To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - zwykły ebike 28"

lorence - Czw 13 Paź, 2016
Temat postu: zwykły ebike 28"
Rower kross evado 2.0, koła 28" http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-2-0

Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html

obręcz +zaplecenie +szprychy

bateria 16S10Ah LiPo 8x Turnigy 5000mAh 4S1P 14.8v 20C Hardcase Pack

sterownik GREENTIME 15 Mosfets 48-84V 1500W 45Amax Dual mode Sensor/Sensorless Brushless DC Motor Controller
http://www.aliexpress.com...9999.270.SZgcaT

BMS 16S Li-ion/Lipo Batteries Protection Board BMS System 60V(67.2V) 60A
http://www.aliexpress.com...9999.264.SZgcaT

Ładowarka High Quality Electric Bicycle/Scooter/Motorcycle Charger 16S 60V (67.2V CV) 5Amp Li-ion/LiPoly Battery Charger
http://www.aliexpress.com...9999.267.SZgcaT

+ blokada koła +manetka +przycisk na kierownice
+wyłącznik termiczny Silnik i Sterownik

podziękowania dla sietaz'a za pomoc i tas'a za poradnik :)

rower już na ukończeniu, narazie wygląda to tak:
polutowałem i poskręcałem tak jak potrafiłem, pierwszy raz robiłem tego typu konstrukcję

kable do silnika podwojone +wyłącznik termiczny +czujnik temperatury (by sietaz)

pytanie o BMSa : w tym miejscu co się znajduję czyli pomiędzy bateriami będzie ok ?? chciałem go przykleić na taśmę dwustronna :)

dzisiaj jest w planach pierwsze uruchomienie roweru :)







Mark - Czw 13 Paź, 2016

Powiedz mi, jaką kasetę zamontowałeś i jaką masz przerzutkę z tyłu? ;)
tas - Czw 13 Paź, 2016

Mógłbyś zmniejszyć te zdjęcia? Za dużo zajmują i utrudniają wczytywanie się Twojego tematu.
lorence - Pią 14 Paź, 2016

@Mark kaseta standardowa ta która była w moim rowerze (Kaseta Acera CS-HG41 8 rz. SHIMANO )

@tas sorry fotki już pomniejszone, wczoraj wrzucałem na szybko z telefonu :)

udało się wczoraj odpalić rower :) wszystko działa
tak wgląda w środku i na dole statystyki (endomondo) z dzisiejszego porannego przejazdu :)

wrzucę jeszcze dzisiaj foty całości, narazie standard oklejona całość folią carbon, docelowo będzie ciekawiej :)



praca BMS'a w nocy :


Statystyki z rana, czyli max 45km/h ale bez zmian w sterowniku, dorzucę przełącznik 80-100-120 to powinien się max do 55km/h zwiększyć ale te 45 jest lux





czyli zwykły rower do przejazdów na codzień, co do dystansu i reszty ustawień dam znać, narazie rower był składany na szybko, tylko podstawowe rzeczy, został jeszcze do podpięcia watomierz, przetwornica, wyłącznik termiczny podpięcie, zrobienie lampek wszystkich na przycisk i kilka innych pierdołek.

dzisiaj o 6rano na szybko podłączyłem tempomat, muszę pokombinować z przerwaniem przy hamowaniu

jest MOC :mrgreen:

Anonymous - Pią 14 Paź, 2016

lorence napisał/a:
...
dzisiaj o 6rano na szybko podłączyłem tempomat, muszę pokombinować z przerwaniem przy hamowaniu

...:


Naciśnięcie klamek hamulców powinno przerwać pracę tempomatu.

lorence - Pon 17 Paź, 2016

no nie koniecznie bo jakim cudem sterownik ma wiedzieć że to hamulec a nie np stroma górka ?? nie mam żadnego połączenia pomiędzy hamulcami a sterownikiem


trochę statystyk:
moja masa ok 95kilogramów +rower, rama XL koła 28" zasięg na w/w baterii przy bardzo małym wspomaganiu i jeżdżeniu gdzie się tylko dało z maksymalną prędkością to ok 25-28 kilometrów

prędkość maksymalna bez wspomagania powtarzalna ok 43km/h (wg GPSa) (sterownik na 100% ustawiony)

Anonymous - Pon 17 Paź, 2016

Zazwyczaj klamki hamulcowe do rowerów elektrycznych mają wyłączniki służące m.in. do tego celu.
lorence - Pon 17 Paź, 2016

tylko ja mam zwykłe standardowe klamki hamulcowe i dlatego jest mały problem :)

takie pytanie odnośnie przełącznika 3 speed:
czy można jeździć cały czas na 120% ?? czy ma to jakieś negatywne skutki poza szybszym rozładowywaniu się baterii ?

tas - Pon 17 Paź, 2016

Nagłe zatrzymanie się przy prędkości 120% bardziej szkodzi zdrowiu niż z prędkości 80% :)
Taka niedogodność funkcjonalna.

Elektrotonus - Pon 17 Paź, 2016

Prędkość nie zabija, tyko jej gwałtowne wytracenie do zera :-) Tas ma 100% racji :-)
lorence - Pon 17 Paź, 2016

Rower w całości prezentuje się tak po dzisiejszym przejeździe ogólnie jest ok :twisted:



Anonymous - Nie 12 Lut, 2017

Siemka lorence, jak tam śmiga łoweł na tym setupie? Mam 26" na 2806 i 48V. Chcę przejść na 7x9 28". Interesuje mnie Vmax po płaskim bez wiatru ok 50-55km/h bez fluxa (100%, nie 120%). Sterownik podobny do Twojego 45A -> 59A. Czy ten twoj wdrapie się na 12%-15% górkę i z jaką prędkością?
ravkill - Pon 13 Lut, 2017

Powinien się wdrapać. Ja mam co prawda koła 26", ale na balonach 2,35 i na tym samym silniku i sterowniku 30A (batka 14s), wdrapuje się spokojnie na 15% z ruszeniem pod górkę. Prędkość nie zabójcza, ale na pewno znacznie szybciej niż bym go miał pchać. A ważę 100 kg + rower jakieś 30...
lorence - Pią 25 Maj, 2018

Małe info, dawno nic nie wrzucalem.
Prędkość max wg endomodo ok 51km/h
Dystans minimalny ok 25kilometrów po Warszawie czesto jeżdżąc na maksa, tylko raz rozladowala mi sie bateria.
Przez ten czas usterek brak, glownie miałem problem z czestym przebijaniem tylnej opony. Ogolnie obrecz zakupiona pod sinik ta pierwsza chińska nie nadaje sie do dynamicznej jazdy.
Kupiłem porządną obręcz, wieksze opony schwalbe i podwojna oslona na obrecz i jest idealnie :)

Na tyl wpadł hamulec tarczowy avid z tarcza 180.

Tak pozatym bez zmian, apetyt rosnie w miarę jezdenia, coraz częściej myślę nad szybszym falconie :)


Boe - Pią 25 Maj, 2018

Podobny projekt do mojego, tylko na evado 5.0 i lionach.
Skąd felga i jaka opona założona?. Bo fakt dętka puszcza co chwilę.
Gratuluję projektu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group