To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Rower elektryczny- problem
Bartek1975 - Śro 23 Lis, 2016 Temat postu: Rower elektryczny- problem Złożyłem rower elektryczny jakiś czas temu.
Zrobiłem nim 3500km z drobnymi naprawami ale dziś mam większy chyba problem.
Kiedy kręcę manetką silnik zaczyna pracować oddając jakby odgłos warczenia i po kilku sekundach kończy pracę. Znów kręcę manetką i to samo.
Poprostu uruchomienie manetki powoduje rozpoczęcie kręcenia silnika warcząc i się wyłącza.
Od czasu do czasu w ogóle nie załapuje.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim.
Dzięki.
W załączeniu zdjęcie silnika- 1000W 48V, bezszczotkowy
tas - Śro 23 Lis, 2016
Prawdopodobnie jest problem ze sterownikiem (wysiadła jedna faza?), 2 proste diagnozy powinny naświetlić sprawę.
Diagnoza silnika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Diagnoza sterownika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/
Bartek1975 - Czw 13 Kwi, 2017
Po długim czasie (po zimie) nadszedł czas aby go naprawić.
Spóźnione dzięki za powyższelinki.
Potestowałem go i:
1. Czujniki Halla:
Dwa się ruszają od 0 do ok 3,5V (czasem stają na 5V po zatrzymaniu koła)
Jeden cały czas na 5V
2. Zasilanie z kontrolera do silnika (trzy kable- zielony, niebieski i żółty)
- Bez manetki jest 0V pomiędzy wszystkimi kabelkami
- Po obrocie manetki na maksa z podłączonym silnikiem pojawia się dosłownie przez 1s pomiędzy wszystkimi (poszczególnymi dwoma) dziwne małe napięcie ok. 1-1,5V, silnik głośno zaczyna warczeć/pracować i się zatrzymuje, a napięcie spada do zera między kablami.
- Po obrocie manetki na maksa ale bez podłączonego silnika do kabli zasilających kontrolera pojawia się pomiędzy zielonym i niebieskim 10V, a pomiędzy każdym z nich i żóltym jest 0V.
3. Manetka
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V
Tak mi wyszło w teście, może coś błędnie pomierzyłem jeśli nie ma w tym logiki ale macie jakieś pomysły (?) bo już nie wiem co może być popsute.
Z góry bardzo dziekuję.
Pozdrawiam
pastek5 - Czw 13 Kwi, 2017
Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.
Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne...
Bartek1975 - Czw 13 Kwi, 2017
pastek5 napisał/a: | Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.
Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne... |
Dzięki, tak też myślałem ale martwią mnie dziwne pozostałe pomiary (oprócz halli) czy myślisz, że są ok (np. napięcia na manetce i na zasilaniu do silnika)?
pastek5 - Czw 13 Kwi, 2017
hmmm co to masz za sterownik ? -
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017
48V na 1000W. Nie wiem co jeszcze podać, zwykły bez jakiś cudów sterowniczek.
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017
Jakie napięcie manetki masz na zielonym w skrajnych położeniach manetki?
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017
Manetka w spoczynku
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V
Manetka na maksa.
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-0,78V
- pomiędzy zielonym a czarnym-3,58V
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017
Manetka sprawna
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017
Dzięki
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017
Za to niepokoi mnie trochę to napięcie zasilania. Typowo manetka zasilana powinna być z 5V i dawać na suwaku napięcie od około 1V do 4,2V, Chyba, że ten walnięty hallotron zbija napięcie 5V, bo to jest to samo napięcie. Odepnij hallotrony silnika i pomierz te 5V ponownie.
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017
Manetka była mierzona bez podłączonego silnika i z podłączonym i pokazywała to samo.
Mnie też zastanawia też to dziwne napięcie z kontrolera 10V bez podłączonego silnika i ten skok z podłączonym (jak opisałem wyżej).
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017
Nie mam pojęcia. Może to stan startowy kontrolera. Powoduje drgnięcie koła i załapanie pozycji przez hallotrony. Albo kontroler jest walnięty.
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017
Ok, dzięki czyli może to być i silnik i kontroler.
|
|
|