To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Bafang BBS01 i BBS02 - programowanie

Dolce - Wto 04 Maj, 2021

A Ty korzystasz z manetki czy masz Assist 0 ustawiony na 0?
andypip - Śro 05 Maj, 2021

Teraz ustawiłem na 1, tak pod wpływem lektury poradnika. Ale zmienię to na 0. Wolę żeby 0 to było 0. Całkowicie bez napędu. Wyświetlacz pod prądem, czeka na naciśnięcie +. Lepiej dać na 1 stopień manipulatorem niż przez nieuwagę trącić manetkę i bum.
Mało do tej pory jeździłem na nowym silniku bo pogoda nie rozpieszcza. Nie chcę ustawień ogarniać jak nie mogę ich porządnie wypróbować. Zrobi się cieplej / w końcu/ to pojeżdżę i pobawię się w modowanie pod siebie. Co było dobre na 350w niekoniecznie sprawdza się przy 750.

Dolce - Śro 05 Maj, 2021

Czyli Assist 0 to po prostu jakby "bieg jałowy" po uruchomieniu systemu/załączeniu z wyświetlacza? Tuż po uruchomieniu systemu można ruszać manetką a silnik się nie uruchomi?
A czy w Assist 0 po zainicjowaniu pedałem, silnik zacznie pracować?
Czy po przełączeniu na kolejne Assist (1...9) manetka będzie już aktywna - nawet jeśli nie zainicjujemy pracy silnika pedałem?
Według mnie powinna być możliwość ustawienia takiej opcji, by po uruchomieniu systemu silnika w ogóle nie można było uruchomić - czy to manetką czy to pedałem. Dopiero na następnych "biegach" powinna być możliwość dołączania wspomagania silnikiem, jednak podczas startu tylko samym pedałem a manetka powinna być aktywowana dopiero, gdy rower ruszy. Taki start bez pedałowania to w przypadku roweru chyba trochę hardcor dla baterii i dla zestawu napędowego. Można ale po co przeciążać te podzespoły? W instrukcji było napisane, że ustawienie zbyt małego prądu może spowodować, że silnik nie ruszy czyli pracuje w pewnym sensie na zwarciu a ustawienie większego prądu, który będzie w stanie ruszyć masę ok. 100kg z miejsca nie ma sensu.
Jeśli znajdę czas to dzisiaj spróbuję podłączyć silnik (póki co poza rowerem) i przetestować działanie.

andypip - Śro 05 Maj, 2021

Nie chcę cię w bład wprowadzić bo po prostu nie pamiętam SKS :grin:
Stopień 0 przy zaprogramowaniu na 0/0 dezaktywuje napęd. I manetkę i czujnik pas. Tak mi się wydaje. Dlatego chcę to przywrócić.
na kolejnych stopniach działa wszystko, moc zależy od ustawienia. Myślę że ustawiają to na wartość 1 żeby tylko na manetce jeździć.
Trochę skrót myślowy zrobiłeś. Manetka jest super do ruszania, można też przez np. przejście dla pieszych przejechać stając na 1 pedale bokiem :lol: albo na 1 kierunkowej pod prąd. łatwo zeskoczyć jakby co :lol:
Prąd startowy możesz sobie ustawić m.in w zależności od wagi zestawu. Żeby nie szarpało ale żeby moc była - bez tego kopa w d.... . pisałem ci że bafang jest genialny bo wszystko możesz wyregulować "pod siebie" Daj sobie spokój z "jazdą" na sucho :lol: bez obciążenia. Nic to nie wniesie a jeszcze zwarcie zrobisz zanim rower zmontujesz :oops:
To tak jakbyć chciał wyregulować hamulce bez hamowania :lol:
Na wszystko przyjdzie czas i na jazdę poślubną też :wink:

avision - Śro 24 Maj, 2023

Witam wszystkich.
Podbijam temat bo potrzebuję pomocy w temacie programowania BBS02 B 36V 500W.
Trochę ogarnąłem sam i jest już dużo lepiej niż fabrycznie. Za to wyszły inne rzeczy. Jak przyspieszyć ruszanie z miejsca. Kombinowałem z parametrami Start Current , Slow Start i Startup Degree. Niewiele mi to zmienia. No chyba że ustawić większy prąd startowy.
Druga rzecz, to zauważyłem, że jak zaczynam zwalniać pedałowanie to silnik w pewnym momencie przestaje w ogóle wspomagać. Tak, jakby uznał, że już przestałem pedałować mimo, że ja nadal kręcę i jadę parę km/h. Czasem też jak staruję z dosyć niskiej prędkości długo myśli , żeby zacząć wspomagać. Potrafię pokręcić kilka obrotów korbą, zanim zacznie.
Które pozycje mają na to wpływ ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group