To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - UWAŻAJ PRZY ZAKUPIE OGNIW LiIon 18650 na tzw FAKE

borsuk - Śro 09 Lis, 2016

4x4Offroad napisał/a:

...Ilość odpowiedzi w tym temacie świadczy tylko o tym jak ogromne jest to zjawisko i jakie jest nim zainteresowanie. Należy o tym pisać i mówić żeby poprawić sytuację osób potencjalnie narażonych na fake przy zakupie w sieci.

Na tym forum osobą narażoną jesteś właśnie ty, więc zamiast wypisywać maniakalne elaboraty poradź się na forum przed następnym zakupem.
Lekarzu lecz się sam :)
Zainteresowanie jest duże, bo twoje teksty są dla jednych komiczne, a dla innych sensacyjne, takiego cudaka dawno na forum nie było. :wink:

tomeczekokok - Śro 09 Lis, 2016

borsuk, zgadzam się :mrgreen:

Ja obecnie obserwuje ponieważ czekam aż komuś pójdą nerwy i walnie tekst "Ty holer*y skur%$#@ynu". Pamiętam, kiedyś też był taki tutaj. Już go nie ma. Miał nick "Eneuro". Teoretyzował i dawał wpisy a nawet jednego roweru nie złożył.

Pavyan - Śro 09 Lis, 2016

Prawda według mnie jest jak zwykle pośrodku, albo gdzieś w tych okolicach.
Jest masa ludzi (na pewno zdecydowana większość), którzy się nie znają na tym co kupują - i padają ofiarami swej niewiedzy (to wykorzystują oszuści, tych nigdy nie brakuje).
I to jest powszechne, ponieważ nie sposób znać się na wszystkim; ktoś będący bez mała ekspertem w jednej dziedzinie może być przysłowiowym "dzieckiem we mgle" w innej.
Kupując jakieś urzadzenie i chcąc zrobić to z sensem warto poznać choć podstawy i najważniejsze uwarunkowania panujące w danej dziedzinie, dane techniczne, ceny i oczywiście zadać sobie pytanie, co naprawdę nam potrzeba i na co nas stać.
Nieocenione są przeróżne fora internetowe, jak i oczywiście to "e-rowerowe"! :wink:
Co do akumulatorów 18650, wystarczy trochę czytania i szybko można "zdobyć" informację podstawową: nie ma na razie pojemności większej niż 3500mAh.
Że wśród producentów chińskich są oszuści i niechluje (może nawet więcej niż wśród innych), to powinno być oczywiste. Trzeba uważać i mieć oczy z tyłu głowy, jednak mieć także świadomość, że mimo to można się naciąć.
Ale i są sprawdzeni przez wielu kupujących chińscy producenci, którzy dbają o reputację - a ich ceny jednak są o wiele bardziej korzystne niż tzw. "renomowanych firm" i mimo, że w jakiś sposób staram się być polskim, a potem europejskim "patriotą handlowym", z tego właśnie powodu coraz gorzej mi to wychodzi.
Taka jest prawda, i choć z pewnością wstyd mi trochę, takie proste prawa mikro-ekonomiki mną powodują (jak olbrzymią większością) ... każdy wie, jak bardzo trudno się od nich uwolnić w dobie globalnej wioski, czyli łatwości kupowania na drugim końcu świata.

Idę po popcorn :grin:

WojtekErnest - Śro 09 Lis, 2016

Cztery zdania :
1. Tu na forum aż tak naiwnych DO KTORYCH pisze autor po prostu nie ma.
2. Chiny robią towar dla wielu kategorii odbiorców i klas produktów.
3. Kapitalistyczni liderzy świata umieszczają swoją produkcję w socjalistycznych, łamiących prawa w tym autorskie Chinach. I co NIE WIEDZĄ tych Twoich 'rewelacji' ?
4. Cały 'laborat' niech czytają czytelnicy ogólnych list dyskusyjnych, dla nas to zwykłe bicie piany.
To nas nie odstraszy od zakupów tanich, sprawdzonych produktów.

Anonymous - Śro 09 Lis, 2016

"Pokrycie zębatek cieńką warstwą błyszczącego niklu nie rozwiązuje problemu :wink: Z tego co wiem stosuje się jeszcze tlenek tytanu ale na to chińczyków nie stać przy produkcji akcesoriów rowerowych"

:lol: :lol: :lol: :lol:
tlenek tytanu( bialy proszek stosowany jako bialy barwnik do farb, kosmetykow, i min pasty do zebow) te pasty do zebow musza byc strasznie drogie :lol: :lol:
nie wspomne o snieznobialej farbie na tych lepszych niechinskich zembatkach aaaaahahaha :lol:
dwutlenek tytanu stosuje sie owszem w hutnictwie...ale szkla :twisted:

ten czlowiek albo jest prowokatorem prowadzacym rozeznanie na rynku albo totalnym miejscowym glupkiem sadzac po jego wypowiedziach, kolejnych coraz "lepszych"[/i]

tkoko - Śro 09 Lis, 2016

4x4Offroad
Temat tych ogniw na forum był omawiany wielokrotnie; np. w 2014r. :mrgreen:

http://forum.arbiter.pl/v...light=ultrafire
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2615

Na drugim biegunie masz polecane na forum chińskie Turnigy !!!

Co do technicznych możliwości chińczyków, obejrzyj sobie filmik z budowy stalowego 30 PIĘTROWEGO HOTELU POD KLUCZ, w 360 GODZIN, wytrzymującego trzęsienie ziemi do 9*. :mrgreen: bez komentarza.

http://gadzetomania.pl/83...w-chinach-wideo

Ja 2 lata załatwiałem same podpisy przy budowie swojego domu. :mrgreen:

Na koniec: z twierdzeniem o wyższości "firmowych" produktów nad "chińszczyzną", byłbym bardzo ostrożny. Z 5 lat temu brat kupił "wspaniałe" 2 Panasonic z gniazdami SD i USB. Problem w tym że gniazda "nie odtwarzają" żadnego "normalnego" formatu foto/video (jpg, VCD, DVD, MP4), funkcję którą ma KAŻDY "najbadziewniejszy" chinol.

Redaktor1966 - Pią 02 Gru, 2016

A przy okazji.

Inf. o akumulatorach litowych, w tym jak je ładować
http://ep.com.pl/artykuly...ory_litowe.html | 03.2015

[M.in. należy ładować je małym prądem, nie przeładowywać, nie rozładowywać do końca, bo inaczej dużo szybciej stracą pojemność. Więc najlepiej jest zainwestować w ładowarkę z regulacją prądu ładowania, np.: Ładowarka do akumulatorów cylindrycznych li-ion 18650 Xtar VP4 (do wyboru są 3 prądy ładowania: 0.25, 0.50, 1A). Trzymać je w niskiej, ale nie w ujemnej temperaturze. - red.]

Trwałość akumulatora litowo-jonowego (i litowo-polimerowego) zależy od szeregu czynników, między innymi od temperatury pracy i przechowywania. Dla zwiększenia trwałości zaleca się przechowywanie nieużywanych akumulatorów Li-Ion (Li-Poly) w lodówce i co dość istotne, najlepiej naładowanych tylko do 40% pojemności.

Okazuje się też, że długotrwałe dołączenie do napięcia 4,2 V, znacząco zmniejsza czas życia akumulatorów. Długie pozostawianie naładowanych akumulatorów w ładowarce na pewno nie grozi ich przeładowaniem, bo prąd ładowania samoczynnie spada do wartości bliskiej zeru. Jednak długie pozostawanie pod napięciem 4,2 V jest niekorzystne i powoduje zmniejszenie trwałości.

Wskazuje on, że napięcie końcowe może wynosić od 4,0 V do co najmniej 4,3 V. Czym niższe napięcie końcowe, tym oczywiście mniejsza uzyskana pojemność, co pokazuje czarna przerywana linia i skala z prawej strony rysunku. Jednak jak pokazuje krzywa niebieska, obniżanie napięcia końcowego zdecydowanie zwiększa trwałość.

Przy "nominalnym" napięciu 3,2 V trwałość szacowana jest na około 500 cykli pracy, o tyle przy napięciu końcowym 4,1 V jest aż dwukrotnie większa, natomiast pojemność nie zmniejsza się dramatyczne, wynosi około 84% pojemności "nominalnej". Z kolei zwiększenie napięcia końcowego do 4,3 V powoduje poważne, ponaddwukrotne zmniejszenie trwałości do około 200 cykli, natomiast przyrost pojemności wynosi tylko 15%.

Rysunek 22 wyraźnie wskazuje, że jeśli komuś zależy na dużej trwałości (np. w przypadku kosztownych akumulatorów), to powinien poważnie zastanowić się nad obniżeniem końcowego napięcia ładowania. Przy zmniejszeniu napięcia końcowego o 0,1 V strata pojemności będzie niewielka, najwyżej 15%, a wydłużenie żywotności - duże, mniej więcej dwukrotne.

Dodatkowe argumenty za taką zmianą podaje rysunek 23. Jak widać, obniżenie napięcia końcowego powoduje też spowolnienie utraty pojemności. Po 450 cyklach akumulator ładowany tylko do napięcia 4,1 V będzie miał pojemność większą, niż ładowany "standardowo" do 4,2 V.

Co prawda, nie wszyscy producenci podają tego rodzaju szczegółowe informacje, a wyroby niektórych firm mogą mieć nieco inne właściwości od tu opisanych, jednak trzeba pamiętać, że napięcie końcowe 4,2 V to kompromis między pojemnością, trwałością, a po części też czasem ładowania.

--------------------------------
Mające b. dobrą opinię i posiadające zabezpieczenia akumulatorki Li-ion 18650 Panasonic 3400 mAh Protected

UltraFire (w czerwonym kolorze, napisy w czarnym) Ich realna pojemność wynosi 40 proc. i mniej od deklarowanej i podobno nie mają żadnych zabezpieczeń...

4x4Offroad - Śro 07 Gru, 2016

Redaktor1966 napisał/a:
A przy okazji.

Inf. o akumulatorach litowych, w tym jak je ładować
http://ep.com.pl/artykuly...ory_litowe.html | 03.2015
zabezpieczeń...


Artykuł bardzo dobry i przystępny nawet dla osób które nie koniecznie z wykształcenia zajmują się elektroniką. Przeczytałem cały :lol:

Tak przy okazji bo napisałem już w temacie dotyczącym czyjegoś rowerka A2B ale nikt nie raczył odpowiedzieć :neutral:

Nadeszły już długie zimowe wieczory więc coś z tym czasem trzeba robić. Wspominałem już że mój drugi rower Metro sprawdził się w minione wakacje więc postanowiłem zainwestować w regenerację baterii którą posiada on w ramie. Szukałem jeszcze jakiś postów odnośnie tego modelu A2B ale z tego co widzę nikt więcej tego dokładnie rowerka nie ma a co za tym idzie nie mam zbytnio się kogo poradzić. Na razie z wielkim trudem udało mi się tą baterię wyciągnąć z ramy. Ku mojemu zdziwieniu okazała się dużo większa niż informował mnie sprzedający rower z Wrocławia który mówił że składa się ona z 40 ogniw czyli 10 celi po 4 ogniwa. Już przy wyciaganiu i trzymaniu plastikowej obudowy w ręce czułem że to na pewno nie jest 40 ogniw a jak się potem okazało bateria ma ich aż 60 sztuk. :roll: :roll: :roll:

PRAWDOPODOBNIE SĄ TO PIERWSZE ZDJĘCIA ROZEBRANEJ BATERII ŚRODKOWEJ FIRMY A2B DOSTĘPNE W SIECI


- kliknij aby powiększyć miniaturki -


Z tego co widzę można z niej będzie zrobić na prawdę dużej pojemności nowy akumulator tylko nie chciałbym żeby kwota zakupu ogniw potrzebnych do jej regeneracji przekroczyła kwotę 1000zł :neutral:

Realia wyglądają tak że na próbę wymontowałem z niej jedno ogniwo i zapakowałem na 1 cykl do sparwdzenia na ładowarkę modelarską IMAX BC6. Nie mam pojęcia co to za ogniwa są bo tylko kolor widać i jakieś numerki lecz to nie jest ważne bo i tak pójdą do śmieci. Ładowarka na cyklu rozładowanie do 3.0 V i naładowanie do 4,2 pokazała 1950Mah :sad:
- zakładam wiec że ogniwa już mają nalatane i ta bateria ma pojemność nie przekraczającą 12Ah. Średnio w wakacje przejeżdżałem na niej 37-40km. (silnik 500Watt prędkość w granicach 32-35km/h)

Moje zapytanie jest następujące, czy jeśli zakupie ogniwa powiedzmy Samsunga 2900 w rozsądnej cenie 14zł (przy 60szt) tutaj:
LINK: http://allegro.pl/inr1865...6124470594.html

to czy bateria będzie miała realnie pojemność 17,4Ah ? Bo jeżeli tak to potarguje sie troszkę i może coś z tego będzie, zależy mi aby rowerek na obu bateriach podłączonych
równolegle miał zasięg 100km, w tej chwili max udawało mi się przejechać 73-75km.

Pytanie kolejne czy warto zainwestować ponad 1000zł w ogniwa powszechnie uważane za najlepsze na rynku czyli PANASONIC 3400mAh:
LINK: http://allegro.pl/akumula...5181898422.html

Obecnie jestem na etapie negocjowania ceny ale ciężko uzyskać poniżej 16zł za szt przy ilości 60 :sad: :sad: :sad:

Kolejne pytanie czy warto myśleć nad używanymi ogniwami z 2015 roku jak zapewnia sprzedający - ma ich 60szt, cena rzeczywiście atrakcyjna :razz:
LINK: http://allegro.pl/akumula...38.html#thumb/2

Znalazłem też zgrzewarkę za 400zł w Siewierzu, będzie dla mnie na sobotę 1szt bo reszta się sprzedała :razz:

pepelito - Śro 07 Gru, 2016

Załóż w dziale kupie post o kupno 18650 :smile: Jestem pewien że ktoś się znajdzie i zaoferuje dobrą cenę.
deckardmst - Śro 07 Gru, 2016

Szczerze polecam ogniwa od forumowicza RedBack.
Szaczek - Czw 08 Gru, 2016
Temat postu: Szaczek
Tez polecam tego uzytkownika. Bedzie Pan zadowolony :mrgreen:
4x4Offroad - Czw 08 Gru, 2016

Wysłałem jeszcze zapytanie tutaj po 12zł za szt, chyba jednak będzie to Panasonic. Z tego co poczytałem najbardziej popularne ogniwa w e-bikach.
LINK: http://allegro.pl/nowe-og...6637742906.html

Na razie przygotowałem sobie ładowarkę z balanserem specjalnie do tego zadania. Zamierzam każdy przed zgrzaniem puścić na cykl oraz sprawdzić rezystancję wewnętrzną. Wrzuciłem 4szt używek z latarki i wszystko działa jak należy. Nie mam tylko pewności czy taka ładowarka właściwie pokazuje tą wartość rezystancji. Jest to Volcraft modelarski niby niemieckiej produkcji :neutral:

Kliknij aby powiększyć


Kupiłem też najnowszy model tej ładowarki z prądem rozładowywania 5A - już jest w drodze:
http://allegro.pl/ladowar...5806034870.html

atomek1000 - Czw 08 Gru, 2016

Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah
4x4Offroad - Czw 08 Gru, 2016

atomek1000 napisał/a:
Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah


Może najpierw ktoś pomoże mi przeliczyć jaki prąd max ciągły może lecieć na jedno ogniwo u mnie w baterii. Silnik 500Watt zasilanie 36V 10celi po 6szt.

Nie wiem bo się nie jestem elektronikiem, czy to wyliczenie mniej więcej wygląda tak ?
500 Watt / 36 Volt = 13,9 i potem tą wartość 13,9 / 6 ogniw = 2,31 A

wychodzi 2,31A na celę max prądu ciągłego

pepelito - Czw 08 Gru, 2016

Jaki masz sterownik? Prąd maksymalny może być sporo większy.

Mój sterownik ma 500W, a prąd maksymlny 30A. Więc wychodzi 1440W. :smile:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group