To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - REINKARNACJA WKRĘTARKI
Anonymous - Nie 04 Kwi, 2010
Wybacz... starość nie radość Skleroza nie boli, tylko się nachodzić trzeba
Anonymous - Nie 04 Kwi, 2010
No to nieźle rozwijasz projekt.
Może nowy filmik z jazdy?
Ja narazie walczę z elektryką w motorynce. Zachciało mi się zapalania światła hamowania bezpośrednio ze sterownika i efektem tego jest ciekawy efekt spalenia krótkiego przewodziku robiącego za stacyjkę. Muszę jeszcze raz przemyśleć koncepcję. Zdjęcia wkrótce bo dostałem już wycięte osłony z plexi na boki.
Anonymous - Pon 05 Kwi, 2010
Jeśli nie masz osobnego obwodu do świateł, to daj tranzystor w układ wyłączników hamulców. One są zwierane po przyciśnięciu dźwigni hamulca. Przez jakiś opornik daj na bazę tranzystora masę załączaną z wyłącznika, a w emiter do plusa ledy świateł hamulców. Tranzystor P-N-P.
7h7 - Nie 11 Kwi, 2010
PRZEGUB WAHLIWY TYLNEJ BELKI
7h7 - Sob 29 Maj, 2010
Zdjęcia z jazdy z wahliwą tylną osią, sprawuje się znakomicie. Niebawem filmy z jazd.
7h7 - Sob 29 Maj, 2010
Film z dzisiejszej jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=XwpKH32Hdsc
Anonymous - Nie 30 Maj, 2010
"Proszę jechać... powoli..."
Mibars - Pią 18 Cze, 2010
Rewelacja ta maszynka...
Tak spytam... W momencie, kiedy Kuba przeszedł z trybu "powoli" na tryb "nie-powoli" - To wina c8iężkiej nogi, czy też sterownika? Spotkałem się z wkrętarkami, które pozornie mają płynną regulację (tak sugeruje ruch przycisku), a w rzeczywistości są tylko 2 prędkości... Jak to było w tym przypadku z dawcami napędów?
7h7 - Sob 19 Cze, 2010
Regulacja jest 5-6 stopniowa, na pierwszym stopniu jeszcze nie rusza tylko słychać PWM, na drugim już rusza. Kuba lubi mieć ciężką nogę, najwięcej frajdy ma z szarpnięcia przy ruszaniu chociaż nagłe wciśnięcie gazu przy małej prędkości też powoduje ten efekt.
Zbyszek Kopeć - Sob 19 Cze, 2010
Mały silniczek od mocnniejszej wkrętarki należy umieścić w pionowej rurze ramy roweru.
Mibars - Sob 19 Cze, 2010
Panie Zbyszku... To jest myśl... Nawet obroty po redukcji są dobre... Tylko jakiś mechanizm z zapadkami wymyślić, żeby to nie było cały czas spięte z układem napędowym i jazda... Jak ten kolarz na dopingu
Często podaje się napiecie wkrętarek, a jak jest z mocami? Ma to tak przynajmniej z 200W?
Zbyszek Kopeć - Sob 19 Cze, 2010
Zapadki są zbędne, to się tylko obraca jak chodzi silnik, lub jak się pedałuje. Aby weszło w rurę, albo trzeba wymienić tę pionową rurę.
Moc powinna być podana na wkrętarce, trzeba będzie odczytać na jakiejś sztuce.
7h7 - Nie 20 Cze, 2010
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Zapadki są zbędne, to się tylko obraca jak chodzi silnik, lub jak się pedałuje. |
Nie zgadzam się. kręcenie silnikiem nawet nieobciążonym przez wielostopniowa przekładnie wymaga sporej energii, ja wykorzystuje ten efekt jako pierwszy stopień łagodnego hamowania, wyczynowy kolaż nie może sobie pozwolić na tracenie energii na kręcenie silnikiem - nie po to budują rowery z super lekkich materiałów.
Co do sprzęgnięcia takiego zespołu napędowego to można wykorzystać sprzęgło jednokierunkowego - namiar podawałem w innym temacie.
7h7 - Nie 20 Cze, 2010
Cytat: | Często podaje się napiecie wkrętarek, a jak jest z mocami? Ma to tak przynajmniej z 200W? |
Wypnij akumulator z wkrętarki i podłącz go przez amperomierz(oczywiście pod obciążeniem) - zdziwisz się
7h7 - Czw 24 Cze, 2010
KUB(ic)A narzeka, że ma za wolne auto, mówi: tato wrrrrrrrrrrrrrr!!!!(wolne tłumaczenie: tato szybciej!!!!)
Chyba będę musiał coś z tym zrobić!!!
Aku z 16,8 pójdą na 21V
|
|
|