To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - REINKARNACJA WKRĘTARKI
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009 Temat postu: REINKARNACJA WKRĘTARKI Witam
Oto w co zamieniły się dwie wkrętarki akumulatorowe z uszkodzonymi akumulatorami, których nie opłacało się wymieniać. Trochę zmieniłem im obudowę zmieniłem zasilanie na 12,6V/20Ah Li-jon, dodałem dwukanałowe zdalne sterowanie ( wyłączanie silników i hamowanie silnikami) i już Junior (2,5 roku) szkoli się na Kubicę
Filmik z jazd właśnie się ładuje - link podam później.
W pierwszej wersji pojazd miał większe koła i mimo ogranicznika "gazu" rozwijał za dużą prędkość, na tych kołach też jest "skręcony" na ok. pół mocy. Akumulator wystarcza na kilka godzin jazdy - podładowałem go po 2 godz. jazdy jak miał 11V. Teraz czeka go przegląd, korekta zbieżności, dołożenie mini wentylatorów w komory silników.
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009
kolejne fotki
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009
następne
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009
kolejne
7h7 - Wto 01 Wrz, 2009
ostatnie
NocnyPtak - Śro 02 Wrz, 2009
No, Wielki Szacun!
Najbardziej powalił mnie pomysł zdalnego sterowania
Widać po różnych szczegółach, że dbałość o bezpieczeństwo kierowcy nie była na ostatnim miejscu.
Fajnie mieć takiego zdolnego Tatę...
Anonymous - Śro 02 Wrz, 2009
Śliczne Zmienić kółka na pompowane i będzie raj dla dzieciaka
Widzę, po wykonaniu, że zaplecze warsztatowe musi być niczego sobie
7h7 - Śro 02 Wrz, 2009
filmik jest tutaj http://www.youtube.com/watch?v=DkSnsO9jlIg
Anonymous - Śro 02 Wrz, 2009
Jak dla mnie, za nisko podwozie. Pompowane koła powinny załatwić sprawę.
Co z hamulcem? I jak napędzane są silniczki?
7h7 - Śro 02 Wrz, 2009
Dzięki Kuba
Tak wiem, że pompowane byłyby lepsze - proszę o namiar na 12 centymetrowe pompowane kółka. Mimo małego prześwitu nie zawadza podwoziem nawet przy jeździe po osiedlowych chodnikach.
Hamowanie odbywa się w ten sam sposób dwoma metodami:
1. całkowite zdjęcie nogi z gazu powoduje odłączenie zasilania z silników i zwarcie ich biegunów.
2. przy użyciu zdalnego sterowania - styki dwóch przekaźników zasilających silniki przełączają się rozłączając zasilanie i zwierają bieguny silników, jednocześnie ( dla bezpieczeństwa na wypadek sklejenia się styków przekaźników silnika) odłączany jest sygnał sterujący bramki fetów oraz zasilanie pary tranzystorów sterujących bramki fetów.
hamulec jest bardzo skuteczny, spróbujcie w swoich pojazdach zewrzeć silnik w czasie jazdy oczywiście nie pod napięciem !
sterownik pochodzi z wkrętarki - pedał gazu naciska na cyngiel, zmieniłem oryginalnego feta na 2 szt. irf 1405 i dodałem sterowanie bramek.
Anonymous - Czw 10 Wrz, 2009
wkrace swoje dwa grosze nie dzialaja mi fotki ale jaka moc maja 2 wkretarki... po ile on sa w ??
Anonymous - Pią 11 Wrz, 2009
Gratuluję koledze niestandardowego podejścia do tematu.
Bardzo przemyślana i dopracowana w szczegółach konstrukcja.
Zazdroszczę zaplecza warsztatowego.
Widzę, że w końcu będę musiał się jednak przestawić z żelów na Li-Jon.
7h7 - Pią 11 Wrz, 2009
Napędy pochodzą z Black&Deckerów 7,2V na VersaPacki, nie wiem jaką mają moc, jak się nimi bawiłem na stole to pod obciążeniem potrafią pociągnąć kilkadziesiąt amper. Oryginalny FET w sterowniku był na 70A, w związku z tym, że sterownik nie ma ogranicznika prądowego to 2x80A/100V udało się spalić podczas testów, teraz jest 2xIRF1405.
Anonymous - Pią 11 Wrz, 2009
Kolego 7h7 a czy przypadkiem nie spotkaliśmy się w Gdyni w tym roku na Zlocie?
Ja byłem z moim miniquadem.
7h7 - Sob 12 Wrz, 2009
Mikews - tak, spotkaliśmy się na zlocie POZDRAWIAM
"intercooler" już zamontowany, jazdy próbne wykonane - jest zimno
zdjęcia będą jutro
|
|
|