To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl

pabblo_pl - Śro 21 Gru, 2016
Temat postu: Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl
Witam,
zamiast robienia elektrycznego roweru wchodzę w projekt elektrycznego motocykla.
Zakupiłem ramę z dokumentami plus zawieszenie i koła o takie:

A tu dane m.in. waga http://www.scigacz.pl/Hyo...ne,6050,im.html
I teraz mam pytanie w jakiej mocy silnik celować?
Ponieważ chcę tym jeździć na prawku kategorii B to nie mogę przekroczyć 11kw?
W jaka bateria obsłuży coś takiego, jaki sterownik byście polecili?
Nie zależy mi na osiągach F1 a spokojnej jeździe, prędkość przelotowa 80 - 120 km/h, to 120 to bardziej przy wyprzedzaniu.
Oczywiście projektu nie zrobię w miesiąc ale od czegoś muszę zacząć, może ktoś ma zbędny silnik czy sterownik?
Mogę np zamienić się na Bionxa w wersji slim zapleciony w koło 26 cali, mam dwa sterowniki jeden 36/48 v 350W max amper 17, drugi z e-abes 450W 48V max 22A. Czy też kupić.
Poproszę o wszelkie sugestie co by nie popełnić głupich błędów.

pastek5 - Śro 21 Gru, 2016

Musisz celować w dużo większe moce. Motocykl nawet nie ruszy przy takiej mocy 450W. Zacznij od silnika typu mid np. RV-160-Pro
Ja bym osobiście dał mu chlodzenie i zasilił go 20 000W. Do tego akumulator 24s 25p 600 ogniw pradowych.. Powodzenia😊

pabblo_pl - Śro 21 Gru, 2016

Sterowniki kupione do roweru nie motocykla, oddam po kosztach bez zarobku.
1. 65 zł
2. 120 zł
Mam też wolnobieg 9rz sunrace 11-32T, Bionx centrowany pod ten wolnobieg.
Ale koniec tego offtopa.

Jutro oferty zrobię w odpowiednim dziale.

A może coś takiego?
https://pl.aliexpress.com/store/product/PWM-4800W-high-powered-Motor-controller-80A-DC-12V-24V-36V-48V-60V-Motor-Drive-pwm/1360497_32659455417.html?spm=2114.12010608.0.0.uuvYjb

Nie mogę dać mocniejszego silnika niż 11 kw bo będzie wymagana kategoria A a chcę jeździć na B.

tas - Śro 21 Gru, 2016

A w przepisach jest mowa o mocy znamionowej silnika czy maksymalnej?
pabblo_pl - Śro 21 Gru, 2016

Według mnie maksymalnej plus jeszcze stosunek mocy do wagi.
Poniżej cytat:

„4) kategorii B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.”

Edit:
Poczytałem i nie może przekraczać mocy nominalnej 11kw, musi być tabliczka znamionowa i tam ta moc musi być podana.

pastek5 - Czw 22 Gru, 2016

w razie kontroli ograniczysz moc na przycisku
sirgregs - Czw 22 Gru, 2016
Temat postu: Re: Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl
pabblo_pl napisał/a:
Witam,
zamiast robienia elektrycznego roweru wchodzę w projekt elektrycznego motocykla.
Zakupiłem ramę z dokumentami ...
Poproszę o wszelkie sugestie co by nie popełnić głupich błędów.

Największy błąd to słowo "zamiast".
Jeżeli nie robiłeś wcześniej żadnego zwykłego roweru, customa o większej mocy czy innych elektrycznych wynalazków to tak jak kiedyś pisał tas startowanie z motocyklem elektrycznym jest skazane na porażkę.
Jaki masz na to budżet?

Szymon645 - Czw 22 Gru, 2016

Sterownik to prędzej cos takiego http://www.cnqsmotor.com/...roller/332.html
Pykacz - Czw 22 Gru, 2016

No i zauważ że w polskim prawie w definicji motocykla nie ma czegoś takiego jak motocykl z napędem elektrycznym . I spodziewam sie tutaj sporych problemów z przeglądem rozszerzonym i jakimkolwiek zakwalifikowaniem. Znam kolegę który sobie dał spokój i zrobił z moto 125cm elektryczny motorower (ograniczona moc na przycisku) chcąc uniknąć problemów wyżej opisanych. Udało się ale pojazd waży 150kg i zdaje się trzeba było ograniczyć obciążenie tylko do kierowcy (w kwitach chyba też). Dodatkowo stwierdził że pojazd ciężki i buduje teraz typowy motorower który nie będzie przekraczał swojej masy fabrycznej czyli coś poniżej 90kg . Moim skromnym zdaniem to dobra droga .
pabblo_pl - Czw 22 Gru, 2016

Mam kolegę na stacji okręgowej,
Procedura wygląda tak dla pojazdu który jest już zarejestrowany.
1. Jedziemy na okręgówkę mówimy co i jak, najlepiej mieć znajomego co najpierw posprawdza a potem zrobi przegląd.
2. Żadne ograniczenie mocy na przycisk na silniku elektrycznym ma być tabliczka znamionowa z mocą i jakim napięciem powinien być zasilany.
Na podstawie tej tabliczki (nie nalepki - tu się mogą czepiać) wpisują w przegląd moc motocykla. Czyli dla EV 0 cm3 i np. 11 kw. żeby jeździć na prawku Kat. B.
Może być więcej np. 20 czy 30 kw ale to wpiszą w dane i na B już się nie pojeździ.
Dodatkowo warto mieć zważony motocykl a i ważne jak silnik 48V to na przeglądzie ma być tyle w instalacji. Przewoltować można dopiero po przeglądzie, bo będą sprawdzać napięcie. Pod warunkiem że mamy zaprzyjaźnioną stację i diagnosta co roku nie będzie tego sprawdzał a powinien :D



Wiem że są już przeróbki moto i są legalnie zarejestrowane.
Ale co ma się nie udać,
Baterię do roweru 12s9p na ogniwach samsung inr18650-29E złożyłem sam i działa bez problemu, silnik bionxa przerobiłem sam.
Zauważcie że motocykl buduje od podstaw, mam tylko ramę i zawieszenie plus jakieś pierdoły typu siedzenie.
Z zgrzewaniem, lutowaniem czy spawaniem nie mam problemu.
Teraz najważniejsze dla mnie złożyć do kupy ramę zawieszenie żeby stało na kołach.
Znaleźć silnik i dorobić mocowanie, jakiś sterownik co to ogarnie.
I nie wydać na to fortuny :D

Mechano - Czw 22 Gru, 2016

Fajnie, że są projekty nowych elektrycznych maszyn. Swoją drogą przez przypadek na stronie qs'a znalazłem takie cuda:
-kompletne tylne zawieszenie z silnikiem elektrycznym (no dobra tylko wachacz) http://www.cnqsmotor.com/...sembly/572.html
-sam silnik potrafiący sporo:
http://www.cnqsmotor.com/...0Motor/294.html

Niestety złe wieści dla przyszłych konstruktorów:
http://www.scigacz.pl/Mot...acji,29964.html

Pykacz - Czw 22 Gru, 2016

Mechano napisał/a:

Niestety złe wieści dla przyszłych konstruktorów:
http://www.scigacz.pl/Mot...acji,29964.html


Czyli dokładnie jest jeden problem o którym wspomniałem w poprzednim moim poście czyli konkretnie chodzi o to że ustawa prawa o ruchu drogowym w art. 2.45 mówi wyraźnie czym jest motocykl a mianowicie :
Motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół.

umbur - Czw 22 Gru, 2016

Zastanawiałem się kiedyś nad zbudowaniem motocykla, ale brakło czasu i funduszy. Myślałem nad mniejszym prądem i wykorzystaniem skrzyni biegów i wału kardana, ostatecznie nie miałem okazji się przyjrzeć konstrukcji samej skrzyni, żeby zobaczyć czy jest to możliwe.
pabblo_pl - Czw 22 Gru, 2016

Mechano napisał/a:


Niestety złe wieści dla przyszłych konstruktorów:
http://www.scigacz.pl/Mot...acji,29964.html


Jestem po rozmowie z kierownikiem okręgowej stacji w Łodzi,
nie ma problemu do zmiany z spalinowego silnika na elektryczny.
Robili już takie rzeczy i wygląda to tak że robią to jako zmianę konstrukcyjną.
Ten człowiek robi zdjęcia i wystawia opinię rzeczoznawcy, potem robi przegląd rozszerzony.
Na tej podstawie UK zmienia zapis w dowodzie rejestracyjnym na 0cm3 i odpowiednią moc.

Warunek przed wykonaniem modyfikacji motocykl musi być zarejestrowany w Polsce, zgodne nr Vin z ramą i dowodem plus czytelna tabliczka znamionowa.
Co innego import i nowa rejestracja motocykla EV taki nr nie przejdzie.

Mechano - Czw 22 Gru, 2016

A to ciekawe. Dobrze wiedzieć, że chociaż coś można w tej kwestii zrobić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group