To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - turbo doładowanie
tomek701 - Pon 10 Paź, 2016 Temat postu: turbo doładowanie witam gdzieś na forum było o takiej przetwornicy że dobrze pracuje ktoś używa jej nawet jako ładowarki http://www.ebay.pl/itm/5A...talgo=undefined pomyślałem sobie czy nie dało by się za jej pomocą zrobić turbo doładowanie w moim rowerku. W rowerze mam silnik 250 watt giant bez przekładniowy silnik jest zasilany napięciem znamionowym 36v za pomocą sterownika który mam możliwość podłączenia pod 36/48 volt w rowerku trochę brakuje mi szybkości. Wiec pomyślałem nad zastosowaniem takiej przetwornicy coby nieraz jak potrzeba go użyć i zasilić nim sterownik wyższym napięciem żeby rowerek szybciej poleciał przez chwilę. Tylko nie mówcie że lepiej zrobić baterie na 48 bo raz to kupa roboty bateria jest już na 36v dwa potrzeba inna ładowarkę a więc kasa. Więc pytanie czy to ma czy to ma szanse działać ? Zdjęcia
Eryk1000 - Pon 10 Paź, 2016
Mało Wat ma ta przetwornica. Trzeba by kilka równolegle. Mija się to z celem, trzeba by ją jakoś przełączać między bateria a sterownikiem. Według mnie szkoda kasy i miejsca. Lepiej baterię rozbudować
tomek701 - Wto 11 Paź, 2016
Eryk1000 napisał/a: | Mało Wat ma ta przetwornica. Trzeba by kilka równolegle. Mija się to z celem, trzeba by ją jakoś przełączać między bateria a sterownikiem. Według mnie szkoda kasy i miejsca. Lepiej baterię rozbudować | Ale takie coś mogło by chyba być sterownika mój ma 17 amper to było by troszkę słabsze http://www.ebay.pl/itm/5A...mueX2IVdfttTc5g
przenikanie - Sob 22 Paź, 2016
Zapewniam, że nie warto
Kiedyś miałem w jednym rowerze dwie baterie, 36 i 48V. Dużą i pojemną 36 i małą, 48V służącą jako źródło wyższego napięcia i szybszej jazdy. Efekt? Woziłem masę ogniw, a i tak jeździłem głównie na 48V i tylko wtedy przełączałem na 36, jak mi 48V padła i musiałem dojechać. Bardzo szybko sprzedałem obie baterie i zrobiłem jedną porządną 48V. Raczej też tak zrób. Ewentualnie druga rada. Kup silnik na 24V i zasilaj go napięciem 36V. Jeśli sterownik jest do 17A to można tak robić bez obawy. Silnik pojedzie szybciej. Na kole 26 można spodziewać się w zależności od masy całkowitej i warunków nawet 40 km/h. Jak coś, to mam dostęp do takiego silnika.
|
|
|