To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Sprzedam, oddam - Pakiety w obudowie LiFePO4 z wszystkimi zabezp.
Redaktor1966 - Sob 03 Gru, 2016
A co sądzicie o tej ofercie?
Bateria, akumulator 48v 28ah LiFePO4 40A
Cena: 1 800,00 PLN
Baterie wyposażone w gniazdo diagnostyczne umożliwiające odczyt wartości poszczególnych celi. Ładowarka w cenie.
wysokość 32,5 cm
szerokość 22,5 cm
grubość 4,5 cm
7kg
ravkill - Sob 03 Gru, 2016
Ja tam bym zaryzykował. O ile było by dostępne. Z 2giej strony, gotowiec, w innej skrzyneczce, z ładowareczką (gorszą), od forumowego producenta baterii, wychodzi jakieś 20% drożej (na sprawdzonych ogniwach 18650...).
atomek1000 - Sob 03 Gru, 2016
Te baterie były z rok temu na allegro chyba nawet taniej.
tas - Sob 03 Gru, 2016
Kiedyś były na allegro, paru użytkowników prawie dostało załamania nerwowego przez ten akumulator, jeden aku nawet wpadł mi na serwis na próbę uruchomienia (nieudanej).
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=66374
ravkill - Sob 03 Gru, 2016
No i dzięki za info. Trzeba sobie odpuścić.
Redaktor1966 - Nie 04 Gru, 2016
Robi się oraz ciekawiej...
Tylko nie mówcie, że ten akumulator razi prądem, albo wybucha od wstrząsów, czy w ogóle nie działa?
Bateria do roweru litowo-jonowa 12 Ah 48 V
1 800,00 zł
Na ramę. W zestawie ładowarka i uchwyt montażowy i 2 kluczyki do zamykania baterii.
Sklep jest akurat w Warszawie, to bym podjechał i przymierzył (no chyba, że to jest kolejny "niewybuch"...).
atomek1000 - Nie 04 Gru, 2016
Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe.
Redaktor1966 - Nie 04 Gru, 2016
atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)?
borsuk - Nie 04 Gru, 2016
Redaktor1966 napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)? |
Moim zdaniem nie warto inwestować w takie ogniwa. Złożyłem z nich baterię 3 lata temu i byłem mocno rozczarowany - spora rezystancja wewnętrzna, szybki spadek pojemności. Lepiej ściągnąć obudowę baterii z Chin i zastosować np. Sanyo NCR18650GA.
Redaktor1966 - Nie 04 Gru, 2016
borsuk napisał/a: | Redaktor1966 napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Pierwsza zbieżność to pojemność bo w tej obudowie mieści się 65 ogniw czyli konfiguracja 13s5p a z ogniw 22F wtedy wyjdzie pojemność 11Ah.
Ogniwa są w porządku ale już dość leciwe. |
Jaki będzie koszt wymiany na coś porządnego (po, pewnie, około 2-ch latach użytkowania tej zawartości)? |
Moim zdaniem nie warto inwestować w takie ogniwa. Złożyłem z nich baterię 3 lata temu i byłem mocno rozczarowany - spora rezystancja wewnętrzna, szybki spadek pojemności. Lepiej ściągnąć obudowę baterii z Chin i zastosować np. Sanyo NCR18650GA. |
W takim razie ilu jest chętnych na taką obudowę?
Kto by sprowadził takie obudowy?
Kto zamontowałby w nich i za ile porządne ogniwa?
Gotowe obudowy do baterii Li-Ion
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5631
Rower elektryczny ze wspomaganiem do turystyki górskiej
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83552#83552
http://www.lifepo4.in
Dlugas - Nie 04 Gru, 2016
Uważam że spora cześć forumowiczów nie byłaby zainteresowana taką obudową. W wielu przypadkach kształt ramy decyduje o wszystkim. Szczególnie jeśli chodzi o ukrycie wszystkich przewodów których jest raczej nie mało. Taka obudowa o której piszesz jest dobra dla seryjnego produkowanego roweru dostępnego dla przeciętnego Kowalskiego gdzie litera prawa dyktuje parametry napięcia,prędkości i silnika, gdzie pojazd nie rozwija zawrotnych prędkości dzięki czemu nie zużywa zbyt dużo energii której i tak nie ma zbyt dużo w baterii bidonowej. Ta druga część forumowiczów dla których osiągi to nie wszystko może być zainteresowana
Myślę że jeśli badasz rynek i sprawdzasz co jest na "topie" - to już powinieneś wiedzieć co jest superchodliwe - zresztą już o tym napisałeś, trzeba jeszcze doprecyzować jeśli chodzi o markę która to jest niezwykle istotna, jak również cena.
arek_arecki - Nie 04 Gru, 2016
obudowa dobra przy zastosowaniu silników Golden Motor, np: magic pie5 z wbudowanym sterownikiem, smart pie, itd
przy konstrukcjach z naszego forum
w wielu przypadkach nie przydatna
ps
uważam że poziom naszego forum jest jednym z najlepszych na świecie a konstrukcje które powstają niczym nie odstają np: od endless
sunman - Pon 05 Gru, 2016
co do firmy ktor pierwsze podales , jest to bteria ktora dozywa max 4 lat (mowie o totalnym padnieciu nie zmniejszeniu pojemnosci) w zaleznosci jak trafisz bms odtnie baterie na 85% deklarowanej pojemnosci lub 66%.
ladowarka jest totalna proscizna nawet plastik w niej jest z drugiego sortu. Sa tanie ciezkie toporne , ale do 1 C , rozladowania daja rade.
Ich produkty to tania alternatywa , gdzie za cena idzie ich jakosc. A z tym chinczykiem to jak sie dogadasz to bedzie dobrze jednemu gosciowi wyslal baterie 3 miesiace , a mi BMS wcale nie doslal , ktory notabene sie usmazyl.
Redaktor1966 - Pon 05 Gru, 2016
Więc jako podsumowanie będzie powtórzenie wcześniejszego wniosku, że najlepiej zdać się na fachowca; zastosować porządne ogniwa; wydać trochę więcej na początku, ale wyjdzie to dużo taniej.
I musimy się jeszcze trochę przemęczyć, zanim nastąpi przełom (a może rewolucja) w zasilaniu pojazdów elektrycznych.
Dziękuję konstruktywnym uczestnikom za merytoryczny udział w temacie. Relaksująca nagroda
|
|
|