To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Nowości EV - Elektryczne nowości na rynku motoryzacyjnym

Mibars - Wto 15 Wrz, 2009
Temat postu: Elektryczne nowości na rynku motoryzacyjnym
Witam!

Najpierw myślałem założyć kolejny temat dla kolejnego pojazdu elektrycznego... Ale tak mnie tkneło, by zbierać wszystkie rynkowe nowości w jednym temacie - tym bardziej, że "oryginalnych" elektryków przybywa coraz węcej...

Proponuje tutaj wrzucać wszystkie artykuły itd o nowych pojazdach elektrycznych...

Tak więc chciałbym zaprezentować wam Nissana Leaf:

http://www.nissanklub.pl/...ej-eksploatacji

http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2351

Wygląda co najmniej obiecująco... Cena na poziomie dobrze wyposażonych aut segmentu C (pewnie z 80.000zł), znośny zasięg na poziomie OK 160km, ładowanie "szybkie" w 30 minut (jak ktoś ma przyłącze 50kW :D ).... Ma szanse się przyjać...

Zbyszek Kopeć - Czw 17 Wrz, 2009

Ta cena to pewnie w Funtach (GBP) bo przecież w Polsce jeszcze Unia nie dopłaca do takiej produkcji.
Anonymous - Pią 06 Lis, 2009

może kogoś zainteresuje
http://nt.interia.pl/gadz...baterie,1393247

Zbyszek Kopeć - Pią 06 Lis, 2009

Zauważcie, że dają wielką kasę na badania, chociaż nie wiedzą, czy coś z tego wyjdzie, za to w sumie są bogaci, jak coś z tego wyjdzie, to fest zarobią.
Redaktor1966 - Sob 12 Lip, 2014

http://www.daymak.com/beast/gallery.html | 2014-06-03
SOLARNY SKUTER Daymak Beast

[Rysunek panelu fotoelektrycznego i opis, to moja propozycja, którą przedstawiłem tej firmie. - red.]

Standard został wyceniony na €955, Delux będzie kosztował €1.690, a Ultimate €2.570.
Daymak twierdzi, że ich jednoślad może być używana prawie bez konieczności korzystania z gniazdka. Warunkiem jest dzienny przebieg nie przekraczający 10 km. Jeżeli ktoś ma blisko do pracy będzie mógł do niej jeździć za darmo.
Standardowy skuter będzie miał kwasowo-ołowiowy akumulator 12 Ah, a kolejne dwa będą wyposażone w litowe akumulatory 20 Ah. Najtańsza wersja będzie napędzana 250 W silnikiem, droższe będą miały jednostkę 500 W.
Słoneczna bestia będzie miała zasięg 30 do 50 km, z prędkością maksymalną dochodzącą do 32 km/h. Większa bateria będzie wyposażona w większą ładowarkę, która naładuje akumulator w 2 godziny. Standardowa wersja będzie ważyła 75 kg, natomiast skutery z litowym akumulatorem zejdą do 55 kg.
Co ciekawe, skuter będzie posiadał 2 porty USB, które pozwolą na podładowanie naszych elektronicznych gadżetów. Maszyna posiada zezwolenie do poruszania się po drogach publicznych.
źródło: ae
[Można by dodać jeszcze jeden wąski, ale wysoki, umieszczony z tyłu za siedzeniem i obracalny solarny panel, by można było w 100% naładować akumulator. – red.]

gienek333 - Sob 12 Lip, 2014

Umieszczenie panela jest bez sensu, bo one nie lubią cieni (ogniwa są łączone szeregowo i jak jedno jest zacienione to pozostałe go podgrzewają).
Anonymous - Sob 12 Lip, 2014

Rozwiązanie bez sensu a cena jeszcze lepsza ;) Około 5.000 zł za hulajnogę na żelach o zasięgu 30 km? Byle jaki rower elektryczny można kupić za 1/3 tej ceny. A panele tej wielkości za jakieś 150, 200 zł.
To już lepiej dać ten panel z tyłu, na jakimś słupku tak, by był poziomo nad głową kierowcy. W tej proponowanej lokalizacji, jadąc pod słońce, zasłonisz go całkowicie plecami.
A to pod nogami, to chyba wymyślił zupełny laik w znajomości zasady działania paneli słonecznych.

Redaktor1966 - Sob 12 Lip, 2014

Właśnie! Dlatego zaproponowałem firmie umieszczenie panelu z tyłu i z możliwością regulacji kąta jego ustawienia (ale rzeczywiście przy jeździe pod słońce będzie w cieniu). Chyba najlepsza lokalizacja to jako daszek.

http://suntrack.pl/bateri...neczny-30w.html
Moc ogniwa 20W/12V > prąd 1,14A > poj. akum. 18Ah > czas ładowania 15h.

http://suntrack.pl/panele...tyczny-30w.html
Panel fotoelektryczny elastyczny 12V/30W 350 zł (x 3 = 36V)
rozmiar (w mm) 540 x 390 x 3 waga 0,5 kg

WojtekErnest - Sob 12 Lip, 2014

Moze on dziala w Kaliforni gdy stoi na dworzu i czasem nim ktos pojedzie ....
Redaktor1966 - Sob 12 Lip, 2014

http://biketrendy.pl/slon...ower-sloneczny/ | 20.03.2014
ROWER SŁONECZNY

Rower Ele Solar może być napędzany siłą mięśni, wspomagany elektrycznie za pomocą paneli słonecznych lub ograniczyć się wyłącznie do tego ostatniego źródła energii. Produkcja ma podobno ruszyć za rok.
Można zastanawiać się co to jest, bardziej pewnie e-bike niż zwykły rower, ale za to z pewnością całkowicie ekologiczny. Wspomaganie ludzkich mięśni odbywa się bowiem wyłącznie za pomocą energii pozyskanej ze słońca, a przetworzonej w elektryczną za pomocą paneli słonecznych zamontowanych w kołach. Zajmują one większą część powierzchni koła i są ruchome w zakresie 30 stopni, by jak najlepiej ustawić się w stosunku do padających promieni słońca. Panele pozwalają na ładowanie baterii zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju.

Anonymous - Sob 12 Lip, 2014

I znów ten sam błąd. Podczas jazdy pod, albo ze słońcem zero ładowania.
Boczne mocowanie paneli nadaje się tylko w stacjonarnych urządzeniach, na ścianach skierowanych w kierunku południowym. W pojazdach pozostaje tylko poziome mocowanie paneli na dachach, lub holowanych platformach.
Biorąc pod uwagę, że jeździmy w różnych warunkach (lasy, zachmurzenie, blokowiska) gdzie pada cień, panele tej wielkości, to tylko kwiatek do kożucha. Ja mam panele nieco ponad 3 metry kwadratowe i rewelacji nie ma, a ty chcesz z takich maleństw napędzać rower? :D

Redaktor1966 - Sob 12 Lip, 2014

Producent ofertę skierował do tych, którzy dojeżdżają do szkoły, pracy, a następnie rower stoi wiele godzin na słońcu.
Napisz coś o swoich doświadczeniach ("Ja mam panele nieco ponad 3 metry kwadratowe i rewelacji nie ma"). Np. czy przez cały dzień naładują akumulatory i o jakim napięciu i pojemności?

WojtekErnest - Sob 12 Lip, 2014

Panele umieszczone w kole najzwyczajniej pękna z powodu ruchu oraz odbicia kamieni lub naturalnych otarc.
Takie pomysły nie powstają w głowach techników lecz młodocianych "dizajnerow".
Efekt latwy do przewidzenia pod warunkiem ze znajdzie sie ekstrawagancki naiwny...

tas - Sob 12 Lip, 2014

Takich projektów jest masa. Powstają tylko po to, by utrzymać firmę przez rok czy dwa, wypełnić biznes plan, zgarnąć dotacją na rozwój i zniknąć z kasą. To czy to ktoś kupi czy nie jest bez znaczenia :)
Anonymous - Sob 12 Lip, 2014

Wszystko jest opisane w temacie SOLAR POWER.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group