To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Rower elektryczny- problem

Bartek1975 - Śro 23 Lis, 2016
Temat postu: Rower elektryczny- problem
Złożyłem rower elektryczny jakiś czas temu.
Zrobiłem nim 3500km z drobnymi naprawami ale dziś mam większy chyba problem.

Kiedy kręcę manetką silnik zaczyna pracować oddając jakby odgłos warczenia i po kilku sekundach kończy pracę. Znów kręcę manetką i to samo.
Poprostu uruchomienie manetki powoduje rozpoczęcie kręcenia silnika warcząc i się wyłącza.
Od czasu do czasu w ogóle nie załapuje.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim.
Dzięki.

W załączeniu zdjęcie silnika- 1000W 48V, bezszczotkowy

tas - Śro 23 Lis, 2016

Prawdopodobnie jest problem ze sterownikiem (wysiadła jedna faza?), 2 proste diagnozy powinny naświetlić sprawę.
Diagnoza silnika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
Diagnoza sterownika: http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/

Bartek1975 - Czw 13 Kwi, 2017

Po długim czasie (po zimie) nadszedł czas aby go naprawić.
Spóźnione dzięki za powyższelinki.
Potestowałem go i:
1. Czujniki Halla:
Dwa się ruszają od 0 do ok 3,5V (czasem stają na 5V po zatrzymaniu koła)
Jeden cały czas na 5V

2. Zasilanie z kontrolera do silnika (trzy kable- zielony, niebieski i żółty)
- Bez manetki jest 0V pomiędzy wszystkimi kabelkami
- Po obrocie manetki na maksa z podłączonym silnikiem pojawia się dosłownie przez 1s pomiędzy wszystkimi (poszczególnymi dwoma) dziwne małe napięcie ok. 1-1,5V, silnik głośno zaczyna warczeć/pracować i się zatrzymuje, a napięcie spada do zera między kablami.
- Po obrocie manetki na maksa ale bez podłączonego silnika do kabli zasilających kontrolera pojawia się pomiędzy zielonym i niebieskim 10V, a pomiędzy każdym z nich i żóltym jest 0V.

3. Manetka
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V

Tak mi wyszło w teście, może coś błędnie pomierzyłem jeśli nie ma w tym logiki ale macie jakieś pomysły (?) bo już nie wiem co może być popsute.

Z góry bardzo dziekuję.

Pozdrawiam

pastek5 - Czw 13 Kwi, 2017

Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.

Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne...

Bartek1975 - Czw 13 Kwi, 2017

pastek5 napisał/a:
Jeśli cały czas masz 5 V na jednym z czujników nawet jeśli przekręcisz kołem i cały czas ta wartość napięcia jest taka to masz uszkodzony ten czujniczek - musisz go wymienić (najlepiej komplet)- prawdopodobnie na 95% jest to przyczyna takiego zachowania silnika.

Czujniku muszą być osadzone pewnie ( na kropelce) nie mogą drgać i być luźne...


Dzięki, tak też myślałem ale martwią mnie dziwne pozostałe pomiary (oprócz halli) czy myślisz, że są ok (np. napięcia na manetce i na zasilaniu do silnika)?

pastek5 - Czw 13 Kwi, 2017

hmmm co to masz za sterownik ? -
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

48V na 1000W. Nie wiem co jeszcze podać, zwykły bez jakiś cudów sterowniczek.
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Jakie napięcie manetki masz na zielonym w skrajnych położeniach manetki?
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Manetka w spoczynku
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V

Manetka na maksa.
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-0,78V
- pomiędzy zielonym a czarnym-3,58V

Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Manetka sprawna ;)
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Dzięki :)
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Za to niepokoi mnie trochę to napięcie zasilania. Typowo manetka zasilana powinna być z 5V i dawać na suwaku napięcie od około 1V do 4,2V, Chyba, że ten walnięty hallotron zbija napięcie 5V, bo to jest to samo napięcie. Odepnij hallotrony silnika i pomierz te 5V ponownie.
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Manetka była mierzona bez podłączonego silnika i z podłączonym i pokazywała to samo.
Mnie też zastanawia też to dziwne napięcie z kontrolera 10V bez podłączonego silnika i ten skok z podłączonym (jak opisałem wyżej).

Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Nie mam pojęcia. Może to stan startowy kontrolera. Powoduje drgnięcie koła i załapanie pozycji przez hallotrony. Albo kontroler jest walnięty.
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Ok, dzięki czyli może to być i silnik i kontroler.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group