To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterownik nie reaguje na ruch manetką

Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016
Temat postu: Sterownik nie reaguje na ruch manetką
Cześć,
Dotarł do mnie widoczny na zdjęciu w załączniku sterownik BLDC i niestety mam problem z działaniem układu.
Przy zwartych przewodach "self learn" silnik działa normalnie i koło się kręci, natomiast sterownik kompletnie nie reaguje na podłączoną manetkę(zarówno w trybie self learn jak i przy rozłączonych przewodach).
Manetka wydaje się być sprawna, napięcie zmienia się w zakresie 0.85V-3.64V, zależnie od położenia(pomiar przy manetce odpiętej od sterownika).
Napięcia pomiędzy przewodami do których podłącza się manetkę:
żółty-czarny 4.85V
czerwony-czarny 4.65V
czerwony-żólty 0.03V
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?


Anonymous - Śro 14 Gru, 2016

Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania?

Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016

zeeltom napisał/a:
Czy manetka jest na pewno dobrze połączona ze sterownikiem? Sprawdź napięcie na żółtym w stosunku do czarnego, przy włączonej manetce podczas przekręcania manetki.
Rozumiem, że masz spięte czerwone przewody na wtyczce zasilania?

Czerwone na zasilaniu złączone.
Podłączyłem kolejno przewody pomiędzy sterownikiem a manetką:
czerwony-czerwony czarny-czarny biały-żółty
Po podłączeniu napięcie między przewodem sygnałowym a czarnym wynosi 4.32 i nie zmienia się przy ruszaniu manetki.Jutro spróbuję kupić potencjometr liniowy, może tym sposobem się uda.

sirgregs - Śro 14 Gru, 2016

To nie jest problem manetki.
Napięcie od strony sterownika na wejściu manetki pomiędzy żółtym i czarnym (czarny to masa czy tam "-" jak zwał tak zwał, czerwony to +5V, żółty to sygnałowy) powinno być raczej zero a jest pełne napięcie. Coś ze sterownikiem jest nie teges.

Edit.
Albo raczej masz błąd w opisie znaczy na tych fotkach. Tak nie wygląda złącze manetki.
Złącze manetki to to opisane anti-thief. Podłącz tam i będzie działało (czarny, czerwony, zielony)

Anonymous - Śro 14 Gru, 2016

Napięcie na żółtym powinno się zmieniać przy kręceniu manetką. Jeśli jest pełne, to tak jak pisze kolega wyżej, coś jest uwalone w sterowniku.
Chyba, że w trybie samonauki podaje tam pełne napięcie symulujące manetkę na pełnym wychyleniu. Może trzeba poczekać, aż tryb samonauki skończy swoją pracę?

sirgregs - Śro 14 Gru, 2016

Patrz mój edit wyżej.
Anonymous - Śro 14 Gru, 2016

Fakt, a to opisane jako manetka, to może być PAS :D
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016

DZIAŁA :D
Chińczykowi się upiekło bo pewnie bym reklamował, w instrukcji też był błąd.Teraz poskładać to wszystko do kupy i można jeździć :D
Dzięki wielkie za pomoc.

sirgregs - Śro 14 Gru, 2016

No i super :-)
To jest elegancki dwunapięciowy świeżutki sterownik jak widzę.
To się Panie nie psuje.
Dokładnie na sterowniku o takich parametrach jeżdżę teraz dahonem.
I on faktycznie ma dwa progi odcięcia w zależności jakim napięciem jest zasilany.
Będziesz zadowolony.

Anonymous - Śro 14 Gru, 2016

Możesz ich poinformować o błędzie, szkoda innych nieświadomych ;)
Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016

Napisałem już do sprzedającego.Jeśli chodzi o te progi minimalnego napięcia - rower będzie zasilany z pakietu 10S, czy przy naładowanej do pełna baterii sterownik nie będzie wariował?
Pełny pakiet to 42V, a napięcie odcięcia dla 48V to 41V

sirgregs - Śro 14 Gru, 2016

I to jest właśnie magiczne w tym sterowniku :-)
Jeżeli jeździsz na 12s to odcięcie jest 41V
Jeżeli założysz w pełni naładowany 10s czyli 42V a poprzednio jeździłeś na 12s to prądu starcza Ci tylko do 41V i zaczyna sprzęt zwalniać aż do zatrzymania. I wtedy odpinasz aku na kilka sekund, podpinasz ponownie i jeździsz do 31V.
Kolejnym razem jak podepniesz 10s to już sterownik pamięta odcięcie 31V nawet jak by był tydzień bez napięcia :-)
Genialne.
Jak będziesz chciał pojeździć na 12s to automatycznie przełącza się na odcięcie 41V.
Naprawdę super sprawa.

Fantomenk - Śro 14 Gru, 2016

Czyli warto było dopłacić te 2 dolary :D
Dzięki za odpowiedź

sirgregs - Czw 15 Gru, 2016

Tylko trzeba pamiętać o tym że jeżeli np pakiet 12s rozładujesz do poziomu 41V i odepniesz aku i podepniesz jeszcze raz to będzie działało znowu aż do 31V ...
Trzeba być po prostu świadomym jak to działa i co się robi.
Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s.

jszk - Pią 16 Gru, 2016

sirgregs napisał/a:
Natomiast niektórzy twierdzą że te sterowniki dwunapięciowe 36V/48V dają radę do 14s czy nawet 16s. Ja osobiście nie sprawdzałem więcej niż 12s.


GT500 dwunapieciowy przejeździł u mnie cały sezon na 14S i ma sie dobrze. Śmiem twierdzić, że na 15S też by mu nic nie było.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group