To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - REINKARNACJA WKRĘTARKI

Anonymous - Nie 04 Kwi, 2010

Wybacz... starość nie radość :) Skleroza nie boli, tylko się nachodzić trzeba ;)
Anonymous - Nie 04 Kwi, 2010

No to nieźle rozwijasz projekt.
Może nowy filmik z jazdy?

Ja narazie walczę z elektryką w motorynce. Zachciało mi się zapalania światła hamowania bezpośrednio ze sterownika i efektem tego jest ciekawy efekt spalenia krótkiego przewodziku robiącego za stacyjkę. Muszę jeszcze raz przemyśleć koncepcję. Zdjęcia wkrótce bo dostałem już wycięte osłony z plexi na boki.

Anonymous - Pon 05 Kwi, 2010

Jeśli nie masz osobnego obwodu do świateł, to daj tranzystor w układ wyłączników hamulców. One są zwierane po przyciśnięciu dźwigni hamulca. Przez jakiś opornik daj na bazę tranzystora masę załączaną z wyłącznika, a w emiter do plusa ledy świateł hamulców. Tranzystor P-N-P.
7h7 - Nie 11 Kwi, 2010

PRZEGUB WAHLIWY TYLNEJ BELKI
7h7 - Sob 29 Maj, 2010

Zdjęcia z jazdy z wahliwą tylną osią, sprawuje się znakomicie. Niebawem filmy z jazd.
7h7 - Sob 29 Maj, 2010

Film z dzisiejszej jazdy
http://www.youtube.com/watch?v=XwpKH32Hdsc

Anonymous - Nie 30 Maj, 2010

"Proszę jechać... powoli..."
:D :D :D

Mibars - Pią 18 Cze, 2010

Rewelacja ta maszynka...

Tak spytam... W momencie, kiedy Kuba przeszedł z trybu "powoli" na tryb "nie-powoli" - To wina c8iężkiej nogi, czy też sterownika? Spotkałem się z wkrętarkami, które pozornie mają płynną regulację (tak sugeruje ruch przycisku), a w rzeczywistości są tylko 2 prędkości... Jak to było w tym przypadku z dawcami napędów?

7h7 - Sob 19 Cze, 2010

Regulacja jest 5-6 stopniowa, na pierwszym stopniu jeszcze nie rusza tylko słychać PWM, na drugim już rusza. Kuba lubi mieć ciężką nogę, najwięcej frajdy ma z szarpnięcia przy ruszaniu chociaż nagłe wciśnięcie gazu przy małej prędkości też powoduje ten efekt.
Zbyszek Kopeć - Sob 19 Cze, 2010

Mały silniczek od mocnniejszej wkrętarki należy umieścić w pionowej rurze ramy roweru.
Mibars - Sob 19 Cze, 2010

Panie Zbyszku... To jest myśl... Nawet obroty po redukcji są dobre... Tylko jakiś mechanizm z zapadkami wymyślić, żeby to nie było cały czas spięte z układem napędowym i jazda... Jak ten kolarz na dopingu :D

Często podaje się napiecie wkrętarek, a jak jest z mocami? Ma to tak przynajmniej z 200W?

Zbyszek Kopeć - Sob 19 Cze, 2010

Zapadki są zbędne, to się tylko obraca jak chodzi silnik, lub jak się pedałuje. Aby weszło w rurę, albo trzeba wymienić tę pionową rurę.
Moc powinna być podana na wkrętarce, trzeba będzie odczytać na jakiejś sztuce.

7h7 - Nie 20 Cze, 2010

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Zapadki są zbędne, to się tylko obraca jak chodzi silnik, lub jak się pedałuje.


Nie zgadzam się. kręcenie silnikiem nawet nieobciążonym przez wielostopniowa przekładnie wymaga sporej energii, ja wykorzystuje ten efekt jako pierwszy stopień łagodnego hamowania, wyczynowy kolaż nie może sobie pozwolić na tracenie energii na kręcenie silnikiem - nie po to budują rowery z super lekkich materiałów.

Co do sprzęgnięcia takiego zespołu napędowego to można wykorzystać sprzęgło jednokierunkowego - namiar podawałem w innym temacie.

7h7 - Nie 20 Cze, 2010

Cytat:
Często podaje się napiecie wkrętarek, a jak jest z mocami? Ma to tak przynajmniej z 200W?


Wypnij akumulator z wkrętarki i podłącz go przez amperomierz(oczywiście pod obciążeniem) - zdziwisz się :wink:

7h7 - Czw 24 Cze, 2010

KUB(ic)A narzeka, że ma za wolne auto, mówi: tato wrrrrrrrrrrrrrr!!!!(wolne tłumaczenie: tato szybciej!!!!)
Chyba będę musiał coś z tym zrobić!!!
Aku z 16,8 pójdą na 21V



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group