To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Sterownik nie reaguje na ruch manetką
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016 Temat postu: Sterownik nie reaguje na ruch manetką Cześć,
Dotarł do mnie widoczny na zdjęciu w załączniku sterownik BLDC i niestety mam problem z działaniem układu.
Przy zwartych przewodach "self learn" silnik działa normalnie i koło się kręci, natomiast sterownik kompletnie nie reaguje na podłączoną manetkę(zarówno w trybie self learn jak i przy rozłączonych przewodach).
Manetka wydaje się być sprawna, napięcie zmienia się w zakresie 0.85V-3.64V, zależnie od położenia(pomiar przy manetce odpiętej od sterownika).
Napięcia pomiędzy przewodami do których podłącza się manetkę:
żółty-czarny 4.85V
czerwony-czarny 4.65V
czerwony-żólty 0.03V
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?
Anonymous - Śro 14 Gru, 2016
Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania?
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016
zeeltom napisał/a: | Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania? |
Czerwone na zasilaniu złączone.
Podłączyłem kolejno przewody pomiędzy sterownikiem a manetką:
czerwony-czerwony czarny-czarny biały-żółty
Po podłączeniu napięcie między przewodem sygnałowym a czarnym wynosi 4.32 i nie zmienia się przy ruszaniu manetki.Jutro spróbuję kupić potencjometr liniowy, może tym sposobem się uda.
sirgregs - Śro 14 Gru, 2016
To nie jest problem manetki.
Napięcie od strony sterownika na wejściu manetki pomiędzy żółtym i czarnym (czarny to masa czy tam "-" jak zwał tak zwał, czerwony to +5V, żółty to sygnałowy) powinno być raczej zero a jest pełne napięcie. Coś ze sterownikiem jest nie teges.
Edit.
Albo raczej masz błąd w opisie znaczy na tych fotkach. Tak nie wygląda złącze manetki.
Złącze manetki to to opisane anti-thief. Podłącz tam i będzie działało (czarny, czerwony, zielony)
Anonymous - Śro 14 Gru, 2016
Napięcie na żółtym powinno się zmieniać przy kręceniu manetką. Jeśli jest pełne, to tak jak pisze kolega wyżej, coś jest uwalone w sterowniku.
Chyba, że w trybie samonauki podaje tam pełne napięcie symulujące manetkę na pełnym wychyleniu. Może trzeba poczekać, aż tryb samonauki skończy swoją pracę?
sirgregs - Śro 14 Gru, 2016
Patrz mój edit wyżej.
Anonymous - Śro 14 Gru, 2016
Fakt, a to opisane jako manetka, to może być PAS
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016
DZIAŁA
Chińczykowi się upiekło bo pewnie bym reklamował, w instrukcji też był błąd.Teraz poskładać to wszystko do kupy i można jeździć
Dzięki wielkie za pomoc.
sirgregs - Śro 14 Gru, 2016
No i super
To jest elegancki dwunapięciowy świeżutki sterownik jak widzę.
To się Panie nie psuje.
Dokładnie na sterowniku o takich parametrach jeżdżę teraz dahonem.
I on faktycznie ma dwa progi odcięcia w zależności jakim napięciem jest zasilany.
Będziesz zadowolony.
Anonymous - Śro 14 Gru, 2016
Możesz ich poinformować o błędzie, szkoda innych nieświadomych
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016
Napisałem już do sprzedającego.Jeśli chodzi o te progi minimalnego napięcia - rower będzie zasilany z pakietu 10S, czy przy naładowanej do pełna baterii sterownik nie będzie wariował?
Pełny pakiet to 42V, a napięcie odcięcia dla 48V to 41V
sirgregs - Śro 14 Gru, 2016
I to jest właśnie magiczne w tym sterowniku
Jeżeli jeździsz na 12s to odcięcie jest 41V
Jeżeli założysz w pełni naładowany 10s czyli 42V a poprzednio jeździłeś na 12s to prądu starcza Ci tylko do 41V i zaczyna sprzęt zwalniać aż do zatrzymania. I wtedy odpinasz aku na kilka sekund, podpinasz ponownie i jeździsz do 31V.
Kolejnym razem jak podepniesz 10s to już sterownik pamięta odcięcie 31V nawet jak by był tydzień bez napięcia
Genialne.
Jak będziesz chciał pojeździć na 12s to automatycznie przełącza się na odcięcie 41V.
Naprawdę super sprawa.
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016
Czyli warto było dopłacić te 2 dolary
Dzięki za odpowiedź
sirgregs - Czw 15 Gru, 2016
Tylko trzeba pamiętać o tym że jeżeli np pakiet 12s rozładujesz do poziomu 41V i odepniesz aku i podepniesz jeszcze raz to będzie działało znowu aż do 31V ...
Trzeba być po prostu świadomym jak to działa i co się robi.
Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s.
jszk - Pią 16 Gru, 2016
sirgregs napisał/a: | Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s. |
GT500 dwunapieciowy przejeździł u mnie cały sezon na 14S i ma sie dobrze. Śmiem twierdzić, że na 15S też by mu nic nie było.
|
|
|