To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - UWAŻAJ PRZY ZAKUPIE OGNIW LiIon 18650 na tzw FAKE
borsuk - Śro 09 Lis, 2016
4x4Offroad napisał/a: |
...Ilość odpowiedzi w tym temacie świadczy tylko o tym jak ogromne jest to zjawisko i jakie jest nim zainteresowanie. Należy o tym pisać i mówić żeby poprawić sytuację osób potencjalnie narażonych na fake przy zakupie w sieci. |
Na tym forum osobą narażoną jesteś właśnie ty, więc zamiast wypisywać maniakalne elaboraty poradź się na forum przed następnym zakupem.
Lekarzu lecz się sam
Zainteresowanie jest duże, bo twoje teksty są dla jednych komiczne, a dla innych sensacyjne, takiego cudaka dawno na forum nie było.
tomeczekokok - Śro 09 Lis, 2016
borsuk, zgadzam się
Ja obecnie obserwuje ponieważ czekam aż komuś pójdą nerwy i walnie tekst "Ty holer*y skur%$#@ynu". Pamiętam, kiedyś też był taki tutaj. Już go nie ma. Miał nick "Eneuro". Teoretyzował i dawał wpisy a nawet jednego roweru nie złożył.
Pavyan - Śro 09 Lis, 2016
Prawda według mnie jest jak zwykle pośrodku, albo gdzieś w tych okolicach.
Jest masa ludzi (na pewno zdecydowana większość), którzy się nie znają na tym co kupują - i padają ofiarami swej niewiedzy (to wykorzystują oszuści, tych nigdy nie brakuje).
I to jest powszechne, ponieważ nie sposób znać się na wszystkim; ktoś będący bez mała ekspertem w jednej dziedzinie może być przysłowiowym "dzieckiem we mgle" w innej.
Kupując jakieś urzadzenie i chcąc zrobić to z sensem warto poznać choć podstawy i najważniejsze uwarunkowania panujące w danej dziedzinie, dane techniczne, ceny i oczywiście zadać sobie pytanie, co naprawdę nam potrzeba i na co nas stać.
Nieocenione są przeróżne fora internetowe, jak i oczywiście to "e-rowerowe"!
Co do akumulatorów 18650, wystarczy trochę czytania i szybko można "zdobyć" informację podstawową: nie ma na razie pojemności większej niż 3500mAh.
Że wśród producentów chińskich są oszuści i niechluje (może nawet więcej niż wśród innych), to powinno być oczywiste. Trzeba uważać i mieć oczy z tyłu głowy, jednak mieć także świadomość, że mimo to można się naciąć.
Ale i są sprawdzeni przez wielu kupujących chińscy producenci, którzy dbają o reputację - a ich ceny jednak są o wiele bardziej korzystne niż tzw. "renomowanych firm" i mimo, że w jakiś sposób staram się być polskim, a potem europejskim "patriotą handlowym", z tego właśnie powodu coraz gorzej mi to wychodzi.
Taka jest prawda, i choć z pewnością wstyd mi trochę, takie proste prawa mikro-ekonomiki mną powodują (jak olbrzymią większością) ... każdy wie, jak bardzo trudno się od nich uwolnić w dobie globalnej wioski, czyli łatwości kupowania na drugim końcu świata.
Idę po popcorn
WojtekErnest - Śro 09 Lis, 2016
Cztery zdania :
1. Tu na forum aż tak naiwnych DO KTORYCH pisze autor po prostu nie ma.
2. Chiny robią towar dla wielu kategorii odbiorców i klas produktów.
3. Kapitalistyczni liderzy świata umieszczają swoją produkcję w socjalistycznych, łamiących prawa w tym autorskie Chinach. I co NIE WIEDZĄ tych Twoich 'rewelacji' ?
4. Cały 'laborat' niech czytają czytelnicy ogólnych list dyskusyjnych, dla nas to zwykłe bicie piany.
To nas nie odstraszy od zakupów tanich, sprawdzonych produktów.
Anonymous - Śro 09 Lis, 2016
"Pokrycie zębatek cieńką warstwą błyszczącego niklu nie rozwiązuje problemu Z tego co wiem stosuje się jeszcze tlenek tytanu ale na to chińczyków nie stać przy produkcji akcesoriów rowerowych"
tlenek tytanu( bialy proszek stosowany jako bialy barwnik do farb, kosmetykow, i min pasty do zebow) te pasty do zebow musza byc strasznie drogie
nie wspomne o snieznobialej farbie na tych lepszych niechinskich zembatkach aaaaahahaha
dwutlenek tytanu stosuje sie owszem w hutnictwie...ale szkla
ten czlowiek albo jest prowokatorem prowadzacym rozeznanie na rynku albo totalnym miejscowym glupkiem sadzac po jego wypowiedziach, kolejnych coraz "lepszych"[/i]
tkoko - Śro 09 Lis, 2016
4x4Offroad
Temat tych ogniw na forum był omawiany wielokrotnie; np. w 2014r.
http://forum.arbiter.pl/v...light=ultrafire
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2615
Na drugim biegunie masz polecane na forum chińskie Turnigy !!!
Co do technicznych możliwości chińczyków, obejrzyj sobie filmik z budowy stalowego 30 PIĘTROWEGO HOTELU POD KLUCZ, w 360 GODZIN, wytrzymującego trzęsienie ziemi do 9*. bez komentarza.
http://gadzetomania.pl/83...w-chinach-wideo
Ja 2 lata załatwiałem same podpisy przy budowie swojego domu.
Na koniec: z twierdzeniem o wyższości "firmowych" produktów nad "chińszczyzną", byłbym bardzo ostrożny. Z 5 lat temu brat kupił "wspaniałe" 2 Panasonic z gniazdami SD i USB. Problem w tym że gniazda "nie odtwarzają" żadnego "normalnego" formatu foto/video (jpg, VCD, DVD, MP4), funkcję którą ma KAŻDY "najbadziewniejszy" chinol.
Redaktor1966 - Pią 02 Gru, 2016
A przy okazji.
Inf. o akumulatorach litowych, w tym jak je ładować
http://ep.com.pl/artykuly...ory_litowe.html | 03.2015
[M.in. należy ładować je małym prądem, nie przeładowywać, nie rozładowywać do końca, bo inaczej dużo szybciej stracą pojemność. Więc najlepiej jest zainwestować w ładowarkę z regulacją prądu ładowania, np.: Ładowarka do akumulatorów cylindrycznych li-ion 18650 Xtar VP4 (do wyboru są 3 prądy ładowania: 0.25, 0.50, 1A). Trzymać je w niskiej, ale nie w ujemnej temperaturze. - red.]
Trwałość akumulatora litowo-jonowego (i litowo-polimerowego) zależy od szeregu czynników, między innymi od temperatury pracy i przechowywania. Dla zwiększenia trwałości zaleca się przechowywanie nieużywanych akumulatorów Li-Ion (Li-Poly) w lodówce i co dość istotne, najlepiej naładowanych tylko do 40% pojemności.
Okazuje się też, że długotrwałe dołączenie do napięcia 4,2 V, znacząco zmniejsza czas życia akumulatorów. Długie pozostawianie naładowanych akumulatorów w ładowarce na pewno nie grozi ich przeładowaniem, bo prąd ładowania samoczynnie spada do wartości bliskiej zeru. Jednak długie pozostawanie pod napięciem 4,2 V jest niekorzystne i powoduje zmniejszenie trwałości.
Wskazuje on, że napięcie końcowe może wynosić od 4,0 V do co najmniej 4,3 V. Czym niższe napięcie końcowe, tym oczywiście mniejsza uzyskana pojemność, co pokazuje czarna przerywana linia i skala z prawej strony rysunku. Jednak jak pokazuje krzywa niebieska, obniżanie napięcia końcowego zdecydowanie zwiększa trwałość.
Przy "nominalnym" napięciu 3,2 V trwałość szacowana jest na około 500 cykli pracy, o tyle przy napięciu końcowym 4,1 V jest aż dwukrotnie większa, natomiast pojemność nie zmniejsza się dramatyczne, wynosi około 84% pojemności "nominalnej". Z kolei zwiększenie napięcia końcowego do 4,3 V powoduje poważne, ponaddwukrotne zmniejszenie trwałości do około 200 cykli, natomiast przyrost pojemności wynosi tylko 15%.
Rysunek 22 wyraźnie wskazuje, że jeśli komuś zależy na dużej trwałości (np. w przypadku kosztownych akumulatorów), to powinien poważnie zastanowić się nad obniżeniem końcowego napięcia ładowania. Przy zmniejszeniu napięcia końcowego o 0,1 V strata pojemności będzie niewielka, najwyżej 15%, a wydłużenie żywotności - duże, mniej więcej dwukrotne.
Dodatkowe argumenty za taką zmianą podaje rysunek 23. Jak widać, obniżenie napięcia końcowego powoduje też spowolnienie utraty pojemności. Po 450 cyklach akumulator ładowany tylko do napięcia 4,1 V będzie miał pojemność większą, niż ładowany "standardowo" do 4,2 V.
Co prawda, nie wszyscy producenci podają tego rodzaju szczegółowe informacje, a wyroby niektórych firm mogą mieć nieco inne właściwości od tu opisanych, jednak trzeba pamiętać, że napięcie końcowe 4,2 V to kompromis między pojemnością, trwałością, a po części też czasem ładowania.
--------------------------------
Mające b. dobrą opinię i posiadające zabezpieczenia akumulatorki Li-ion 18650 Panasonic 3400 mAh Protected
UltraFire (w czerwonym kolorze, napisy w czarnym) Ich realna pojemność wynosi 40 proc. i mniej od deklarowanej i podobno nie mają żadnych zabezpieczeń...
4x4Offroad - Śro 07 Gru, 2016
Artykuł bardzo dobry i przystępny nawet dla osób które nie koniecznie z wykształcenia zajmują się elektroniką. Przeczytałem cały
Tak przy okazji bo napisałem już w temacie dotyczącym czyjegoś rowerka A2B ale nikt nie raczył odpowiedzieć
Nadeszły już długie zimowe wieczory więc coś z tym czasem trzeba robić. Wspominałem już że mój drugi rower Metro sprawdził się w minione wakacje więc postanowiłem zainwestować w regenerację baterii którą posiada on w ramie. Szukałem jeszcze jakiś postów odnośnie tego modelu A2B ale z tego co widzę nikt więcej tego dokładnie rowerka nie ma a co za tym idzie nie mam zbytnio się kogo poradzić. Na razie z wielkim trudem udało mi się tą baterię wyciągnąć z ramy. Ku mojemu zdziwieniu okazała się dużo większa niż informował mnie sprzedający rower z Wrocławia który mówił że składa się ona z 40 ogniw czyli 10 celi po 4 ogniwa. Już przy wyciaganiu i trzymaniu plastikowej obudowy w ręce czułem że to na pewno nie jest 40 ogniw a jak się potem okazało bateria ma ich aż 60 sztuk.
PRAWDOPODOBNIE SĄ TO PIERWSZE ZDJĘCIA ROZEBRANEJ BATERII ŚRODKOWEJ FIRMY A2B DOSTĘPNE W SIECI
- kliknij aby powiększyć miniaturki -
Z tego co widzę można z niej będzie zrobić na prawdę dużej pojemności nowy akumulator tylko nie chciałbym żeby kwota zakupu ogniw potrzebnych do jej regeneracji przekroczyła kwotę 1000zł
Realia wyglądają tak że na próbę wymontowałem z niej jedno ogniwo i zapakowałem na 1 cykl do sparwdzenia na ładowarkę modelarską IMAX BC6. Nie mam pojęcia co to za ogniwa są bo tylko kolor widać i jakieś numerki lecz to nie jest ważne bo i tak pójdą do śmieci. Ładowarka na cyklu rozładowanie do 3.0 V i naładowanie do 4,2 pokazała 1950Mah
- zakładam wiec że ogniwa już mają nalatane i ta bateria ma pojemność nie przekraczającą 12Ah. Średnio w wakacje przejeżdżałem na niej 37-40km. (silnik 500Watt prędkość w granicach 32-35km/h)
Moje zapytanie jest następujące, czy jeśli zakupie ogniwa powiedzmy Samsunga 2900 w rozsądnej cenie 14zł (przy 60szt) tutaj:
LINK: http://allegro.pl/inr1865...6124470594.html
to czy bateria będzie miała realnie pojemność 17,4Ah ? Bo jeżeli tak to potarguje sie troszkę i może coś z tego będzie, zależy mi aby rowerek na obu bateriach podłączonych
równolegle miał zasięg 100km, w tej chwili max udawało mi się przejechać 73-75km.
Pytanie kolejne czy warto zainwestować ponad 1000zł w ogniwa powszechnie uważane za najlepsze na rynku czyli PANASONIC 3400mAh:
LINK: http://allegro.pl/akumula...5181898422.html
Obecnie jestem na etapie negocjowania ceny ale ciężko uzyskać poniżej 16zł za szt przy ilości 60
Kolejne pytanie czy warto myśleć nad używanymi ogniwami z 2015 roku jak zapewnia sprzedający - ma ich 60szt, cena rzeczywiście atrakcyjna
LINK: http://allegro.pl/akumula...38.html#thumb/2
Znalazłem też zgrzewarkę za 400zł w Siewierzu, będzie dla mnie na sobotę 1szt bo reszta się sprzedała
pepelito - Śro 07 Gru, 2016
Załóż w dziale kupie post o kupno 18650 Jestem pewien że ktoś się znajdzie i zaoferuje dobrą cenę.
deckardmst - Śro 07 Gru, 2016
Szczerze polecam ogniwa od forumowicza RedBack.
Szaczek - Czw 08 Gru, 2016 Temat postu: Szaczek Tez polecam tego uzytkownika. Bedzie Pan zadowolony
4x4Offroad - Czw 08 Gru, 2016
Wysłałem jeszcze zapytanie tutaj po 12zł za szt, chyba jednak będzie to Panasonic. Z tego co poczytałem najbardziej popularne ogniwa w e-bikach.
LINK: http://allegro.pl/nowe-og...6637742906.html
Na razie przygotowałem sobie ładowarkę z balanserem specjalnie do tego zadania. Zamierzam każdy przed zgrzaniem puścić na cykl oraz sprawdzić rezystancję wewnętrzną. Wrzuciłem 4szt używek z latarki i wszystko działa jak należy. Nie mam tylko pewności czy taka ładowarka właściwie pokazuje tą wartość rezystancji. Jest to Volcraft modelarski niby niemieckiej produkcji
Kliknij aby powiększyć
Kupiłem też najnowszy model tej ładowarki z prądem rozładowywania 5A - już jest w drodze:
http://allegro.pl/ladowar...5806034870.html
atomek1000 - Czw 08 Gru, 2016
Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah
4x4Offroad - Czw 08 Gru, 2016
atomek1000 napisał/a: | Te panasy są słabe pod dużymi prądami, to już lepiej weź PF. Albo sanyo ga 3350mah |
Może najpierw ktoś pomoże mi przeliczyć jaki prąd max ciągły może lecieć na jedno ogniwo u mnie w baterii. Silnik 500Watt zasilanie 36V 10celi po 6szt.
Nie wiem bo się nie jestem elektronikiem, czy to wyliczenie mniej więcej wygląda tak ?
500 Watt / 36 Volt = 13,9 i potem tą wartość 13,9 / 6 ogniw = 2,31 A
wychodzi 2,31A na celę max prądu ciągłego
pepelito - Czw 08 Gru, 2016
Jaki masz sterownik? Prąd maksymalny może być sporo większy.
Mój sterownik ma 500W, a prąd maksymlny 30A. Więc wychodzi 1440W.
|
|
|