyby lepsze - proszę o namiar na 12 centymetrowe pompowane kółka. Mimo małego prześwitu nie zawadza podwoziem nawet przy jeździe po osiedlowych chodnikach.

Hamowanie odbywa się w ten sam sposób dwoma metodami:
1. całkowite zdjęcie nogi z gazu powoduje odłączenie zasilania z silników i zwarcie ich biegunów.
2. przy użyciu zdalnego sterowania - styki dwóch przekaźników zasilających silniki przełączają się rozłączając zasilanie i zwierają bieguny silników, jednocześnie ( dla bezpieczeństwa na wypadek sklejenia się styków przekaźników silnika) odłączany jest sygnał sterujący bramki fetów oraz zasilanie pary tranzystorów sterujących bramki fetów.

hamulec jest bardzo skuteczny, spróbujcie w swoich pojazdach zewrzeć silnik w czasie jazdy oczywiście nie pod napięciem !

sterownik pochodzi z wkrętarki - pedał gazu naciska na cyngiel, zmieniłem oryginalnego feta na 2 szt. irf 1405 i dodałem sterowanie bramek.

Anonymous - Czw 10 Wrz, 2009

wkrace swoje dwa grosze nie dzialaja mi fotki :D ale jaka moc maja 2 wkretarki... po ile on sa w ??
Anonymous - Pią 11 Wrz, 2009

Gratuluję koledze niestandardowego podejścia do tematu.
Bardzo przemyślana i dopracowana w szczegółach konstrukcja.
Zazdroszczę zaplecza warsztatowego.

Widzę, że w końcu będę musiał się jednak przestawić z żelów na Li-Jon.

7h7 - Pią 11 Wrz, 2009

Napędy pochodzą z Black&Deckerów 7,2V na VersaPacki, nie wiem jaką mają moc, jak się nimi bawiłem na stole to pod obciążeniem potrafią pociągnąć kilkadziesiąt amper. Oryginalny FET w sterowniku był na 70A, w związku z tym, że sterownik nie ma ogranicznika prądowego to 2x80A/100V udało się spalić podczas testów, teraz jest 2xIRF1405.
Anonymous - Pią 11 Wrz, 2009

Kolego 7h7 a czy przypadkiem nie spotkaliśmy się w Gdyni w tym roku na Zlocie?
Ja byłem z moim miniquadem.

7h7 - Sob 12 Wrz, 2009

Mikews - tak, spotkaliśmy się na zlocie POZDRAWIAM

"intercooler" już zamontowany, jazdy próbne wykonane - jest zimno :lol:
zdjęcia będą jutro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group