To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Watomierz LCD V02

midi - Nie 23 Paź, 2016

Mój czujnik temperatury od watomierza też zasilany jest z hali i wszystko działa jak trzeba z GT1500.
Darki - Pon 24 Paź, 2016

Mam również w/w watomierz. Sterownik od Greentime, podłączenie przez złącze CA, zasilanie osobny przewód z płytki sterownika +5V, czujnik NTC osobne przewody jeśli to ma znaczenie.
Nie było problemów poza tym, że dałem cienkie przewody telefoniczne i podczas przejścia przez ramę zjechała gdzieś izolacja i poszło zwarcie, spaliło jednego halla w silniku, podłączyłem pod innego i prędkościomierz działa. Nie chciało mi się rozbierać silnika i jeżdżę bezczujnikowo. Pomiar prądu z bocznika w sterowniku.
Hmm to teraz potrzebne osobne zasilanie do watomierza z przetwornicy?

michal214 - Pon 24 Paź, 2016

Konstrukcja watomierza się nie zmieniła.
Wygląda na to, że niektóre sterowniki mają zbyt mało wydajny układ zasilania +5V, żeby dodatkowo obciążać go watomierzem. Dlatego od tej pory polecam użytkownikom montaż zewnętrznej przetwornicy.

uchmanbicycles - Czw 10 Lis, 2016

Cytat:

Wysłany: Pon 24 Paź, 2016
Konstrukcja watomierza się nie zmieniła.
Wygląda na to, że niektóre sterowniki mają zbyt mało wydajny układ zasilania +5V, żeby dodatkowo obciążać go watomierzem. Dlatego od tej pory polecam użytkownikom montaż zewnętrznej przetwornicy.

No to u mnie był podłączony do zewnętrznej przetwornicy 5V3A. Póki co sterownik w serwisie, przetwornica spalona. Uszkodzenie sterownika i przetwornicy wystąpiło jednocześnie. Czy działa watomierz nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć, czy coś się zjarało w silniku też nie mam pojęcia. Póki co tyle wiem, pewnie na dniach dowiem się więcej. Będę pisał

michal214 - Czw 10 Lis, 2016

Witaj,
jak możesz to prześlij schemat podłączenia watomierza i przetwornicy do instalacji. Może uda się zlokalizować przyczynę.
W tym wątku kolega lydkamen również podejrzewał problem z watomierzem.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5720
Okazało się, że przyczyną było najprawdopodobniej podłączenie bocznika przed bmsem.

uchmanbicycles - Pią 11 Lis, 2016

Licznik został podłączony zgodnie z instrukcją, którą przesłałeś. Użyłem przetwornicy, ponieważ ją i tak miałem(całe szczęście), służyła ona tylko i wyłącznie do zasilania watomierza, do innych odbiorników mam drugą przetwornicę 12V. BMS jest zamknięty w skrzyni z baterią i podłączam wszystko za nim. Jestem bardzo lichy w elektronice, nie jestem też dość bogaty żeby eksperymentować z bardzo drogimi bateriami, więc dmucham na zimne i nijak nie ingeruję w pracę baterii(z BMSem) skoro działa dobrze. Sterownik, który uszkodziłem to GT1500, który ma złączeCA , z tego złącza wziąłem sygnały bocznika i czujników halla, reszta, czyli +48V z instalacji(za BMSem), +5V(przetwornica), - z instalacji(za BMSem), wysoki i niski potencjał bocznika, jak wcześniej wspomniałem ze złącza CA, hall, również.
Nie mam pojęcia czy odpowiedzialny za uszkodzenie jest wadliwy watomierz. Zasugerował to Tas, do którego zadzwoniłem żeby spytać o możliwe przyczyny uszkodzenia sterownika. Faktem jest że w jednej chwili spieprzyły się dwa urządzenia. Z mojej perspektywy wyglądało to tak że nagle zgasł watomierz, który świecił, kiedy instalacja była podłączona i w tym samym momencie rower przestał reagować na manetkę. W pierwszej chwili byłem przekonany że coś się stało z baterią/BMSem, ale okazało się że działają światła. Otworzyłem więc skrzynkę, w której łącze wszystko ze sobą i w której znajdowała się przetwornica i stwierdziłem że na przetwornicy nie świeci się kontrolka. Sprawdzając dalej odkryłem że sterownik też częściowo działa, jak i silnik, bo po złączeniu przewodów samonauki koło ruszyło. Nadal będąc nieświadomym że watomierz może tak narozrabiać szukałem przyczyn innych niż uszkodzenie sterownika. Zmieniłem więc manetkę na inną, ale i z nią sterownik nie działał. Jak pisałem wcześniej sterownik w serwisie, zobaczymy co dalej.

Rafał - Pią 17 Lut, 2017

Odkopie temat. Mam rowniez sterownik z blokowy GT1500 i rowniez mam problemy. watomierz podłączony przez zlaczę CA. Własnie dziala to jakby silnik nie mial halli. Czy ktos wie co moglo w sterowniku sie uszkodzić i jak w to szybko naprawic (może Tas?:)) Po odlaczeniu watomierza jest to samo. Na jednym z halli jakbym mial własnie pr nie 0--5V tylko 0-3V. Widzilem tez ze jakiś tranzystor można dac na lini zasilania. Może ktoś podzieli sie shcematem jak to zrobić?
pastek5 - Pią 17 Lut, 2017

Watomierzy oraz żadnego innego ustrojstwa nie wolno zasilać ze sterownika . Jeżeli do tego się stosowaliście , a wasze rowery przestały działać to na pewno nie przez watomierz.
bartek24m - Wto 18 Kwi, 2017

Jaki bocznik pasuje do tego watomierza?
Mobil - Wto 18 Kwi, 2017

Praktycznie każdy bo masz kalibracje, dobierz bocznim do swojej instalacji :roll:
umbur - Pon 26 Cze, 2017

Mam bocznik 100A 75 mV. Ktoś wie jaką wartość wpisać w ustawienia? Wzór podany w instrukcji się nie sprawdza.
Mobil - Pon 26 Cze, 2017

Włącz ograniczenie prądu w sterowniku np. 20A... daj ogien na tloki i doswiadczalnie ustaw tak zeby pokazywal 20A w peaku :mrgreen:
umbur - Pon 26 Cze, 2017

Cegły nie ustawie na 20A. :smile:
michal214 - Pon 26 Cze, 2017

A jaki prąd pokazuje na "full gazie" jak wpiszesz CI obliczony wg. wzoru?
Jakie masz ograniczenie prądowe sterownika?

umbur - Pon 26 Cze, 2017

michal214 napisał/a:
A jaki prąd pokazuje na "full gazie" jak wpiszesz CI obliczony wg. wzoru?
Jakie masz ograniczenie prądowe sterownika?

Przecież mówię, że mam cegłę. Nie mam jak podłączyć teraz sterownika i nie mam jak inaczej obciążyć. Miałem nadzieję, że ktoś już spinał watomierz z tym bocznikiem i podrzuci dane do ustawień. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group