To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - ZIMA - JAK PRZECHOWYWAĆ BATERIE LI-ION I POCHODNE ?

tkoko - Czw 09 Lut, 2017

cristo napisał/a:
.... Zelazko dziala w trybie przerywanym....


Przy ustawieniu na "MAX" nie sądzę by przy 100W żelazko nagrzało się do temperatury wyłączania (250*C).

Elektrotonus - Czw 09 Lut, 2017

Podłącze przez xt60. Dalej watomierz i gniazdo 220V. Baterie lijon. Żarówek nie mam, innych grzałek brak ;-( Ciekawie ile czasu będę zbijać do 48V.
WojtekErnest - Czw 09 Lut, 2017

cristo napisał/a:


Pytanie mam czy podłączenie sie z takim opornikiem pod gniazdo ładowania prez zlacze XLR bedzie rowne bezpieczne?

Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BMS z ogniw na sterownik?

Elektrotonus - Czw 09 Lut, 2017

U mnie jest bateria - bms - gniazdo antispark do sterownika. Tam chce żelazko podłączyć.
cristo - Czw 09 Lut, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BPS do ogniw ?


tak. jest Bateria>BMS>gniazdo ladowania jak w zalaczonym schemacie

JerzyZ - Czw 09 Lut, 2017

tkoko napisał/a:
...Podłączasz miernik napięcia i czekasz aż bateria osiągnie odpowiednie napięcie :wink:
No i tu widzę zasadniczy problem:
Do jakiego napięcia rozładowywać? Czy mierzyć napięcie pod obciążeniem, czy po odłączeniu?
Jeśli się nie mylę, zalecane jest ładowanie do 60% - więc raczej mowa o ładunku. Czyli do prawidłowego rozładowania konieczna jest znajomość pojemności naładowanej baterii i pomiar watomierzem ubytku 40%.

WojtekErnest - Czw 09 Lut, 2017

Jeśli rozładowanie malym prądem to napięcie po ustaniu obciążenia się prawie nie zmieni. Zresztą to nie 'apteka', rozladowac do 3,6, to będzie między 3,7-3,8.
Elektrotonus - Pią 10 Lut, 2017

Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?
Eryk1000 - Pią 10 Lut, 2017

Ale historia :D kabel dziad i tyle ząb czasu go wykończył. Ciesz się że to nie stało się pod 230V :D
cristo - Pią 10 Lut, 2017

hej, czy jest ktos w stanie jednoznacznie odpowiedziec na tamto pytanie?

czy podłączenie sie z opornikiem za BMS-em pod gniazdo ładowania przez zlacze XLR bedzie bezpieczne?
Podlaczenie w gniezdzie byloby przez -C z BMSa a nie standardowo -P zasilania sterownika.
Stad moje pytanie kontrolne czy ma to znaczenie?

z gory dzieki

Elektrotonus - Pią 10 Lut, 2017

Iskrzyło pod 220V, ale nic się nie stało. Czemu chcesz podłączyć się pod gniazdo ładowania z opornikiem zamiast gniazda wyjścia na sterownik ?
WojtekErnest - Sob 11 Lut, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?

Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe.

Eryk1000 - Sob 11 Lut, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Elektrotonus napisał/a:
Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?

Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe.


Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka :)

tkoko - Sob 11 Lut, 2017

Elektrotonus powinien się cieszyć że stało się to podczas jego obecności i na niskim napięciu. Sam miałem przypadek że zapalił się oplot bawełniany na żelazku, przy napięciu 230V :mrgreen: Na szczęście zasłona była trochę oddalona a smród zaalarmował rodzinę. Gdyby płomień doszedł do zasłon i firan, to dalej już tylko drewniany dach z ociepleniem styropianowym :mad:
WojtekErnest - Sob 11 Lut, 2017

Eryk1000 napisał/a:

Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka :)

W starym żelazku jest spirala grzejna która się rożżarza w otoczeniu ceramiki. Nie tak jak żarówka ale jednak jakaś zmiana rezystancji jest. Poza tym czasem cześć tych spiral mogła mieć kawałek zwarty, wskutek ukruszenia ceramiki. Tak czy inaczej warto to obserwować jeśli nie ma na wierzchu elementu obciążanego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group