To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Imprezy, zloty, wystawy - zlot ev 2017

tkoko - Wto 20 Cze, 2017

Są kontrolery które obniżają prąd przy zbliżaniu się do minimalnego napięcia baterii, wówczas BMS nie odetnie baterii, gdyż napięcie nie spada poniżej granicznej wartości. Spada jedynie prąd/moc na silnik.

Przykład sterownika z Magmy o podobnym działaniu gdzie napięcie było cały czas powyżej odcięcia BMS'a.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6098&postdays=0&postorder=asc&start=60

tas - Wto 20 Cze, 2017

Są też BMSy odcinające przy 2.5V/ogniwo, co przy 10s daje 25V pod obciążeniem i np 30 bez obciążenia.
Anonymous - Śro 21 Cze, 2017

Czyli się nie przejmować? Tak ma być? No OK, tylko dlaczego ten duży akumulator wyłączył się wcześniej, zanim zapaliła się żółta dioda? To mi nie daje spokoju. Możliwe, że jeden segment jest o mniejszej wydajności i siadł dużo wcześniej przed innymi? Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę.
Przemek - Śro 21 Cze, 2017

możesz zamontować buzerek 8s kosztuje to z 10zł cudów za tę pieniądze nie kupisz ale w przybliżeniu widzisz wszystko na żywo
Anonymous - Śro 21 Cze, 2017

Ja mam 10s. Może jest coś na 10s? Będzie też kiedyś 13s.
Przemek - Śro 21 Cze, 2017

jak wyprowadzisz sobie kostkę z sygnałami baterii to taki 8 s też da radę po prostu wpinasz od początku i widzisz pierwsze 8 s a potem możesz wpiąć go dalej o dwa pola i zobaczysz pozostałe 2 s trochę to upierdliwe ale za taką kasę warto chwilę podłubać, po 2-4 dniach obserwacji wszystko będziesz miał już jasne
WojtekErnest - Śro 21 Cze, 2017

zeeltom napisał/a:
Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę.

Michal214 z forum robi takie monitorki, po BT widac na telefonie,tablecie napiecie kazdego segmentu i inne parametry. A poza tym pozostawia zapis min i max napięcia kazdego segmentu.
Czyli w warunkach domowych widać od razu co się dzieje z aku podczas ładowania czy rozładowania albo małe pudełeczko wpinasz przed jazdą i w czasie jazdy czy jego zakończeniu wszystko wiadomo.
Bardzo przydatny 'gadzet' serwisowy.

tkoko - Śro 21 Cze, 2017

zeeltom napisał/a:
Czyli się nie przejmować? Tak ma być? No OK, tylko dlaczego ten duży akumulator wyłączył się wcześniej, zanim zapaliła się żółta dioda? To mi nie daje spokoju. Możliwe, że jeden segment jest o mniejszej wydajności i siadł dużo wcześniej przed innymi? Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę.


Myślę że Tas dał Ci sprawdzony pakiet więc raczej nie ma się czym przejmować.
Podał Ci również info że sekcja na której najszybciej narasta napięcie ma najmniejszą pojemność. Na rozładowanym (ustabilizowanym / po np. 1godz) akumulatorze pomierz napięcia "P". Następnie podłącz ładowarkę i sprawdź na której sekcji jest największy przyrost napięcia. Przerwij ładowanie i podłącz swoje "żarówki". W trakcie rozładowania sprawdzaj napięcia (najlepiej na każdej sekcji, ale możesz tylko tą wybraną). Jeżeli podejrzenie się potwierdzi, przy napięciu 2.5 -3.0V na "P" (zależy od konkretnego BMS'a, najczęściej jest 2.9-3V) BMS wyłączy żarówkę.

tas - Śro 21 Cze, 2017

Ale to chyba niejest problem z tym moim małym pakiecikiem tylko własnie z tym dużym, który się nagle odłącza?
Anonymous - Śro 21 Cze, 2017

Jeden problem z tym, który się rozłacza, a drugi z tym co się nie rozłącza. Co mam zrobić??
tas - Śro 21 Cze, 2017

No tak po prawdzie to ten mały zachowuje się tak jak powinien, 32V to za niskie napięcie odłączenia BMSa, dlatego działa dalej.
Ten duży, skoro wskaźnik ciągle pokazuje 100%, nawet, jeśli aku przejechał 100km to wiesz, może z tym wskaźnikiem jest coś nie tak :)

Anonymous - Śro 21 Cze, 2017

Ale to ten sam wskaźnik. W obu przypadkach. I rower ten sam :P
Kurde... w przypadku żeli wiedziałem co robić i czego szukać, a tu nikt nie chce pomóc :P
Tylko ogólne slogany. To który jest OK? Ten co się nie wyłącza i dioda EMPTY się zapala, czy ten, co się wyłącza przy świecącej ciągle diodzie FULL?
A wszyscy mówili, że żele są do bani :P
Raptem mam dwa lity i każdy zachowuje się inaczej w tym samym rowerze.
To co z tym robić?

Eryk1000 - Śro 21 Cze, 2017

Weź rozladuj ten mniejszy z monitorowaniem cel aby czasem na żadnej nie spadło napięcie poniżej 2.5V.Jezeli bms sprawny to odetnie zasilanie. Jest duża szansa że masz dwa różne bmsy jeden odcina przy 2.5V a drugi wyżej.
Anonymous - Śro 21 Cze, 2017

Nie mam wskaźnika do monitorowania cel 10s. Jak wspominałem wcześniej, po odcięciu zmierzyłem napięcia na dużym (36V z kawałkiem) i małym (31V z kawałkiem) to już sam nie wiem, o co chodzi.
To jest różnica 5V a to jest, według mnie, bardzo dużo.

WojtekErnest - Śro 21 Cze, 2017

zeeltom napisał/a:
Nie mam wskaźnika do monitorowania cel 10s. Jak wspominałem wcześniej, po odcięciu zmierzyłem napięcia na dużym (36V z kawałkiem) i małym (31V z kawałkiem) to już sam nie wiem, o co chodzi.
To jest różnica 5V a to jest, według mnie, bardzo dużo.

To jednak jest 10 segmentów i musisz pomierzyć każde z tych 10-ciu napięć.
Pomiar końcowego napięcia całości to tylko wstęp do diagnozy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group