To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - 26 27.5 czy 29?
toft - Sob 12 Lis, 2016 Temat postu: 26 27.5 czy 29? Hejka.
Pytanie na jakich kołach jeździcie (zapewne hubowcy w większości mają 26 lub 28?)?
Zastanawiam się nad przejściem na większe koło ale w konstrukcji typu mid. DO tego ma to być rower ze wspomaganiem a nie odwrotnie. Czyli zamierzam dużo pedałować a z silnika korzystać okazjonalnie (większe podjazdy, ciężki teren lub potrzeba szybkiego pokonania krótkiego dystansu). Jednak nacisk chciałem położyć na rower.
Opinie na necie są różne. Ja jeździłem do tej pory w zasadzie tylko na 26 (pomijam jakieś okazjonalne przejażdźki na crossach). Przejście na 27.5 lub 29 to kwestia z tego co widzę około 400 złotych za koła no i amor przód od jakiś 300. Natomiast pamiętam że jak do fulla 26 którego miałem ze 12 lat temu dałem opony 26x2,35 to w moim odczuciu lepiej mi się jeździło. Rower jakby lepiej szedł:). Dodatkowe "ZA" za większym kołem - mam 188 i potrzebuję zwykle coś koło 20,5 - 21 cali ramę stąd większe koło poprostu lepiej wygląda...
Anonymous - Sob 12 Lis, 2016
Ja jeżdżę na 18 calowych i sobie chwalę
Poza tym prawie wszędzie mam 24 cale i też jest dobrze
toft - Sob 12 Lis, 2016
Zeltom Ty nie pedałujesz ( o ile wiem):). To jest nieco inna sytuacja:). Mi się rozchodzi o wrażeni z pedaołwania itd:).
Anonymous - Sob 12 Lis, 2016
Nie pedałuję, bo po to mam silnik w rowerze
Do chwilowego wspomagania, to można wozić ze sobą parasol i po rozłożeniu jechać z wiatrem
sannis - Sob 12 Lis, 2016
Ja na midzie 1680W (nb. którego dobrze znasz hehehe) jeździłem na 24 cale i to się sprawdza jedynie do przyspieszeń jakiś ekstremalnych podjazdów. Pomijając oczywiste problemy z doborem opon, bo jak już się znajdzie, to się nie mieszczą itd. to na mniejszych kołach wcale jakoś zwrotniejszy ani lżejszy rower nie jest, na zjazdach pewniej się czuję na większych. Przebudowuję elektryka na 26cale i jakieś plusowe opony na ile się zmieszczą + piasta Sturmey Archer. Jeżdżę teraz na analogowym fat bike'u 26x4.0 i takie koło jest po prostu niesamowite łyka dosłownie wszystko. Jeśli komuś przyświeca idea roweru z asystentem typu bafang, czyli "odczucie supermana", długie przeloty na wspomaganiu, dzielność terenowa, prędkości rowerowe to polecam elektryfikację fata. Lub np. 27.5 i plusowe opony. Jak coś to mogę podać namiary na stosunkowo tanie sety.
Na tym filmiku ciekawe porównanie dwóch elektrycznych Hibików SDuro: z 130/160 i oponami 2.8 i 3.0 oraz Fata z oponami 4.0 i 3.8
https://vimeo.com/162201108
P.S. Co tam teraz kombinujesz?
toft - Nie 13 Lis, 2016
no właśnie pod mida to wiem że 24 to nie tędy. Raczej myślałem w górę czyli 27,5 lub 29. Widelec i tak muszę jakiś kupić pozostałyby koła... A tu i tak chyba bym musiał kupić przednie nawet jakbym miał być na 26. Co prawda mam tylne no ale...
E nic nie kombinuję takiego tam lżejszego i cichszego mida próbuję złożyć. Chciałbym poprostu coraz więcej jeżdzić rowerowo. Hub jest dobry na doloty do pracy no le właśnie wycieczkowo to już jest jednak minus, te wszystkie ramy, puszki, moto koła i silniki dd... Jak pedałujesz to niestety czuć...
Anonymous - Nie 13 Lis, 2016
toft napisał/a: | ...Chciałbym poprostu coraz więcej jeżdzić rowerowo... |
No to po kiego ci silnik?
sannis - Nie 13 Lis, 2016
toft napisał/a: | no właśnie pod mida to wiem że 24 to nie tędy. Raczej myślałem w górę czyli 27,5 lub 29. Widelec i tak muszę jakiś kupić pozostałyby koła... A tu i tak chyba bym musiał kupić przednie nawet jakbym miał być na 26. Co prawda mam tylne no ale... |
No naczytałem się na Endlesie jakie koło 24 daje plusy, zalukałem różne "bandit style" i w ostatnim momencie wymieniłem koła na 24". Niby kiedyś jeździli na takich w DH i w trialu i dawali radę. Mi nie pasują.
Zawsze można zostawić to koło 26 na tył a dać na przód 27,5 różnica nawet nie będzie rzucać się w oczy. A może mieć to pewne plusy.
toft napisał/a: | E nic nie kombinuję takiego tam lżejszego i cichszego mida próbuję złożyć. Chciałbym poprostu coraz więcej jeżdzić rowerowo. Hub jest dobry na doloty do pracy no le właśnie wycieczkowo to już jest jednak minus, te wszystkie ramy, puszki, moto koła i silniki dd... Jak pedałujesz to niestety czuć... |
Aaa dopiero teraz zobaczyłem Twój temat z sierpnia. No ja tez wyleczyłem się z ekwiwalentu motocykla i to w dodatku wolnego i drogiego motocykla. Odkąd zobaczyłem w Górach Sowich rodzinkę na Haibaikach, to wiedziałem już dlaczego cały biznes rowerowy idzie w tę właśnie stronę zaś na Endlesie obecnie większość przeróbek to Bafangi.
Teraz chcę zmienić sterownik pod PAS, display PAS i inną manetkę. Niby pod tego co jest mozna podłączyć PAS ale chyba nie ma sterowania stopniowaniem wspomagania. Ten silniczek Cyclone jest na prawdę stosunkowo lekki i ma potencjał. Wyciszony ogólnie daje radę.
Yin - Nie 13 Lis, 2016
Kupiłem 29er'a ( http://www.bikestats.pl/r...6873_18644.html )
jakieś 3 lata temu jeżdżę nim treningowo 100% rowerowo, wcześniej miałem crossa na 28" i to on mnie przekonał do 28" - wystarczył jeden wypad na jurę Wjeżdżałem tam gdzie ludzie prowadzili 26" i jechałem tam gdzie sam myślałem że się nie da . Z minusów - średnie prędkości na 29" mam sporo mniejsze niż na 26" nawet po zmianie opon bardziej pod szosę. Ale na 26" miałem:
1: lżejsze i lepsze koła
2: bardziej pochyloną pozycję
3: lepszą formę i zdrowsze kolana
Generalnie jak masz brać nowy rower pod mida to idz w fata. Nawet takiego z marketu: ramę możesz pociąć do przeróbki bez żalu a i tak wyjdzie taniej niż samemu składać koła Do tego szeroki support w fatach daje więcej miejsca pod mida. Sam kurcze na takiego choruję
sannis - Nie 13 Lis, 2016
Yin napisał/a: | Generalnie jak masz brać nowy rower pod mida to idz w fata. Nawet takiego z marketu: ramę możesz pociąć do przeróbki bez żalu a i tak wyjdzie taniej niż samemu składać koła Do tego szeroki support w fatach daje więcej miejsca pod mida. Sam kurcze na takiego choruję |
Jak by co mogę podać namiary na tanie sety do fata rama+ koła+opony.
tas - Pon 14 Lis, 2016
Ja zrobiłem tego mojego zółtego customa na obręczach 80mm i generalnie jestem zachwycony trakcją, chyba już zostanę na zawsze przywiązany na takie koła. Ale uważam, że do elektryka w teren więcej jak 26" to źle. Idealne połaczenie to 24" 80mm + opona 3-4".
Chodzi o to, że taki rower to jest katastrofalnie mało zwrotny. Nie jestem w stanie jechać za kimś, kto ma 24"/19" moto 2 zakręty ciaśniejsze i jestem 5m stratny, trzeba nadrabiac na prostych i lipa.
Ale mistrzem prostej to za to jestem ja, 60km/h w dół po kamieniach i się sunie jak po asfalcie
sannis - Pon 14 Lis, 2016
Ja mogę opisać wrażenia dotyczące tego co powyżej i jazdy analogowej. Wyobrażenie zwrotności miałem takie, że będzie skręcał jak autobus. Tymczasem na łączce kręcę kółka o promieniu ca. 1,5, czyli wiele węziej niż na 24cale. Ale to pewnie przez długość i setup mostka. Co do zjazdów to cały czas się uczę, bo jest zupełnie inaczej, niektórzy twierdzą że nieprzewidywalnie, a mnie się wydaje, że bardziej motocyklowo. Stąd stosuję przeciw skręty i wtenczas rower jest bardzo zwrotny. Kwestia wyczucia.
Yin - Pon 14 Lis, 2016
sannis napisał/a: |
Jak by co mogę podać namiary na tanie sety do fata rama+ koła+opony.
|
Podaj, chętnie zerknę
sannis - Pon 14 Lis, 2016
Yin napisał/a: | sannis napisał/a: |
Jak by co mogę podać namiary na tanie sety do fata rama+ koła+opony.
|
Podaj, chętnie zerknę |
Poszedł Priv.
toft - Pon 14 Lis, 2016
Dzięki za wypowiedzi:)
Po przeanalizowaniu "ich: oraz swoich potrzeb konkluzja: szukam jak najniższych oporów toczenia przy względnym komforcie:).Z tego powodu faty raczej odpadają...:( choć wizualnie lubie:). Zostaje amortyzowany niner lub któraś mniejsza wersja zależnie od budżetu...
|
|
|