To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - E-Bike Łydek
lydkamen - Wto 29 Lis, 2016 Temat postu: E-Bike Łydek Projekt powstał w około 3 miesiące z przerwami na dostarczanie części. Zbudowany na bazie mojego 12 letniego zimowego roweru. V max 63km/h -wystarczająco. Zasięg ok 80km zależny od stylu jazdy. Waga ok 34 kg.
Wyposażenie:
1) silnik Mxus 16x4
2) sterownik Sabvoton 72080
3) BMS 80A/10A 20S
4) zasilanie pakiety Turnighy LIPO 4S 5000MAh w konfiguracji 16S3P (300A ciągłego prądu)
5) Watomierz LCD V02
6) Bocznik Lumela 60mV 100A -przemysłowy
7) oświetlenie 7x tzw "CREE"+ płynna regulacja mocy od 0 do 100%
8 ) ładowarka 16s 3,5A.
Dziękuję za pomoc koledze TAS i koledze Michałowi 214 za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Bardzo dużo dowiedziałem się z blogu http://ebike.nexun.pl/. Praktycznie jest tam wszystko opisane. Sprzęt ma się dobrze. Zrobiłem nim ok 150 Km. Jeździłem też na zasilaniu 20S, ale to już zabójstwo w mieście. Ma niesamowite przyspieszenie. Raz przyszarżowałem w trakcie ruszania to rower wystrzelił ze mną jak z procy , co zakończyło się brakiem kontroli i bolesnym upadkiem (A startuję w wyścigach rowerowych już 22 lata). Projekt pomógł zapoznać się z tematyką e-rowerów i poszerzyć wiedzę z zakresu sterowania , bo na codzień jestem automatykiem .
Wszelkie sugestię mile wskazane.
radasss - Wto 29 Lis, 2016
Bardzo udana konstrukcja. Klejenie wewnątrz skrzynki na czerwono to jakiś super specyfik, bo mi się nigdy nie udało niczym trwale pokleić ? Pantograf pod siodełkiem jak się spisuje na przypadkowych dziurach ?
Dlugas - Wto 29 Lis, 2016
Fajna technicznie konstrukcja. Widać po wielu rzeczach że masz zboczenie zawodowe Ale to dobrze. Przemysłowe rozwiązania są bardzo dobre ale wielu ludków nie wie o istnieniu często istotnych udogodnień i męczą się na piechotę.
lydkamen - Śro 30 Lis, 2016
radasss napisał/a: | Bardzo udana konstrukcja. Klejenie wewnątrz skrzynki na czerwono to jakiś super specyfik, bo mi się nigdy nie udało niczym trwale pokleić ? Pantograf pod siodełkiem jak się spisuje na przypadkowych dziurach ? |
Zanim znalazłem dobry sposób na klejenie wypróbowałem parę patentów i jedynie klejenie na czerwony silikon (temperaturowy)przyniosło rezultaty. Wiązanie jest elastyczne, dlatego się nie odkleja. Działające siły są poprzeczne, dlatego może sporo wytrzymać. Powierzchnie oczywiście należy zmatowić i odtłuścić przed sklejeniem silikonem. Ważna jest też duża powierzchnia klejenia. Może także posłużyć czarny uszczelniacz olejoodporny loctite, ale nie miałem takiego i nie chciało mi się całej tuby kupować.
Co do pantografu to jest namiastka zawieszenia pełnego, ale na tej ramie tylko to mogłem osiągnąć. Ten pantograf jako jedyny na runku jest w miarę czuły i niezawodny(nie wyrabia się). Model to SR SUNTOUR NCX. Poprawione względem poprzednika.Rock Schock jest czulszy i lżejszy ,ale szybko łapie luzy i jest 2x droższy. Przetestowałem sporo. W bardzo trudny teren się nie nadaję , ale lepsze to niż nic. Mam 2 rower pełny na fulu to co innego, ale tam bym nie zmieścił wszystkiego w trójkącie ramy. Ta rama to tylko 18 cali.Sterownik powędrował pod ramę osłonięty osłoną z kwasówki (wykonaną z 1 kawałka blachy) i pokryty folią 3D carbo 3M (jedynie ona spełniła moje oczekiwania). W załączniku wykonana własnoręcznie osłona.
Projekt powstał tak, aby było można wszystko rozłożyć w skrzynce bez użycia narzędzi (np jak się coś popsuje w polu)
lydkamen - Śro 30 Lis, 2016
Dlugas napisał/a: | Fajna technicznie konstrukcja. Widać po wielu rzeczach że masz zboczenie zawodowe Ale to dobrze. Przemysłowe rozwiązania są bardzo dobre ale wielu ludków nie wie o istnieniu często istotnych udogodnień i męczą się na piechotę. |
Zapewne chodzi o dławiki i osłonę kabli taśmą Tesy? Bocznik? Końcówki oczkowe i osłony końcówek ?Klejenie gwintów?
Dlugas - Śro 30 Lis, 2016
Głównie dławiki, końcówki oczkowe w tej dziedzinie rowerowej są obowiązkowe:)
Jak się napatrzysz godzinami w szafy sterownicze to później wszędzie tak robisz
Passat_EQ - Czw 01 Gru, 2016
Gdzie te dławiki widzicie, bo nie moge znaleźc
bloodyopel - Czw 01 Gru, 2016
Passat_EQ, też wolę dławnicę, ale jednak dławik również występuje:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepust_kablowy
Passat_EQ - Czw 01 Gru, 2016
Ja patrze przez zboczenie elektroniczne i w sumie, tak miedzy Bogiem a prawdą to duży dławik na zasilaniu sterownika nie jest głupim pomysłem. Kondensatory spoko, ale dławik działa podobnie.
Nalezałoby zerknac oscyloskopem w jaki sposob sterownik traktuje baterie przy ostrym obciązeniu.
maniekrox - Czw 01 Gru, 2016
Sterowniki mają kondensatory na wejsciu;)
Passat_EQ - Czw 01 Gru, 2016
maniekrox napisał/a: | Sterowniki mają kondensatory na wejsciu;) |
Dlatego napisałem, ze kondensatory spoko
Inna sprawa, ze przy impulsowej pracy sterownika kondensatory powinny byc niskoimpedancyjne (LOW ESR), a nie jestem pewien czy np.w sabvatonie takie są, bo w moim chinolu nie ma.
|
|
|