To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654

Dlugas - Wto 02 Maj, 2017

Cytat:

Same nacięcia olej bo to nie wpływa. Mozna zaimpregnowac dla spokoju.

Sądzisz że nie wpływa? Ja myślę że w jakimś stopniu wpływa np.ze względu na przewężenie przewodu w tym miejscu będzie się mocniej grzać a co w przypadku gdy pompujemy tyle amperów w silnik? Takie miejsce może okazać się "najsłabszym ogniwem".
Jest to silnik 17x4 - czy on jest nawinięty 17 drutami czy 4? Bo jeśli jest tam 17 drutów to nie ma się faktycznie o co obawiać.

Edit: Doczytałem że nawój 17x4 nie jest informacją szczegółową co do metody nawoju silnika. Jest jedynie orientacyjną informacją co do parametrów pracy.
Ps. Jest tu ktoś w ogóle?

Passat_EQ - Wto 02 Maj, 2017

Dlugas napisał/a:
Sądzisz że nie wpływa?


Moje zycie zawodowe opiera się w 50% o druty :) , przegrzane, przerysowane, i przycięte.
Takich przypadków jak Twój obserwowałem juz sporo i uwazam ze nic sie nie stanie.
Niektóre sprzety przy których pracowałem mają moce wieksze niz sabvoton czy mxus nawet razem wzięte, i w róznym stanie musiały wrócic do pracy. Tak więc Twój przypadek uwazam za dosc lekki.
tutaj mozesz sobie pooglądac co mi w ręce wpadało http://www.passca.pl/galeria

Dlugas - Wto 02 Maj, 2017

Cytat:
tutaj mozesz sobie pooglądac co mi w ręce wpadało http://www.passca.pl/galeria

Widzę że kolega działa w branży nagłośnieniowej :) I jeszcze ten Wrocław - grałem tam sylwestra 2015/16 w "Przybij Piątaka" ;)
Wiesz, kupiłem ten silnik w Nexunie jako jeden z ostatnich jakie wtedy były , mało za niego nie dałem a tu się okazuje że mam zonka którego nie powinno być. Wiem że przecież nie otwierają każdego silnika by go oglądać czy wszystko ok. Nie chciałbym go reklamować bo przecie nie mają takich na stanie a ja mam już wahacz skrojony pod kątem tego silnika.
Tas choć widzę że tu zagląda - nie komentuje sprawy. Trochę szkoda, bo mógłby coś podpowiedzieć jako Mentor Przestworzy Elektrycznych lub doradzić.
Chińczycy niestety pokazują swój kunszt pracy od strony która nigdy nie powinna ujrzeć światła dziennego. Takie przypadki podważają jakąkolwiek kontrolę jakości w ich fabrykach - choć może to zbyt poważnie brzmi, bo może składają je w trochę większych stodołach.

tas - Wto 02 Maj, 2017

Nic nie mówię bo koledzy już powiedzieli wszystko.
Olać i jeździć :)
Jeśli się będziesz doszukiwać w pracy chińczyka każdego detalu i szczegółu to zamiast jeździć i się bawić to osiwiejesz.

Passat_EQ - Wto 02 Maj, 2017

Uwazam, ze to sie nie powinno zdarzyc, ale jednak jest.
Z tym, ze symboliczne i zupełnie na nic nie wpływa.
Z drugiej strony wiem, że klient woli kupic sprzet w blistrze całym niż rozciętym, mimo ze oba nowe.No bo czemu płacic za rozciety tyle co za cały - stad rozumiem Twój punkt widzenia.
Dlatego takie internetowe zwroty idą do sklepów typu "factory outlet".

jszk - Wto 02 Maj, 2017

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.

Dlugas - Śro 03 Maj, 2017

Cytat:

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.

Straszne ! Lipa straszna ;) Ile amper w niego pompowałeś w takim stanie?

Dlugas - Śro 03 Maj, 2017

CD. prac przy silniku: Dekiel z drugiej strony został ściągnięty, okazuje się że na tą stronę nic nie spadło chińczykom i jest przyzwoicie. Odnalazłem przewody które chciałem odzyskać a tu okazuje się że przewody minusowe dla halli są wspólne więc nie było potrzeby lutowania minusowego przewodu tylko plusowy. Więc dolutowałem się do przewodu plusowego od strony zasilania i poprowadziłem dodatkowy plusowy przewód do drugiej pary halli owym przewodem. Odzyskałem dzięki temu 2 przewody bo tylko tyle się przyda. Zamierzam wstawić ntc do pomiaru temperatury oraz jeden lub dwa bimetale na 150st C NO w różnych miejscach silnika - które będą zwierały po przekroczeniu temperatury czujnik ntc. Jako element pomiarowy wyświetlający temp. zastosuję eurotermę która akceptuje czujniki ntc i ustawię pierwszy alarm na 140st.C a drugi na 150st.C. W przypadku wcześniejszego zadziałania któregoś z bimetali euroterma od razu da sygnał na styki przekaźnika by odciąć zasilanie dla sterownika.
Jeśli temperatura przekroczy 140st.C załączy się drugi przekaźnik który będzie odpowiadał za redukcję poziomu sygnału zwrotnego z manetki. Eurotermę można dowolnie konfigurować i ustawiać właściwe poziomy temperatur.
Co do silnika, muszę kupić lakier żywiczny do zabezpieczania uzwojeń (jakieś propozycje?) bo po ściągnięciu z drugiej str. dekla okazało się że jest tam wiele luźnych przewodów na stojanie.

jszk - Śro 03 Maj, 2017

Dlugas napisał/a:
Cytat:

Miałem chyba gorzej a silnik i tak jeździł, (przejechałem z 500 km na takim kablu jak na fotce). Po naprawie specjalnie nie zauważyłem różnicy.

Straszne ! Lipa straszna ;) Ile amper w niego pompowałeś w takim stanie?


30A z aku, pewnie dlatego nic mu nie było

Passat_EQ - Śro 03 Maj, 2017

Dlugas napisał/a:
muszę kupić lakier żywiczny do zabezpieczania uzwojeń

Proponuje epidian. Jest ich kilka rodzajów. Nie pamietam który, ale są dostępne na allegro. Spytaj sprzedawce który jest umiarkowanie elastyczny.
Nagrzewasz składniki do 40-50stopni, nagrzewasz porządnie stojan (mozesz w piekarniku tez na 50-60stopni) tak, zeby ledwo dało sie go w rękach trzymac.
Następnie łączysz składniki, mieszasz i pędzelkiem nanosisz na stojan. Dzieki wysokiej temperaturze dobrze spenetruje uzwojenia.
Epidian raczej nie smierdzi. Na pewno nie tak jak żywica epoksydowa, którą odradzam (za duzy skurcz przy wiązaniu)

Dlugas - Śro 03 Maj, 2017

Myślałem o takim - http://allegro.pl/lakier-...6399352316.html -schnie w temp. pokojowej 3 godz.
Tylko zastanawiam się jak bedzie z cyrkulacją powietrza między zwojami - bo teraz powietrze dociera do wielu miejsc a z żywicą będzie trochę inaczej.
Tak myślę i może nawet będzie lepiej bo żywica napewno lepiej przewodzi ciepło niż powietrze i odprowadzenie nadmiaru ciepła na chłodniejsze partie uzwojenia będzie szybsze.

Passat_EQ - Śro 03 Maj, 2017

Jsstem sceptyczny poniewaz na takie lakiery juz kilkukrotnie probowalem nawinac cewki glsnikowe i to nie wyszlo. Izoluja i sa elastyczne ale nie zespolą luźnych drutow silnika - tak uwazam.
Dlugas - Śro 03 Maj, 2017

Passat_EQ napisał/a:
Izoluja i sa elastyczne ale nie zespolą luźnych drutow silnika - tak uwazam.

Te luźne trzeba związać sznurkiem do kupy ze wszystkimi, jak się pomaluje żywicą to będą się trzymać ;)
Ja kiedyś naprawiając cewkę głośnikową dokładnie nawijając nową przesmarowałem karkas butaprenem by podczas nawijania nic mi się z niego nie zsuwało. Butapren oczywiście musiał przyschnąć ze 20min. I pomogło :)

Passat_EQ - Czw 04 Maj, 2017

Dlatego zamiast sznura uzywam epidian i nie musze sie bawic w wiązanie :)
Dlugas - Pon 08 Maj, 2017

Czekam na termiki do silnika które kupiłem przed długim weekendem i jeszcze ich nie ma. Silnik rozebrany czeka na wklejenie tych czujników.
Z ciekawości zmierzyłem szerokość statora - tu się okazuje że jego szerokość to 4 cm. To samo tyczy się szerokości magnesów - również 4 cm. Ten silnik ma szerokość mniejszą od Mxusa - bo ten ma 4,5 cm.
Nie rozumiem tylko dlaczego zapłaciłem za niego więcej niż za Mxusa, przecież miał być lepszy, lepsza miała być cyrkulacja ciepła ze względu na aluminiową podstawę stojanu której nie ma-bo okazała się stalowa a teraz jeszcze okazuje się że stojan nie ma 5 cm a 4 cm. :sad:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group